Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Utrolig fet bil! Spesielt at felgene knakk etter noen runder, men når jeg tenker meg om har jeg jo hørt om at det samme har skjedd med Rota før. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 Ja, hadde aldri forventa det. Men heldigvis så får eg to nye på reklamasjon, men spørst om eg tør å bruke dei på racetrack igjen. Tipper det blir autoX då dei holdt både på Gardermoen og Frøya iår. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Gjekk vel litt lei 300whp, så har fått ny turbo som skal på. Oppgraderer frå GT28rs til GTX2867r: Fekk god pris frå turboservice så klarte ikkje å sei nei Satser på minst like breidt register og 400whp med 98 oktan og water/meth. Desse felgene har eg bestilt hos Tempedekk her i Trondheim. Skal brukes til bane. Japan racing felger 17x8.5" et35. Også kom LSD frå mfactory på torsdag: Endret 6. desember 2015 av tharshan Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Hvilken type lsd ? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 En slik sak: http://www.xenocron.com/mfactory-helical-limited-slip-diff-p-516.html Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Drevdiff, ja :-) Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2015 Jepp. Skulle egentlig gå for wavetrac, en slags hybrid med drev og clutch-type, som ville overføre kraft til hjulet med grep i sjølv med 0 traction(et hjul i lufta F.eks), men såg en video av en rsx som fekk ekstremt med torque steer pga at diffen dreiv å pulserte fordi den "ikkje klarte å velge hvilket hjul den skal gi kreftene til". https://youtu.be/WOT8-r83bdw Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Oppdatert spec liste på bil 08.12.2015: Motor og drivverk:B18C-RGulf 5-50wARP HeadstudsCometic headgasket 0.051"(komp er ca. 10.6)Supertech valve spring og ti retainersToppdeksel med 2 stk -10an koplingerGates timing beltHondata innsugs pakningThermal 3" eksosBlå NGK Hyper Silicone Power Cables og NGK Iridumsplugger.ACT street disc clutchACT xtreme pressure plateExedy 9lbs svinghjulHasport 70A motorfesterTurbo oppsett:Full-race ramhorn AC kompitabel manifoldGarrett GT28RS .82 a/rFull-race 3" DPIntercooler frå Full-race som er lakka svartTial 44mm wastegate med .3 bar basetrykkTial blow of valveIC rør frå full-race + custom rør, 2.5"Kjøling:All in fab tucked radiator med -16an koplinger og slangerSetrab 60 raders oljekjøler med -10an slanger og koplingerMishimoto sandwich m/termostatSpoon termostat Spoon fan switchFiller neck og termostat hus med -16an frå speedfacotryNismo 1.3 bar radiatorlokkBensintilførsel:ID1000cc dyserWalbro 400lph fuel pumpAEM fuel rail blackAEM fuel pressure regulatorB&M fuel gaugeDownstar fuel tuck kit -6an Bremser:Baer PBR twin pot big brake kit(330mm) Carbotech XP20 OEM kalippere + skiver Hawk hp+ klosser bak Gulf RF1000 bremsevæske Understell:Tein monosport coiloversSwift 16/9kg fjørerTein EDFC active proSkunk2 dualbend shortshifterEnergy Suspension ploy.foring i girøverføringa og stab.stag framme.Function7 lcaASR subframe braceASR 24mm stab stag bakSPC camber/caster kit frammeSpoon rigid collar kitHardrace super tie rodHardrace LCA frammeHardrace Camberkit bakHardrace Toe kitOEM RTA foringMfactory extended balljointNye OEM bolter i understellet bak.Elektronikk:Hondata S300 v2 i P28Hondata boost controllerAem digital boost gaugeAem digital AFR gaugeAem digital Oil pressure gaugeAem digital oil temperature gaugeAem digital water temperature gaugeAem EGT gaugeRywire jordledningerEksteriør:Type R replica leppe framme og bakType R replica takvingeKlare sideblinkers99-00 baklykterBlackhouse framlykterOZ alleggerita white 17" på Yokohama AD08R 215/40Rota Grid 17x8" ET35 på Toyo RA1 235/40 (felgene er knekt...)Interiør:Svarte DC2 stolerEK9 Type R momo rattOrginalt VTi interiørStereo:Mtx T8652 frontsettdiverse demping i dørenePioneer DEH-80prsMosconi 200.2 ASGladen sql 12" i Gladen kasseGladen SPL1800C1 2 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Det vart endel skruing i jula. Prosjektet/utfordringa: Endel kutting så går ting på plass: Forsterking + monterting plass: Korleis ting skal plasseres: Ferdig sveisa og klar til montering: Her er intercooler sveisa fast på radiator og oljekjøler på radiator og intercooler. Alle delene kan tas enkelt av som en heil del eller, kun enkle deler Festeanordninga nede: Oppe: ferdig montert på bil: Måtte tilpasse et par laderør seinare, men tok ikkje noke bilder av prosessen her. Blir spennandes å sjå til våren om denne radiatoren løser kjøleproblema. Det går 3 liter meir vant i systemet og radiatoren dekker heile fronten, så en god forbedring må det iallefall bli. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2016 Då var det tid for å oppgradere den lille turboen til en annen liten turbo Litt slit med å få av kompressoren frå turbinhusetMen med litt kosing, så går alt. Gt28rs ut av turbinhuset.Ny turbo klar for montering.Gt28 nederst, gtx øverst.Ny turbo på plass.Og alt på plass på bilen Og her er bilen ferdig og klar for kjøring og tuning med Mishimoto full-size og ny garrett GTX2867r med gamle .82 a/r eksoshus 2 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Då har eg vore å henta årets(forhåpentligvis varer det til neste år og:p ) felg og dekk oppsett til bane. Det vart Japan Racing JR5 17x8.5 et35 i kledd med Toyo R888R 235/40-17 Lagra trygt i boda ipåventa av neste banetreff Blir spennades å prøve R888R Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Då er dei siste delene til anlegget også kjøpt; nytt komponent sett frå Gladen, Gladen zero pro 165.2 PP og stinger spv35. Er 10 dagers leveringstid, så passer sikkert bra med montering i påska. Anlegget blir beståandes av: Gladen zero pro 165.2 PP Mosconi zero 4 4-kanaler Gladen 12" SPL subwoofer Gladen spl1800c1 monoblokk Gladen 60 liter kasse Pioneer prs80 Stinger spv35 Stinger signal kabler Div demping i dører frå Gladen. Mangler kun å dempe litt bak høgtaler framme, montering av komponent sett, montere batteri og ordne kabler bak i bagasjen. Resten av anlegget er oppe og går alt i bagasjen er montert slik at det skal gå an å ta det ut på 15 minutter for banekjøring. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 27. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2016 Då er påskeskruinga igang. Som vanlig har eg altfor mykje eg skal få unna på altfor få dagar Starta med det viktigaste; panser lås! Valget falt på Aerocatch 120 plus, type flat. Nokon som veit med sikkert om dette er lovlig eller ulovlig? Bil parkert på jobben til pappa og alt tatt fram Markere og begynne boringa Ferdig bora, enklare å få ut metallet med lite verktøy tilgang. Her ser man gjennom der låsen går i lås Ferdig montert og justert Samma greiene på andre sida igjen Neste prosjekt var å få bytta ut insertsa i hasportfestene med 62A. Her fekk eg mildt sagt sjokk. Festene kjøpte eg brukt, i god tru om at det var 70A. Men dette var det som kom ut når eg pressa ut dei gamle urethane foringene: oh, yeah. Har kjørt rundt på 88A(extreme race) og klaga på at det var ubehagelig for gate kjøring Nå er iallefall 62A satt inn, så er veldig spent på oppstart og test tur. Målet har vore å få minst mulig vibrasjoner samtidig med lite eller ingen motorbevegesle. Eg syns fortsatt bilen bråke litt for mykje, så har satt inn en vibrant ultra quiet resonator der testpipe/katalysator står Samtidig bytta eg ut stabilisator staget forran med whiteline 27mm og til hardrace endlink. Bedre pantent for å skru av desse kontra oem. Blir litt skruing i måra også Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Hadde aerocatch på foresteren selv, ble stoppet for rutinekontroll (heldigvis ikke under panseret ) og de sa ingenting på panserlåsene :-) Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 28. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2016 Hadde aerocatch på foresteren selv, ble stoppet for rutinekontroll (heldigvis ikke under panseret ) og de sa ingenting på panserlåsene :-) Det er greit å høre. Om det blir full teknisk, så er uansett panserlåset det minste problemet mitt ? Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Monterte selv slik catdemper på min S14 i Januar, den gjorde underverker på lyden! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 Monterte selv slik catdemper på min S14 i Januar, den gjorde underverker på lyden! Har tatt oppstart og fått unna prøve turen. Var mykje lavere og penere lyd. Totalt sett meget fornøgd med det. Mend mildere motorfester vart det også veldig bra innvendig med lite vibrasjoner Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Synes du kunne delt lydbildet i bilen din med oss jeg! Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Monterte selv slik catdemper på min S14 i Januar, den gjorde underverker på lyden! Har tatt oppstart og fått unna prøve turen. Var mykje lavere og penere lyd. Totalt sett meget fornøgd med det. Mend mildere motorfester vart det også veldig bra innvendig med lite vibrasjoner Samme opplevelse har jeg med den jeg kjøpte, dog med vibrasjoner i eksosen så får man se om BT henger seg opp i lyden når jeg skal godkjenne senkesett Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2016 Då er bilen ute og går. Fått gjort litt div. blanta anna montert Gladen Zero pro 165.2 PP i dørene Siste eg holder på med nå er instalering av AEM water/metanol kit og Hondata traction control Pumpe og tank på plass Kontrollere montert i hanskerommet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå