Theo343 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 "Så, noen som har forslag til hvordan vi kan få has på denne plagsomme piratkopieringen?" "Jeg vet! Jeg vet! Vi gjør produktet vårt dårligere og mindre brukervennlig enn den piratkopierte versjonen!" *applaus fra styremedlemmene* Hadde det ikke vært at jeg har opplevd folk lete etter any-key og trodd man kunne gå tom for sider i word ville jeg vært overrasket over slik logisk kortslutning fra ledelsen i en virksomhet. Men akk, ingenting overrasker. Det er litt som absurditeten med reklame a la "nå kan du se verden i 3D!", hvor man nesten begynner å undre på hvordan man har sett verden frem til nå... *Det er i stunder som dette man leter etter smileyen som ligger på ryggen og skrattler* Veldig bra Dotten Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Skidrow er min Gud. Fra Ubi's side er jo dette et overgrep på de forbrukerne som faktisk betaler for spillet. Hvorfor spør de seg ikke bare det enkle spørsmålet "Hva hadde jeg valgt?" - Den med begrensinger eller den uten? Endret 6. april 2010 av Kallileo Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Der var DRM-en cracket. Lokal server emulator. Vel, jeg kjøpte spillet uansett, det er verdt pengene. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det støtter jeg deg i Prophet, gjorde samme selv. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Der var DRM-en cracket. Lokal server emulator. Anbefaler på det sterkeste at folk tenker seg om to ganger før de bruker den cracken som ble sluppet for en del dager siden. Den har anti-kode mot antivirus og vm. Forsøker man å kjøre programmet i sandbox/VM lukker det seg automatisk, samt at den har innebygget downloader. Høyst sannsynlig brukes cracken til å skape et bot-net. server.exe Størrelse 29696 bytes MD5 : a88c1398d96f8202e1425c9e2c15a2cc Postet av en bruker på et annet forum: Er en annen crack som dukket opp i går som er under 29kb stor, den er trygg og fungerer. Endret 8. april 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 ... Det kunne kanskje vært en tanke å lage disse løsningene fleksible, slik at kunden kunne VELGE om han ville validere spillet og cd-koden mot nettet, eller ha cd-en i? en slik løsning ligger i det nye Battelfield Bad Company 2 for min del var valget enkelt det ble internett vertifikasjon men en ting som jeg HATER med EA er at deres EADM (EA download manager) IKKE fungerer i min ORGINALE Windows 7 Ultimate 64-bits versjon :realmad::realmad: så for min del så var det bare å laste ned spillet via torrent side og instalere det, brukte seff cd-keyen jeg fikk via EA store (hvor jeg kjøpte spillet ) og har ikke hatt noe problem med det men syns det er dårlig av EA å ikke ha en versjon av EADM som faktisk fungerer i W7, og ja jeg vet de kom med en oppdatering av programmet som de sier skal fungere i W7, men den nye versjonen gjorde bare at jeg nå får opp denne feilmelding HVER gang jeg prøver å starte programmet før oppdateringen fikk jeg i det minste startet programmet, dog da fikk jeg bare dette opp og til slutt denne Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Ja, nå prøver EA seg også på å utkjempe ild med bensin. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er en annen crack som dukket opp i går som er under 29kb stor, den er trygg og fungerer. Korrekt. Source-koden ble lagt til, så man kan bare kompilere koden igjen hvis man føler seg utrygg. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Dette er første gang jeg har veldig lyst på et spill, har råd til det, har tid til det, men ikke kjøper det. Jeg prøver å finne en god analogi til absurditeten til det hele, men klarer ikke. Selv fantasien min klarer ikke å knekke dette her med noe passende. Jeg får ta til takke med å poste et bilde av en ape, rett og slett fordi, vel, jeg må gjøre noe, og aper er en fin analogi på absurditet. Det er forøvrig nå til enhver tid krevd at aper befinner seg i trær for å verifisere at de faktisk er aper. På bakken kan de forveksles med ledelsen i Ubisoft. For å være helt alvorlig, jeg håper at spillsider kan begynne å trekke i karakter for spill som er mindre brukervennlig. Eller i det minste gi pluss for spill som er mer brukervennlig (det går vel for det samme, men uansett). Å gå inn på en nettside og enkelt kjøpe og laste ned et spill, uten at det kreves hverken DVD eller krever Internett-tilgang er en stor pluss. Jeg vil gjerne spille spill selv om jeg skulle havnet på Lost-øyen som en av de utvalgte. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) En ting jeg lurer også i den sammenhengen; Hvor mye mer koster spillet pga. DRM som det her ? Servere, kostnad for å utvikle DRM'en samt implementere det i spillet. Jeg hadde kjøpt spillet hvis Ubisoft nå slapp en patch som fjernet DRM'en da den er ubrukelig mtp. at den endelig er knekt og fører ikke til noe annet enn hodebry for legitime brukere. Lest regelmessig på forum rundt omkring rundt Settlers 7 og Assassins Creed 2, og hjelpes så mange som sliter med at de ikke får spillt. Til og med folk som kjøpte spillet for flere uker siden som enda venter. Korrekt. Source-koden ble lagt til, så man kan bare kompilere koden igjen hvis man føler seg utrygg. Har du mulighet til å sende meg PM med source ? Endret 8. april 2010 av Vizla Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Nå hadde ikke Skidrow noe med dette "hacket" å gjøre. Grupper som Skidrow, Razor1911, Reloaded etc. ønsker ikke den oppmerksomheten slikt som det her fører til. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Nå hadde ikke Skidrow noe med dette "hacket" å gjøre. Grupper som Skidrow, Razor1911, Reloaded etc. ønsker ikke den oppmerksomheten slikt som det her fører til. Nettopp det jeg poengterte tidligere i tråden. Media biter på grunnet uvitenhet. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 nå er det også bevist at nettsia aldri ble hacket (lest forige sie). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Tror ikke det er riktig vei å gå med å boikotte Ubisoft spill, det gir mer B-Spill av A-Spill. Men det viktige er å vise dem at DRM er ett håpløst opplegg. Send dem Cracks per email og få dem til innse at det ikke nytter med noen type DRM. Send dem en ny versjon etter hver patch. Noen har jo insett det og har spill uten DRM. Endret 9. april 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Shantanu Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg kjøpte spillet til slutt, da jeg ikke lenger orket å vente på at noen skulle fikse DRM-dritten. Jeg plages fortsatt av til tiders ekstremt treg spilling, pga server-sjekken og det konstante kravet til Online-tilkobling. Greit nok at vi lever i 2010, men er det virkelig nødvendig å nekte oss å spille uten internett-tilgang...? Når det kommer en crack som lar meg spille offline - Som jeg burde ha ALL rettighet til å gjøre fordi jeg har kjøpt det - laster jeg den ned i stedet for. Helt ok at man kan lagre saves osv i "clouden" til Ubi, men de er jo så latterlige med det nye DRM-systemet deres. Jeg gleder meg til Conviction, men siden de garantert implementerer DRMshiten i alt de lanserer dreper de meg gradvis på innsiden. Spillene er ikke verdt å bli behandlet som en fengselsfange på Larvik Kretsfengsel! Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 En crack har vært ute i over 3 uker nå. (Egentlig server emulator, men SKiDROW kom ut med en (nuked) crack for noen dager siden.) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Problemet er at cracken ikke er fullverdig. Både AC II og bla. Settlers 7 har denne DRMen, og en del av dette systemet er at deler av spillet lastes ned fra serveren underveis. Hvilke deler dette er kjenner ikke piratgruppene per i dag og er ikke emulert. De bare emulerer svar fra serveren. Dette vil sikkert bli fikset og emulert 100%. Så spillprodusenter vil bruke internett som et DRM krav for å stadig laste ned komponenter i spill mens man spiller. Dette åpner også for at de lettere kan oppdatere småting som lasted ned til spillet som gjør cracks ubrukelige fordi de da evt. har gammelt utdatert innhold. Jeg har kjøpt både AC II og Settlers 7 selv om jeg ikke liker disse DRMene. Endret 26. april 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Alle verdiene som kreves for autorisering fra ACII.exe er allerede blitt komplett hentet. Det vil si at man kan spille gjennom spillet uten noen problemer. Med mindre du kommer med en verdig kilde som beviser din påstand, er den inntil videre feil. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Det kan godt hende at gruppene nå har et komplett innhold på dette Men såvidt jeg husker fra lesing i helgen mangler fortsatt noen moduser ol. Men du blander ikke autorisering og nedlasting av innhold? Det er to deler i denne DRMen, det ene er autorisering og det andre er nedlasting av komponenter som en DRM beskyttelse. Endret 26. april 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg