007CD Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Good riddance, eller en super jobb dette. Stå på crackerne er alt jeg kan si, de er vårt beste forsvar mot maktsyke selskap som dette og er de som kommer til å kjøre de på grunn! Og takk pris for det, om de får nok tilbakeslag og nok rødt blekk så må de slå retrett en gang. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Er jeg dene eneste som lurer på hvorfor man ikke lager en Wine/Cedega-versjon for Mac-applikasjoner/spill? Burde jo være en del mindre jobb når det gjelder spill skulle man tro. Har tenkt det samme flere ganger. Men det spørs jo da hva som er mest jobb; Å portere et OSX-spill til native Linux, eller å bygge opp et kompatibilitetslag for OSX i Linux. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Fordelen med sistnevnte er at det ikke må gjøres for hvert spill, så man ikke er avhengig av utgiveren. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 De spillene som ikke blir kjøpt er ofte enten ikke verdt pengene, eller har ingen verdi etter man har fullført det èn gang og er ikke av en kvalitet som gjør det verdt pengene å kjøpe bare for å ha i bokhylla. Det høres ut som om du mener at single-player spill uten stor replay-verdi er det helt greit å kopiere. Hvis du mener det er du rett og slett en drittsekk. Hvis ikke får du være unnskyldt, noen av de beste spillene jeg vet om er av denne typen, og piratkopiering sørger for at de enten beveger seg bort fra PC-plattformen (dårlige ports eller kun konsoll) eller dør ut. Jeg tillater meg å bli lett provosert av slikt. Jeg konstanterte bare en observasjon. De spillene som skjeldnest blir kjøpt som også blir piratkopiert er single-player spill som ikke er gøy å spille på nytt. Deretter dårlige spill som man ikke kan tenke seg å spille etter å ha prøvd de. MMO, online FPS, og online Strategi spill blir ofte kjøpt etter piratkopiering, eller piratkopiert etter lovlig kjøp dersom de inneholder DRM eller man ønsker å spille over nettverk som ikke er tilgjengelig i orginal versjon (Voobly, Hamachi, custom servere, osv) Jeg skjønner godt at du blir provosert av at slikt skjer, men jeg kan trøste deg med at jeg har aldri piratkopiert slike singleplayer spill (hovedsaklig pga liten interresse). Dersom jeg skulle finne på å piratkopiere vil det være for å spille de første brettene tilsvarende en demo dersom en slik ikke finnes. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Kudos til hackerne for dette. Latterlig av Ubi å komme med noe sånt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det er viktig at man demonstrerer mot håpløse og døfødte DRM implementasjoner som bare gjør livet surt for en som kjøper spillet. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 liberal, gamer-centric approach to DRM Dette er da en selvmotsigelse? Må si meg ganske imponert over logikken blandt pirater.Dere må innse først som sist at det er forbrukerens feil, altså piratenes feil, at det finnes DRM. You brought it on yourselves. Nå er det betalende kunder som lider, så om det er piratenes feil eller ikke så er det piratene som får spilt uten problemer, og betalende kunder som får alle problemene. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Det er da vitterlig piratene som i bunn og grunn "lider" nå. Det finnes per dags dato ingen crack til AC2, og det er de som har angrepet serverne til Ubisoft slik at de som har kjøpt spillet har fått noe nedetid. Jeg har spilt det gjennom 100%, og det skjedde en gang at jeg ikke fikk kobla til, og da var det pga. det patetiske angrepet fra piratene. Jeg ler av dem, og koser meg med spillet. Lenke til kommentar
glenmb94 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Både ubisoft, activision , og de andre kjente spill utgiverne tror altså at de kan stoppe all piratkopiering? Kommer de med nye metoder for å prøve å stoppe, kommer piratene ALLTID i forveien, det er bare sånn. det er på en måte synd at det er sånn. Hadde jeg vært ubisoft,eller noe annet, så hadde jeg grått hvis mine spill har blitt piratkopiert, det fører jo til minsket salg. Selv laster jeg ned som tusan, har egentlig aldri tenkt over at bedrifter taper på det. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Dette kommer til å resultere i at spillprodusentene ikke gidder å lansere spill til PC markedet fordi det vil bli null profitt. Og PC spillmarkedet vil dø ut. Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ubisoft og company burde ikke glemme at fjortis gamerene for 10 år siden nå er 24 og har i snitt vesentlig fetere lommebok. Snittalderen for en gamer er har vel ikke akkurat sunket heller, noe som igjen betyr... Gidder ikke utbrodere dette, men det er jo bare å se på seg selv og tenke tilbake på egen situasjon før og nå. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Moot point Vestaa. Det har blitt brukt mot piratkopiering minst siden tidlig 90-tallet, og PC-industrien lever godt ennå. Det viser seg at det er en stor anndel av PC-brukere som synes det er greit å betale for produktene selv om de finnes lett tilgjengelig i piratkopier. Mange av disse piratkopierer først som en "try before you buy", og kjøper bare produkter som oppfyller kravene. Intensjonene til mange pirater sammenfaller også grovt med dette synspunktet, og de fleste torrenter har mer eller mindre følgende settning ordrett i en readme.txt som følger med: "If you like this product, pleese support the developers by buying it". Så har man også sitasjoner som gjelder for programvare og ikke for spill, der programmer som Photoshop og MS Office har fått kraftig økt markedsandel i arbeidslivet fordi de fleste proffesjonelle har brukt "gratis" piratkopier mens de var yngre og under utdanning. Hovedinntektene fra disse programmenes lisenser kommer fra arbeidslivet, og fordi alle kan bruke de velges disse ofte over muligens bedre eller billigere løsninger. (Open office, GIMP, ol.) Jeg er av typen som kjøper det jeg mener er verdt pengene og er noe å ta vare på, så lenge det er mulig å kjøpe det i norge. Dette har ført til at jeg har piratkopiert mye musikk og TV-serier det siste tiåret, men jeg etterpå kjøpt det som har vært noe som er verdt å ta vare på, og ville ikke brukt penger på det jeg har piratkopier og latt være å kjøpe selv om det ikke var mulig å piratkopiere det. Copyright fra forgie årtusen og manglende tilgjengelighet i norge er årsak til 90% av min piratkopiering. Å måtte vente 2-3 år etter USA på TV-serier og opp til 1 år etter europa på techno/hardcore/club osv. musikk (om det i det hele tatt blir solgt i norge) er ikke aktuelt. Ingen ting av dette innlegget er ment som oppfordring til piratkopiering, eller en unnskylding som gjør det OK. Det er observasjoner av årsaker til og effekter av piratkopiering. Om industrien vil redusere mengden piratkopiering er det beste alternative å ta fatt på årsakene som er mulige å gjøre noe med: Tilgjengelighet/distribusjon, gode demoer, billige (eller gratis) "privat-lisenser" som investering i markedsandel og name recognition. For spill vil også saklige løsninger for anti-kopiering alà Steam eller MMO abonnementer med saklige priser være det beste middelet, og "trial/demo" versjoner for folk som vurder spillet for å unngå de som piratkopierer for å teste og aldri gidder å kjøpe siden de allerede har det. For media er det klart beste virkemiddelet online "on demand" distribuering mot enten reklame eller abonnering (for streaming, gjerne valgfritt) med stort utvalg, global samtidig tilgjenglighet, og akseptable priser, eller kjøp (nedlastning) uten DRM med akseptable priser, stort utvalg, global samtidig tilgjengelighet, og god hastighet. Man kan f.eks. implementere P2P eller Torrent teknologi og la folk med god opp-linje være seeders mot redusert pris eller gratis materiale for å avlaste serverne. Spotify og iTunes er henholdsvis gode eksempler (ikke med hensyn til P2P/torrent kommentaren på slutten da). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Dette kommer til å resultere i at spillprodusentene ikke gidder å lansere spill til PC markedet fordi det vil bli null profitt. Og PC spillmarkedet vil dø ut. Merkelig nok er det alltid til 360 jeg ser piratkopierte titler først. Så du mener de da, i overført betydning, skal slutte å gidde å produsere til 360 og at 360 vil dø ut? Endret 18. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Men på 360 er det garantert en betydelig mindre andel av brukerne som piratkopierer, fordi man må fysisk modde maskinen for å kunne bruke de. Det er ikke tilfellet for PC. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det er da vitterlig piratene som i bunn og grunn "lider" nå. Det finnes per dags dato ingen crack til AC2, og det er de som har angrepet serverne til Ubisoft slik at de som har kjøpt spillet har fått noe nedetid. Jeg har spilt det gjennom 100%, og det skjedde en gang at jeg ikke fikk kobla til, og da var det pga. det patetiske angrepet fra piratene. Jeg ler av dem, og koser meg med spillet. Det tar jo lenger tid fordi Saved filene blir lagra online og ikke på maskina.. prøv og lag en work around på det og du skjønner sikkert hvor vanskelig det er. har du noe bevis for at pirater har angrepet serverne til ubisoft? Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det er da vitterlig piratene som i bunn og grunn "lider" nå. Det finnes per dags dato ingen crack til AC2, og det er de som har angrepet serverne til Ubisoft slik at de som har kjøpt spillet har fått noe nedetid. Jeg har spilt det gjennom 100%, og det skjedde en gang at jeg ikke fikk kobla til, og da var det pga. det patetiske angrepet fra piratene. Jeg ler av dem, og koser meg med spillet. Piratene trenger bare å lene seg tilbake og vente på en crack som fungerer. I mellomtiden får mange betalende kunder mye trøbbel. Det er sikkert fint for deg hvis du ikke har hatt noen problemer, men det hjelper ikke alle andre. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det er da vitterlig piratene som i bunn og grunn "lider" nå. Det finnes per dags dato ingen crack til AC2, og det er de som har angrepet serverne til Ubisoft slik at de som har kjøpt spillet har fått noe nedetid. Jeg har spilt det gjennom 100%, og det skjedde en gang at jeg ikke fikk kobla til, og da var det pga. det patetiske angrepet fra piratene. Jeg ler av dem, og koser meg med spillet. Det tar jo lenger tid fordi Saved filene blir lagra online og ikke på maskina.. prøv og lag en work around på det og du skjønner sikkert hvor vanskelig det er. har du noe bevis for at pirater har angrepet serverne til ubisoft? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det kan godt hende det er skidrow som har gjort det, men må innrømme jeg tviler, det er ikke i deres interesse med den type oppmerksomhet, og man kan jo skrive hva som helst på en sånn side når man hacker den, og det er ikke akkurat uvanlig at det som blir skrevet er misvisende/løgn. Men det er jo såklart vanskelig å vite. Ellers trodde jeg assasins creed var blitt cracket? Når jeg søkte på assasins creed 2 og crack fant jeg en utgave som påstått var cracket? AtW Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det er da vitterlig piratene som i bunn og grunn "lider" nå. Det finnes per dags dato ingen crack til AC2, og det er de som har angrepet serverne til Ubisoft slik at de som har kjøpt spillet har fått noe nedetid. Jeg har spilt det gjennom 100%, og det skjedde en gang at jeg ikke fikk kobla til, og da var det pga. det patetiske angrepet fra piratene. Jeg ler av dem, og koser meg med spillet. Det tar jo lenger tid fordi Saved filene blir lagra online og ikke på maskina.. prøv og lag en work around på det og du skjønner sikkert hvor vanskelig det er. har du noe bevis for at pirater har angrepet serverne til ubisoft? De hacket nettsia ubi.com ja? er ikke det jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Det er da vitterlig piratene som i bunn og grunn "lider" nå. Det finnes per dags dato ingen crack til AC2, og det er de som har angrepet serverne til Ubisoft slik at de som har kjøpt spillet har fått noe nedetid. Jeg har spilt det gjennom 100%, og det skjedde en gang at jeg ikke fikk kobla til, og da var det pga. det patetiske angrepet fra piratene. Jeg ler av dem, og koser meg med spillet. Det tar jo lenger tid fordi Saved filene blir lagra online og ikke på maskina.. prøv og lag en work around på det og du skjønner sikkert hvor vanskelig det er. har du noe bevis for at pirater har angrepet serverne til ubisoft? som oftest ligger ikke nettsia på samme server som spillet, tipper du kan tenke deg til det. Ubi er fucka, og alt som skal "stoppe" cracking av spill er. så lenge du kan legge "0" og "1" i uendelige kombinasjoner og sider kan man ikke stoppe cracking av spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg