Halpert Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg er i år førsteårsstudent på UiO, og begynner allerede nå å bli lei av opplegget der. Det er bare noen få timer med forelesninger i uka, pluss noen få timer med gruppearbeid. Ellers er det bare opp til oss selv å lese aleine hele tiden, noe jeg begynner å bli passe lei av. Savner VGS hvor det var sosialt hele tiden, kjedet meg aldri og alltid noen å være med. Kan tenke meg at det på folkehøgskolene er mer sosialt osv. enn på universitetet. Er det noen her som har det på samme måten? Eller noen som går på et veldig "sosialt" studie? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Jeg har ikke noe annet å tilføye enn at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen. Derfor slutta jeg rett og slett på NTNU, og begynte å jobbe. Endret 16. mars 2010 av OML Lenke til kommentar
Halpert Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Mente høgskole og ikke folkehøgskole i det første innleget. Anyways, føler at det å begynne å jobbe ikke er aktuelt ennå. Alltid vært ganske skoleflink, ønsker meg en grei utdannelse. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg har planer om å begynne på skole igjen, men siden jeg slutta rett før jul, var det like greit å finne noe småtteri man kan pusle med frem til høsten igjen, og dermed sitte igjen med noen kroner, forhåpentligvis. ... men kjenner jeg meg rett blåser jeg vel alle pengene på bil og ferie Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Har fått inntrykk av at førskolelærer- og vanlig lærerutdanning byr på godt samhold og bra klassemiljø. I tillegg vil jeg nevne BI. Lenke til kommentar
Pulpa Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg tror det jevnt over er mer sosialt på profesjonsstudier enn på andre studier. Ettersom alle har de samme fagene blir det til at man blir som en moden VGS-klasse - spesielt på studier hvor man ikke er så veldig mange studenter. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Enkelte sier at på HiO er det litt 'varmere' (man er nærmere medstudenter/lærere) enn på UiO. Om det stemmer vet jeg derimot ikke. Om man ikke er en festløve pleier det å være ganske stille på universitetene. Det blir så artig som man gjør det til. Helt generelt sett med tanke på det å studiere i Norge, så har jeg litt lyst til å stå fram og si at læreformidlingen er upersonlig uten særlige muligheter for toveiskommunikasjon. Endret 17. mars 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Helt generelt sett med tanke på det å studiere i Norge, så har jeg litt lyst til å stå fram og si at læreformidlingen er upersonlig uten særlige muligheter for toveiskommunikasjon. Nå vet jeg hverken hva eller hvor du studerer, men jeg har ikke helt det samme inntrykket som deg. Jeg kan jo bare snakke for min egen sak, og erfaring, men jeg sitter igjen med inntrykket av at NTNU har god læreformidling sett i sammenheng med andre universiteter på verdensbasis. (Sett en god del videoforelesninger, blant annet fra MIT, Berkeley, osv). Det kommer jo helt sikkert også ann på foreleseren. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Du har rett i at dette er et veldig subjektivt emne, ja. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Høgskoler. Lett. I Bergen på HiB hadde vi klasseromsundervisning og klasser i nesten alle fag. (Kjedelige kjemi var dessverre i storsal med 500 tilhørere). Lenke til kommentar
Halpert Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Er sant det at det blir hva man gjør det til men allikevel. På faget jeg går på er det maks 8 timer med forelesninger i uka og 6 timer med gruppearbeid, men det varer bare i kanskje 2 mnd. Nå har vi 2 timer forelesninger i uka og 4 timer gruppearbeid, veldig vanskelig å få til noe sosialt da. Som du sier ahpadt, det er på festene man blir kjent med hverandre og hvor det sosiale foregår, men det blir litt slitsomt i lengden. Men ja, frister å søke på en eller annen høgskole til høsten. Noen som har personlig erfaring med forskjellige studier som er veldig sosiale osv.? Lenke til kommentar
.Andre Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Går på høgskolen i Bergen. Her har vi klasser akkurat som på videregående. I min klasse er det ca 30 studenter og vi har ca 20 timer med forelesninger i uken. Er noen fag man tar med andre klasser, slik som matte og kjemi. Vi var ca 150 i kjemien, og 90 i matten. Dette er fordi det er fag flere linjer har felles, og de samler 2-3 klasser i samme auditorium. I alle andre fag er det forelesninger i klasserommet, med klassen. Høgskolen kan abefales . Regner med det er noenlunde det samme på andre høgskoler, men det kan jeg ikke si sikkert. Endret 17. mars 2010 av .Andre Lenke til kommentar
Halpert Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Går på høgskolen i Bergen. Her har vi klasser akkurat som på videregående. I min klasse er det ca 30 studenter og vi har ca 20 timer med forelesninger i uken. Er noen fag man tar med andre klasser, slik som matte og kjemi. Vi var ca 150 i kjemien, og 90 i matten. Dette er fordi det er fag flere linjer har felles, og de samler 2-3 klasser i samme auditorium. I alle andre fag er det forelesninger i klasserommet, med klassen. Høgskolen kan abefales . Regner med det er noenlunde det samme på andre høgskoler, men det kan jeg ikke si sikkert. Høres veldig spennende ut! Hvilket studie er det du går på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå