Gå til innhold

PL: 20.03.10 v West Ham United, Emirates Stadium

Big Tone

Anbefalte innlegg

20 mars 2010

logo_arsenal.gifArsenal - West Hamwhufc_logo.jpg

Barclays Premier League

18:25 @ Emirates Stadium

Canal+ Sport 2

Dommer:

Arsenal+v+West+Ham+United+Premier+League+Py2bBnZ9B5Jl.jpg

Arsenal og West Ham møtes i en kamp som er et must win for Arsenal. Ingen forventer at United eller Chelsea skal droppe poeng i helgen, og Arsenal trenger poengene for å holde følge i tittelkampen. West Ham ligger på 16 plass i Premier League, med 27 poeng. 3 poeng ned til Burnley som ligger på 18'ende. West Ham er enda ikke ute av nedrykksstriden og kommer til å kjempe med nebb og klr for og få noe ut av kampen.

Sist gang lagene møtes var i FA cupen, på den dagen kom Arsenal seirende ut av kampen etter et sent comeback i kampen. Forrige gang lagene møtes i Premier League, så endte kampen 2-2, der West Ham fullførte et sent comeback fra 2-0 til 2-2.

Ligatabell før runden

tabell.jpg

Arsenal news:

Cesc Fabregas er tilbake til denne kampen, og det låter til at Captain Fantastic starter.

Resten av skadelisten til Arsenal ser lik ut, selv om vi får Song tilbake fra suspensjon, noe som kommer til å hjelpe stort ettersom Denilson rett og slett ikke duger som DM i 4-3-3.

Arsenal har en god mulighet med seier til og klatre på tabellen denne uken, ettersom Chelsea mest sannsynligvis har fått seg en stor knekk i selvtilliten og er allerede i vaklenede form. United er inne i en god periode, men får besøk av rivalene Liverpool og kan fort ende opp med å tape poeng, noe som gjør at vi må vinne denne kampen.

Siste 5 kamper:

Arsenal 2-0 Sunderland

Stoke 1-3 Arsenal

Arsenal 3-1 Burnley

Arsenal 5-0 Porto

Hull 1-2 Arsenal

Forventet startoppstilling:

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Sol Campbell - Thomas Vermaelen - Gael Clichy

Cesc Fabregas - Alexandre Song - Abou Diaby

Samir Nasri - Nicklas Bendtner - Andrei Arshavin

Man to watch:

20081125_kza_kp7_399_thumb.jpg

Den danske bomberen er i strålende form for tiden og kommer til å bli veldig viktig for Arsenal i sluttspurten av sesongen.

West Ham United news:

West Ham har hatt en typisk bunnlag sesong, og bare vunnet 6 kamper sålangt. West Ham ser ut til å klare seg over streken om de ikke kollapser helt mot slutten. Forrige kamp tapte West Ham 4-1 for Chelsea, men stillingen var 1-1 til pause, så mye tyder på at laget kollapset i andre omgangen. West Ham gikk ut i en 4-5-1 forrige kamp og jeg forventer at de kjører samme formasjon mot oss.

Siste 5 kamper:

West Ham 2-0 Birmingham

West Ham 3-0 Hull

Manchester United 3-0 West Ham

West Ham 1-2 Bolton

Chelsea 4-1 Westham

Forventet startoppstilling:

Green

Spector - Gabbidon - Upson - Daprela

Ilan - Behrami - Kovac - Parker - Dyer

C.Cole

Man to watch:

080926175117-710-518.jpg

C.Cole har vært god for West Ham i år, og har tiltrukket seg interesser fra flere storklubber, inkludert Arsenal. Vis West Ham skaper problemer i denne kampen regner jeg med at han står bak dem.

Kamptips: 5-1

Endret av Chancelor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at du lager en "Under konstruksjon"-tråd! :)

Tror vi skal klare denne veldig greit. 4 - 1, etter mål av Bendtner, Cesc (2) og Vermaelen.

Manuel Almunia

Emmanuel Eboue - Sol Campbell - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Cesc Fàbregas - Alex Song - Abou Diaby

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Andrei Arshavin

Edit: Utrolig sterkt lag, forresten.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Flott at du lager en "Under konstruksjon"-tråd! :)

Tror vi skal klare denne veldig greit. 4 - 1, etter mål av Bendtner, Cesc (2) og Vermaelen.

Manuel Almunia

Cesc Fàbregas - Alex Song - Abou Diaby

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Andrei Arshavin

Edit: Utrolig sterkt lag, forresten.

Ser gjerne det laget der, men for min del kan Cesc gjerne starte denne kampen på benken, og kanskje erstatte Nasri hvis ikke ting går helt etter planen.

Lenke til kommentar

Opp til Wenger og physioene å avgjøre om Cesc kan starte uten å risikere å slå opp skaden sin. Jeg ser helst at han starter, mens Arshavin kan benkes. De sjansene han misset var utilgivelige, og vi hadde egentlig veldig flaks som vant kampen. Jeg lurer på om han fortsatt spiller med fotskaden sin, eller så er han enkelt og greit ukonsentrert/umotivert. Noe skurrer i hvert fall. Han er uansett ikke så vital at vi ikke har råd å sette ham på benken i en hjemmekamp mot papiret ganske svak motstand. Nasri eller Tomas er vel så gode erstattere.

Almunia

Sagna - Sol - Verminator - Clichy

Cesc - Song - Diaby

Theo - NB52 - Nasri

Lenke til kommentar

Opp til Wenger og physioene å avgjøre om Cesc kan starte uten å risikere å slå opp skaden sin. Jeg ser helst at han starter, mens Arshavin kan benkes. De sjansene han misset var utilgivelige, og vi hadde egentlig veldig flaks som vant kampen. Jeg lurer på om han fortsatt spiller med fotskaden sin, eller så er han enkelt og greit ukonsentrert/umotivert. Noe skurrer i hvert fall. Han er uansett ikke så vital at vi ikke har råd å sette ham på benken i en hjemmekamp mot papiret ganske svak motstand. Nasri eller Tomas er vel så gode erstattere.

Almunia

Sagna - Sol - Verminator - Clichy

Cesc - Song - Diaby

Theo - NB52 - Nasri

Ser grei ut den lagoppstillingen der, iRoman, men Nasri har ikke vært så veldig effektiv på kanten denne sesongen.

Uansett er dette en kamp vi burde vinne. Dog klarte West Ham å gi Chelsea kamp til pause på SB selv om de raknet fullstendig i andre omgang.

Alt annet enn 3 poeng her er meget skuffende.

Lenke til kommentar

"Arsenal have only won one and lost two of the last four home matches against the Hammers."

Blir nok ikke en lett kamp det her nei. MEN dette er en kamp vi må vinne om vi skal ta gull, og jeg tror vi tar seieren her!

Håper dog at Arshavin starter. Selv om han kanskje ikke har vært på topp har han allikevel 2 mål og 3 assists på de siste 3 kampene hvor han har startet 2 og kommet fra benken en gang.

Lenke til kommentar

Laget:

Manuel Almunia

Cesc Fábregas - Alex Song - Denilson

Samir Nasri - Nicklas Bendtner - Andrei Arshavin

Subs:

Lukasz Fabianski

Mikael Silvestre

Bacary Sagna

Abou Diaby

Tomas Rosicky

Theo Walcott

Eduardo da Silva

Synd at verken Theo eller Abou starter... Tipper vi vinner 3 - 1. Nicklas scorer det første.

Edit: Laget til West Ham:

West Ham United: Green, Spector, Tomkins, Upson, Daprela, Diamanti, Behrami, Kovac, Stanislas, Franco, Mido

Subs: Stech, Spence, Ilunga, Noble, Ilan, Cole, McCarthy

Cole på benken! :new_woot:

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Merkelig manøver å spare Diaby i denne kampen. Men nå er jo Song tilbake, så det er heldigvis ikke så farlig. Tipper også 3-1. Må si at det er merkelig at Cole starter på benken.

Come on you Gunners :)

Cole spares. Dyer og Parker ikke med en gang. De har en utrolig viktig kamp mot Wolves allerde på tirsdag kveld, også Stoke til helgen. Burde vært en utrolig lett kamp for dere når Hammers sparer en del spillere faktisk. Vet Parker og Dyer kanskje er "skadet", men jeg tror ikke de er så skadet heller. Samme gjelder Gabbidon tror jeg.

Lenke til kommentar

For en fucked up syk benk da... men morsomt at Denilson starter. Kanskje denne kampen passer han da, får se.

Håper virkelig Denilson begynner å vise seg frem. Hittil det siste halve året er jeg ikke fornøyd. For min del kan han gjerne byttes ut til sommeren. Dessuten er det utrolig at Diaby sitter på benken. Det må være taktisk fra Wenger. For det er ingen tvil om hvem som er best av de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...