Gå til innhold

Få en footer med dynamisk høyde til å være på bunn

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sliter litt med css her nå. Har aldri drevet noe særlig med det så er ganske blank. Skal lage en liten nettside til android og iPhone og trenger derfor en meny som skal være plassert nederst på siden hele tiden. Det jeg vil er å ha en dynamisk høyde på footeren/menyen (bruker JQuery til å skjule/vise den deler av footeren) og alltid ha footeren på bunnen av siden.

Link til det jeg har slengt sammen nå:

http://www.lastrada.no/campus/1/3.html

Det jeg vil her er at knappen følger med menyen som vises/skjules. Som sagt er jeg ingen css-guru så jeg vet ikke om dette er noe jeg må gjøre i css eller om det er javascript. Det jeg har gjort her er å sette

position:absolute;
bottom:0;

Men dette gjør at knappen ikke vil følge med opp/ned når footeren vises/skjules.

Har søkt en del på nettet og har funnet mange løsninger til footere med statisk høyde. Med dynamisk høyde blir alt rart.

Ikke bry dere så mye om koden som er der nå, jeg bare lurer på hva som kreves for å ha dynamisk høyde på en div og fortsatt ha den helt nederst på siden? Har sett litt på andre løsninger som å feks endre høyden med javascript, men synes det høres litt rart ut å måtte gjøre det på den måten, men selvfølgelig ikke umulig.

(håper dere skjønte problemet mitt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...