k_flaathe Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Har tenkt å gå til innkjøp av en scooter nå. Valget står mellom en 4-takter til 8000 og en 2-takter til 10000. Hva er forskjellen mellom disse? Legger ved link - 2-takter 4-takter. Og i tillegg, hvordan fjernes plomberingene på en scooter? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 fra deepscience.com : Advantages of 2 Stroke Engines: - Two-stroke engines do not have valves, simplifying their construction. - Two-stroke engines fire once every revolution (four-stroke engines fire once every other revolution). This gives two-stroke engines a significant power boost. - Two-stroke engines are lighter, and cost less to manufacture. - Two-stroke engines have the potential for about twice the power in the same size because there are twice as many power strokes per revolution. Disadvantages of 2 Stroke Engines: - Two-stroke engines don't live as long as four-stroke engines. The lack of a dedicated lubrication system means that the parts of a two-stroke engine wear-out faster. Two-stroke engines require a mix of oil in with the gas to lubricate the crankshaft, connecting rod and cylinder walls. - Two-stroke oil can be expensive. Mixing ratio is about 4 ounces per gallon of gas: burning about a gallon of oil every 1,000 miles. - Two-stroke engines do not use fuel efficiently, yielding fewer miles per gallon. - Two-stroke engines produce more pollution. From: -- The combustion of the oil in the gas. The oil makes all two-stroke engines smoky to some extent, and a badly worn two-stroke engine can emit more oily smoke. -- Each time a new mix of air/fuel is loaded into the combustion chamber, part of it leaks out through the exhaust port. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Ok, takk for svar. Hva er deres mening om hva som er best da? Hva med plombering? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 2-takter har mye større trimmulighet enn 4-takter, så om du skal trimmer er 2-takter uten tvil de beste valget. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 trenger man ikke bare å fjerne plomberingene på en scooter for at den skal gå bedre? har ingen planer om å gjøre noe annet. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg hadde en 4-takter (Sachs Madass) og der var det ikke mulig å fjerne plomberingene. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 det er vel mye mer som kan gjøres, kanskje det vil friste i fremtiden Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 hm, er dette vanlig med 4-taktere da? at plomberingene ikke kan fjernes? hehe nei, jeg skal bare bruke denne til og fra jobb. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 IKKE kjøp 4 takt. dem går ræv dårlig originalt og får ikke noe spessielt fart i dem med trim heller. totakt på så liten motor er helt klart tingen. Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Om du er ute etter noe billig så kjøp heller noe brukt av skikkelig merke. Iallefall det du har sett på fra trendimport er etter min og andres erfaring bare noe drit. En jeg kjenner fikk sin TMS levert på døra, helt ny, men e den starta ikke. Det er ikke vanskelig å finne skikkelige mopeder i den prisklassen. Det er ikke billig å ha mopeden stående på verksted. Lenke til kommentar
1totre Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har tenkt å gå til innkjøp av en scooter nå. Valget står mellom en 4-takter til 8000 og en 2-takter til 10000. Hva er forskjellen mellom disse? Legger ved link - 2-takter 4-takter. Og i tillegg, hvordan fjernes plomberingene på en scooter? Velg 2-takter du, 4-takts moped går utrolig dårlig (har erfaringer med dette) og er ikke noe å kjøre. De bråker litt mindre og bruker litt mindre bensin, det er fordelene. Ulempene er at det er vanskelig å få tak i deler, VELDIG vanskelig og skru på selv (så da må den nesten på verksted om det er noe galt). Minimale trimmuligheter også. Er stort sett bare dritt merker som lager mopeder med 4-takts motor. Hvis du har sett på TMS, så vil jeg bare si deg at hvis du har tenkt å kjøre skuteren uten problemer så er ikke TMS ett alternativ (har erfaringer med dette, faen hvor dårlig kvalitet det er på de!) Kjøp en 2-takts moped av et kjent merke! mye lettere å ha med å gjøre, billige deler, mye trimmuligheter og slikt Lykke til med kjøpet! Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Det ble en 2-takter. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå