Flimmer Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg har kjøpt en Acer bærbar m/winXP pro. Nå sitter jeg med eksamen og skal innstalere IIS (som følger med på i windows), men det går ikke. I følge Suporten til Acer har jeg en "Ghosta" version av XP (dette betyr i praksis en demoversion) og da går det ikke ann å legge til windowskomponenter. Butikken hvor jeg kjøpte den åpner ikke før tirsdag og jeg må fortsette med oppgaven min. Jeg er desperat. Finnes det ikke andre slike programmer som IIS som jeg kan laste ned fra nettet? HJELP MEG!!! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Apache webserver..last ned EZPublish for Windows, da får du apache / mysql etc ferdig konfiguert. http://developer.ez.no Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg har kjøpt en Acer bærbar m/winXP pro. Nå sitter jeg med eksamen og skal innstalere IIS (som følger med på i windows), men det går ikke.I følge Suporten til Acer har jeg en "Ghosta" version av XP (dette betyr i praksis en demoversion) og da går det ikke ann å legge til windowskomponenter. Butikken hvor jeg kjøpte den åpner ikke før tirsdag og jeg må fortsette med oppgaven min. Jeg er desperat. Finnes det ikke andre slike programmer som IIS som jeg kan laste ned fra nettet? HJELP MEG!!! hva er IIS ? Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Internet Information Services Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 [quote="billythekid hva er IIS ? Internett Information Server (brukes for å sette opp en slags server lokalt på PC'n slik at man kan teste kode som må ligge på en sever for å fungere) f.eks PHP ASP Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 um, det er en fullverdig (nesten da, det er jo MS) webserver takk Lenke til kommentar
ponke Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvorfor to tråder om akkurat samme emne? Andre tråden Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 Fordi jeg ikke viste hvor jeg skulle legge den for å få svar Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Fordi jeg ikke viste hvor jeg skulle legge den for å få svar ehh.. Progamvare kansje? Uansett så lenge du har i386 mappa på Winxp cd'n så kan du jo installere IIS da. Er ikke noe som heter "ghosta" versjon. Eneste Acer har gjort er å lage en recovery cd. Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Uansett så lenge du har i386 mappa på Winxp cd'n så kan du jo installere IIS da. Er ikke noe som heter "ghosta" versjon. Eneste Acer har gjort er å lage en recovery cd. I følge Acers support går det ikke an å instalere IIS og andre ting fordi cd'ne er ghosta. Og ja det finnes en i386 mappe, men installasjonens-programmet spør etter filer som ikke ligger der. f.eks: default.asp og html filer. (Disse er ikke så viktig og kan skippes) , men smtpconn.dll (husker ikke eksakt hva den heter) finnes ikke i i386 mappa, så install programmet avsluttes. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Uansett så lenge du har i386 mappa på Winxp cd'n så kan du jo installere IIS da. Er ikke noe som heter "ghosta" versjon. Eneste Acer har gjort er å lage en recovery cd. I følge Acers support går det ikke an å instalere IIS og andre ting fordi cd'ne er ghosta. Og ja det finnes en i386 mappe, men installasjonens-programmet spør etter filer som ikke ligger der. f.eks: default.asp og html filer. (Disse er ikke så viktig og kan skippes) , men smtpconn.dll (husker ikke eksakt hva den heter) finnes ikke i i386 mappa, så install programmet avsluttes. Så lenge du har kjøpt pc'n med Windows XP Pro lisens så har du krav på å få full install. (åltså muligheten for å installere iis osv..) Veldig dårlig hvis de ikke sender med fullt image av winxp cd'n.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå