Gå til innhold

DPS problemer med hunter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste igjennom her og lærte noe nytt. Jeg var ikke klar over at ES ikke stacket.

Jeg har faktisk dårligere gear enn deg, men klarer fint å gjøre ca 4k dps på bosser i 5-man dungeons om bossen krever minimal bevegelse. Jeg er absolutt ingen pro hunter spiller, men jeg kan komme med noen småting vi gjør forskjellig (som ikke nødvendigvis betyr at min metode er bedre).

Skuddprioriteringen min er anderledes. Om den er dårligere vet jeg ikke, men den er hvertfall anderledes.

Killshot > Black Arrow > Serpent Stng > Explosive shot > Multi shot > Steady shot

Det er bare meg though. Det er deilig de gangene Black Arrow får L&L til å proce helt i starten av et pull. :p

Builden din. Den er noe forskjellig fra min og jeg tror det er her problemet hovedsaklig ligger. Din er 1/16/54 mens min er 2/18/51.

Survival

Wyern sting og Noxious sting

I mine øyne er Wyern sting bedre brukt i PvP eller solo questing. Det har ingen spesiell funksjon for raids, dungeons osv (kan vel funke om dere nesten wipe'er. Har hvertfall opplevd at en sap eller polymorph har redda dagen noen ganger, men er ikke et talent du trenger).

Hunting party

Gir ingen dps boost for deg og er ikke veldig nødvendig. 3% ekstra agility er heller ikke verdt 3 talent point, så jeg har kun et point plasert i hunting party.

Resourcefullness

Denne er verdt å plukke opp. 6 sekunder mindre cooldown på Black Arrow merkes godt mot bosser og store pulls.

Marksmanship

Aimed Shot

Jeg har totalt droppet Aimed Shot og erstattet den helt med Multi Shot. Om det er flere targets er alltid MS bedre. MS på enkelt target treffer vel med ca 200-300 mindre enn AS hadde gjort. Jeg er villig til å ofre 20-30 dps for et talent point og enkelheten med å kun bruke MS. AS er veldig kjekt å ha i PvP og i bossfights der man må være i bevegelse, men ikke ellers, syntes jeg.

Go for the Throat

Et poeng her er virkelig verdt det! Som survival hunter har du masse crits. To poeng er overkill og ikke nødvendig.

Rapid Killing

Helt ærlig så bruker jeg aldri Rapid Shot, så jeg har ingen poeng her. Og jeg bruker jo heller ikke Aimed Shot, Arcane Shot eller Chimera Shot. Smak og behag på denne, om du er flink til å bruke Rapid Shot når den ikke er på CD kan det vel være nyttig med 2 poeng her.

Improved Stings

Jeg finner denne ganske kjekk og har maxa den ut. 30% ekstra skade på Serpent Sting passer fint til T9 (Windrunner) sin 2 piece bonus som gjør at Serpent Sting kan bli critical hit! Igjen, smak og behag antar jeg. Jeg pleier noen ganger å plasere SS på 3-4 targets på en gang, så det passer min stil.

Focused Aim

Ikke mye å si, jeg har et poeng her for +1% hit. Puttet den der slik at jeg slapp å bruke hit gems. Apropo hit, så du var bittebittelitt under hip cap'en, kanskje det er en del av problemet?

Beastmaster

Improved Aspect of the Hawk

Jeg har et point mer enn deg her, ingen big deal.

Edit:

PET

Noe som også har en stor innvirkning som ikke mange tenker over er hunter pet'et ditt!

En WOLF er det beste du kan gå for med mindre du har 51 talent points i BM. Pass på at du har Cobra Reflexes, Culling the Herd og Call of the Wild.

Dette er min mening om ting, ikke nødvendigvis den måten man maksimerer DPS til det ytterste på.

Dette er er egentlig det eneste jeg så som var noe nevneverdig. Om det fortsatt ikke funker, så kanskje survival ikke er noe for deg og kanskje du bør gå MM isteden.

MM er ikke noe for meg og uansett hva jeg gjør er alltid DPS'en lavere enn den er på både survival og BM.

Endret av SondreSnurr
Lenke til kommentar

Sondre: Rotasjonen din er feil. Selv om kanskje det ser ut som at det er lurt å slenge inn SS og BA før ES, tar mange feil akkurat der. Explosive shot gjør såpass mye mer alene uten LnL at den skal ha høyere prioritering enn de to andre.

Rotasjonen bør være slik: Explosive Shot->Black Arrow->Serpent Sting->Aimed Shot->Steady Shot

Om du har tier10 setbonus, bør du bytte plass på Black Arrow og Serpent Sting forresten. Det gir bedre utslag.

Du nevner over at Wyvern Sting er best for PvP. Har du lest hva Noxious Stings egentlig gir deg?

If Wyvern Sting is dispelled, the dispeller is also afflicted by Wyvern Sting lasting 50% of the duration remaining, and increases all damage done by you on targets afflicted by your Serpent Sting by 3%.

:)

Lenke til kommentar

Sondre: Rotasjonen din er feil. Selv om kanskje det ser ut som at det er lurt å slenge inn SS og BA før ES, tar mange feil akkurat der. Explosive shot gjør såpass mye mer alene uten LnL at den skal ha høyere prioritering enn de to andre.

Rotasjonen bør være slik: Explosive Shot->Black Arrow->Serpent Sting->Aimed Shot->Steady Shot

Om du har tier10 setbonus, bør du bytte plass på Black Arrow og Serpent Sting forresten. Det gir bedre utslag.

Du nevner over at Wyvern Sting er best for PvP. Har du lest hva Noxious Stings egentlig gir deg?

If Wyvern Sting is dispelled, the dispeller is also afflicted by Wyvern Sting lasting 50% of the duration remaining, and increases all damage done by you on targets afflicted by your Serpent Sting by 3%.

:)

Jeg vet vel egentlig at rotasjonen/prioriteringen min er feil, men det har fungert for meg hittil. Grunnen for at det ble sånn er egentlig keybindingen min. Jeg lvlet jo som BM og da hadde intimidate/pet attack plassen der BA er nå. Så det er bare en dårlig vane egentlig. :p

Oi, det har jeg faktisk ikke sett/husket. D:

Hvordan build foreslår du som survival hunter da? :)

Lenke til kommentar

Hm, jeg tok Azjol-Nerub (normal 5-man) igår med 73-beastmaster hunteren min. Han har en cat som pet.

Iflg Recount hadde jeg ca 700dps average. Er det veldig lavt eller? Lå på tredjeplass på dps. Nå skal det nevnes at vi hadde en 80 warlock og en useless DK tank, og to priests (en shadow og en healer) rundt min level.

Fyrer av beastial wrath og AP trinket (328 AP) når det er mulig, og bruker ellers serpent shot, steady shot, kill shot (når mulig) og arcane shot..bytter til aspect of viper når jeg begynner å gå tom for mana, ellers aspect of the hawk.

Har ingenting gemmable gear, mest greens og noen blues.

Her er jeg på Armory.

Er også forbanna lei av den +328 AP trinketen som gjør meg "smashing drunk" hver gang. Når får jeg en ny og bedre? Har ingen planer om å gjøre Outlands-dungeons nå.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Kul+Tiras&cn=Bithunt

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i DPS når du ikke engang er 80. For alt vi vet så kan hunteren din ha gear fra vanilla eqippet enda. Det spiller ingen rolle hvor høy dps du har når du levler, huntere levler du opp til 80 fort som rakkern uansett. :)

Les rotations til buildet ditt, for å effektivisere levlingen. På 80 farmer du heroics og du har fullt tier9 innen en uke.

Lenke til kommentar

Rotasjonen går stort sett på steady shot, arcane shot, kill shot, serpent sting + en macro som fyrer av alle buff-effektene som Bestial Wrath, bloodlust, trinket og kill command når de er tilgjengelige..ser ikke noe bedre måte egentlig.

Nå skal jeg skaffe en wolf pet og bruke istedet for Cat i dungeons, mange sier cat er utdatert etter 3.1, bl.a. en lang tråd på elitistjerks.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vil ikke en sånn macro fyre av alle skillene når de er ferdig cooldown uansett? Hvorfor taper jeg masse dps da?

Hvertfall lettere enn å sitte med fingrene på 5 knapper og trigge når de er ledige..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

For all del, gjør som du vil. Men jeg kan garantere at det gir dårligere utslag.

Sitat fra warcrafthuntersunion:

Macros: Don’t Do It

It is possible to create a one button MM hunter shot cycle macro using castsequence; however, you will lower your dps as a result. Any time you’re building a shot rotation macro to lower you dps… it’s a bad idea. Just pay attention to your MM shot rotation instead.

You should, however, macro your Kill Command and Silencing Shot onto your shots, as we explain in the Essential Hunter Macros guide.

Lenke til kommentar

Å tame nye pets er noe av det letteste som hunter. Bare drep det som er rundt hvis du blir angrepet av det mens du holder på. (ikke opplevd det selv)

Sett ut en freezing trap, concussive shot, tame pet. Umulig å faile.

Endret av SondreSnurr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...