P- Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Heisan! Jeg har blitt innkalt til Artilleribataljonen til neste Januar! Det jeg da lurer på er om det er noen som er der inne, som har noe forslag til trening? Gleder meg til å begynne i militæret, men lurer på om jeg er sterk nok. Derfor lurer jeg på om det er noen som har noe info angående dette? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Sånn generelt i forsvaret, så går det mye i pushups, hangups og gå tur med sekk. Kan ikke svare deg akkurat det med artilleribat, men det er ihvertfall basic i forsvaret. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Bab: Skal du forkorte bataljon, er det én måte å gjøre det på: bn. Ikke "bat", "batt" eller annet tøv. Trådstarter: Du er sterk nok. Det stilles ingen krav for å tjenestegjøre. Men det er alltid en fordel å være i bedre form, så begynn å trene. Ta et par joggeturer, svøm, gå på ski, gå turer i fjellet og tren styrke. Trenger ikke ta av, men tren seriøst i forhold til ditt nivå. Lenke til kommentar
P- Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Takk for svar! Spiller til vanlig fotball, så jeg trener 3 ganger i uka, + at jeg tar sit-ups hver dag. Sliter litt med motivasjonen til å ta push-ups, da jeg ikke klarer spesielt mange Men det er vel bare psykisk, og som ikke bør være for vanskelig å få ordna litt på! Men igjen, takk for svar! Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Sit-ups hver dag er ikke noe du behøver. Ikke er det bra for ryggen i det lange løp heller Tren variert, med styrke 1-3 ganger i uka ved siden av kondisjonen. Du trenger nok ikke å være i noen kjempeform, men at du stiller "ok" fysisk gjør det nok hele bedre og lettere for din del, etter det inntrykket jeg har fått. Kommer vel litt an på nøyaktig hvor du havner hen også, tror jeg? Eller har rota meg inn i et tre nå? Lenke til kommentar
Kurtis Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Er riktig det Brun sier om at du garantert er "sterk nok". Det stilles ingen krav til dette, med mindre du etterhvert vil søke som befalselev (flere måneder inn i tjenesten din), eller skulle vært en del av Artillerijegerne - som i 06/07 hadde opptaket sitt i august. Det aller beste forslaget jeg kan komme på, er å begynne å gå mange og lange turer, helst i skog og mark, og gjerne med sekk på ryggen. Uansett hvor du ender opp etter rekrutten, så vil den første måneden din bestå aller mest av gåturer. Lange gåturer. Harde gåturer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå