stenove Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hvilke lisenser trenger man for å sette opp en Windows 2008 standard server. Skal ha 3 brukere som skal koble seg opp via terminal server. Er det en egen for selve serveren? Er det en egen for Terminal Server? Må hver client som logger seg på ha egen lisens? (forskjell på user og client lisenser?) Hva heter de forskjellige lisensene jeg må ha? Har sjekket steder hvor de blir solgt, men skjønner bæret av alle forkortelsene :S Noen som har en forklaring på hva som er forskjellen på alle lisensene som hører med til Windows Server 2008 ? Takke for all hjelp her Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 1x server 3x CAL 3x TS-CAL Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) 1x server 3x CAL 3x TS-CAL Nja, serverlisensen inkluderer 5 CALs, så den slipper du unna, men TS-CAL må du ha. Endret 16. mars 2010 av enden Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Er det ikke bare OEM-versjonene som kommer med 5 CALs? Eller var det kanskje den som ikke kom med det? Merker jeg ikke er vant med så lave antall lisenser Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Er det ikke bare OEM-versjonene som kommer med 5 CALs? Eller var det kanskje den som ikke kom med det? Merker jeg ikke er vant med så lave antall lisenser Sant nok - tenkte automatisk at en som ikke aner om disse tingene ikke har en lisensavtale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå