Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bankelyder bafra

Nik0

Anbefalte innlegg

Skjedd to ganger nå at når når jeg har kjørt utenfor her hvor det er ganske humpete og ujevnt med snø/bar asfalt/is osv, at det kommer bankelyder fra understell/lager/dempere bak et sted. Bilen er forhjulsdreven, så ikke drivakslingen. Jeg slipper opp gassen og da blir lyden borte etter 6-7 sekunder, og kommer ikke tilbake. Tipper det kan være et gåent hjullager, evt. bærekule eller forringer. Ellers merket jeg på vein tilbake samme veien nå at det kom en liten pipelyd fra muligens samme sted? Mulig dette kommer av at oljen er på et lavt nivå nå, men.

Noen med idder om hva dette konkret kan være?

Bilen er en Honda Civic 92 modell btw, kjørt 135'000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få bilen på bukk og sjekk etter slark i kuler og foringer. Tipper det er en bærearmsforing, evt en gåen bærekule. Kan forsovet også være tårnlageret som begynner å ta kvelden. Pipingen kan komme fra så mye. Slitte reimer, hjullager eller bremser.

Lenke til kommentar

Bankelyder som går bort hvis du slipper gassen i 6-7 sekunder. Denne lyden har jeg problemer med og skjønne siden jeg aldri har hørt et 10 sekunder langt bank før. Bank i bordet og hold lyden der i 10 sek, det går ikke.

Hovedforingene i bakstillinga eller spissingstagene bak har en tendens til og ryke på Honda. Dette gir bankelyder ved ujevn vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...