Gå til innhold

Ferdigbygget pc 65% redigering 35% spill

Anbefalte innlegg

Skal ha en stasjonær pc med størst vekt på Foto/3d/Video/Level design. Sitter på en bærbar som ikke akkurat gir motivasjon til å jobbe med dette. Ønsker muligheten til å jobbe med spilldesign, og da må den kunne kjøre de nyeste spillene greit.

Er dette jeg har bachlor i og vil jobbe med i fremtiden, men den økonomiske situasjonen gjør at jeg må starte med en rimelig pc, budsjett rundt 10k uten skjerm. (Etter å ha lest på forumet så blir det nok Dell sin DELL 2209WA)

Ser problemet med å få den ferdigbygget, med tanke på deler vil gjøre den dyrere, men vil ikke bygge selv.

Forrige stasjonære jeg hadde ble kjøpt i 2004, så er ikke oppdatert, men har lest mye på forumet de siste dagene. Spesielt Dannybabb sin post, men han bygger selv. Usikker på om jeg skal følge han på 1156, eller om jeg kan få 1366 sokkel til under 10k. Stor forskjell?

Prøvde meg på kompletts i35

Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort

Corsair HX 750W PSU

ASUS P7P55D PRO, P55, Socket-1156

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

XFX Radeon HD 5750 1GB GDDR5

Western Digitial Caviar® Green 1,5TB

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

kom på litt over 10k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spar penger på OS. Med mindre du tenger kryptering er Ultimate penger ut av vinduet, home premium holder i massevis. Du kan også spare penger ved å velge i5 750 CPU, her er det ikke mye forskjell i ytelse, grafikk hadde jeg nok gått opp til 5770, da har du litt bedre saker å teste og lage brett og levels i. Du har valgt stor HDD, men ikke den raskeste.. Samsung F3 er et godt valg, alternativt en SSD til OS/mye brukte programmer, men da går prisen en del opp.

Lenke til kommentar

10k forslag (netshop) inkludert SSD, OS og montering:

Intel Core i7 860 2,8Ghz

Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156

OCZ DDR3 4 GB Value Memory Gold i5, 2x2GB 1600MHz

Sony DVD-brenner AD-5240S

PowerColor Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB, Spinpoint F3

MIST, 550W, faste kabler

Lancool PC-K56, Miditower, Sort

Microsoft Windows 7 Home Premium OEM, Norsk, 64 bit

PC-Montering av selvalgte komponenter

Intel 80GB X25-M SSD 2,5" S-ATA II GEN2

Totalt 10 190,-

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har netshop flyttet datoer på hovedkortet og harddisken flere ganger. Harddisken kom omsider inn, men idag flyttet de datoen på hovedkortet enda engang til 14.04. Er gått en mnd, er det bedre deler til samme pris?

Og bør jeg vente på dette hovedkortet, eller er finnes det like gode alternativer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...