NoNamesLeft Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 planlegger å bli sofware ingeniør, men jeg vet ikke helt vilken linje jeg bør gå... Er det best med allmenn, medie og kommunikasjon eller noe annet? Lenke til kommentar
operg Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det er en grunn til at det heter "studiespesialisering". Velg det, du. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 ok takker for svar Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det er vel for sent å bestemme seg nå, vel? Fristen var jo 1. mars Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 først neste år Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Som sagt, allmenne fag med matte og fysikk. Selv om ikke alle IT-studier på høgskoler og universiteter krever fysikk (men de aller fleste krever matte i varierende grad), så er det tryggeste å ta begge deler slik at du kvalifiserer til "ekte" ingeniør- og sivilingeniør-studier senere. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Gå heller to late år på yrkesfag(for eksempel vg1 + vg2 medie og kommunikasjon) og så ta forkurs, da slipper du veldig mye av den driten de på almen må igjennom. itillegg har du bedre sjanse for å komme igjennom ingeniørstudiet(statistisk sett). I språkfagene lærer man om rapportskriving, presentering og argumentasjon istedenfor Ibsen og hans enda kjedeligere venner etc. man slipper også en hel del matte, å fokuserer heller på det som blir viktig på ingeniørutdanningen. Etter forkurs går du Datateknikk, som primært dreier seg om programmering. Dette er iallefall min plan. Jeg går forkurs nå. Endret 16. mars 2010 av datastol 1 Lenke til kommentar
operg Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 man slipper også en hel del matte, å fokuserer heller på det som blir viktig på ingeniørutdanningen. Ja, alle vet at matte ikke betyr noe på ingeniørstudiene. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 man slipper også en hel del matte, å fokuserer heller på det som blir viktig på ingeniørutdanningen. Ja, alle vet at matte ikke betyr noe på ingeniørstudiene. hele pensumet i matte på almen er viktig på ingeniørutdanningen påstår du? Lenke til kommentar
operg Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 hele pensumet i matte på almen er viktig på ingeniørutdanningen påstår du? Det er jo den samme matten som du ellers må lære på forkurs, som matten her både bygger på og går forbi. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Forkurset dropper iallefall rekker og statistikk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Forkurset dropper iallefall rekker og statistikk Vel, hvis du tror du slipper unna DET på ingeniørstudier så er du ikke den skarpeste kniven i skuffa, eller så har du et feil inntrykk av studiet. Statsistikk er alfa og omega innen anvendte matematikkgrener. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 skrev jeg det? tror nemlig ikke jeg gjorde det. kanskje du som ikke er for skarp. at dere legger vekt på akkurat den linja i innlegget over forklarer uansett mer om dere enn om meg. selv om jeg ikke skrev det, er det opplagt at man ikke bør ta verken forkurs eller ingeniørutdanning om man ikke liker matte. ettersom dere ikke kombinerer teksten min med litt forståelse kan jeg vell utdype litt mer; "man slipper også en hel del matte, å fokuserer heller på det som blir viktig på ingeniørutdanningen." = For å gjør det bedre på kalkulus, som man har første år på ingeniørstudiet og mange ikke kommer igjennom, fokuserer matten på forkurset mer på integrasjon og derivasjon og litt mindre på visse andre ting. men igjen; ganske irrelevant ettersom man ikke bør ha noe imot matte for å starte på ingeniørstudier uansett... poenget mitt var uansett ikke mer enn at forkurset at et veldig godt tilbud som man bør vite om dersom man vil bli ingeniør. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 skrev jeg det? tror nemlig ikke jeg gjorde det. kanskje du som ikke er for skarp. at dere legger vekt på akkurat den linja i innlegget over forklarer uansett mer om dere enn om meg. selv om jeg ikke skrev det, er det opplagt at man ikke bør ta verken forkurs eller ingeniørutdanning om man ikke liker matte. ettersom dere ikke kombinerer teksten min med litt forståelse kan jeg vell utdype litt mer; "man slipper også en hel del matte, å fokuserer heller på det som blir viktig på ingeniørutdanningen." = For å gjør det bedre på kalkulus, som man har første år på ingeniørstudiet og mange ikke kommer igjennom, fokuserer matten på forkurset mer på integrasjon og derivasjon og litt mindre på visse andre ting. men igjen; ganske irrelevant ettersom man ikke bør ha noe imot matte for å starte på ingeniørstudier uansett... poenget mitt var uansett ikke mer enn at forkurset at et veldig godt tilbud som man bør vite om dersom man vil bli ingeniør. Hmmm... interresant Ser det var litt diskusjon her... noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Forkurs fokuserer ikke mer på analyse enn det R2 gjør, men du slipper en del emner som statistikk og rekker ( som du uansett møter senere i ingeniørutdannelsen)). Selv mener jeg at studiespesialiserende med realfag er det lureste. Forkurs er absolutt et bra tilbud, men når du vet at du vil studere videre er det bare tull å drive dank i to år for så å ta forkurs. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Gå allmenn om du vet at du skal studere videre og er motivert for å gjøre en innsats. Hilsen en som gikk den vanskelige veien om yrkesfag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå