tharshan Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hei! Lenge sidan eg har vore her. hehe Har alltid hatt planar om å kjøpe meg Honda civic EG9 (92-95) etter at eg såg The Fast and The Furious filmen. Etter mykje om og men vart det EK4 VTi(97), pappa nekta meg eldre bil . Dette er Civic med b16a2 motor med 160 hk. Utstyr: * km stand: 185000 * Farge: Orginal grønn med perlemor * ABS * El. vindu * El. speil * El. takluke Slik såg lista ut når eg kjøpte bilen 07.11.2010, henta frå club honda norway Motor og understell: B16A2 Skunk2 PRO innsugsmanifold Tanabe catback eksos Pipercross åpent filter m/ krommet rør Blå NGK Hyper Silicone Power Cables og NGK Iridumsplugger. Exedy Organic Clutch Exedy 9lbs svinghjul Galfer Tuning skiver/klosser foran og bak Skunk2 dualbend shortshifter Energy Suspension ploy.foringer(ikkje montert, kun i giroverføringa) Eksteriør: Type R leppekit Type R takvinge Klare sideblinkers 99-00 baklykter 17" alu sommer 15"alu vinter Interiør: Kenwood XXV-01D HU MOMO detaljer i interiør Orginalt VTi interiør Planar fremover: 4 nye piggdekk montere anlegg 16" sommarfelgar m/dekk nye matter då sei er der sklir som er veldig irriterande grenrør Coilovers 160whp??? Fekk lappen 21.12.2009 Var herleg å få teste ut bilen åleine. Går ganske greit, stiv og deilig Og VTECen er hæærrlig. Men så oppdaga eg den enorme oljeforbruket. har kjørt ca. 4000km og fylt meir enn 10 liter olje. Mest sannsynleg pga. stempelringane. Så då måtte eg begynne i den andre enden av lista, nemleg overhaling/trim Kyndige personar vart kontakta og planane lagt. Lista blir som følger: * Buddy club spec 3+ cams/cam gear/valvetrain (kjøpt og kome) * Overhaling kit, med alt av pakningar + høg komp. stemplar ( Kjøpt og kome) * Hytech 4-2-1 replica grenrør (Bestilt) * Omnipower testpipe* (Bestilt) * Stage 2 F1 racing clutch (Bestilt) * Chippa ECU med map (Ordna under overhaling/trimming) Målet blir 170 whp +/- 5 whp Så motor blir prioritert i første omgang med andre ord. Så får vi sjå korleis motoren går. Får håpe at det ikkje er skade på den. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hørtes ikke så alt for ille ut.. Bilder takk! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hørtes ikke så alt for ille ut.. Bilder takk! 2'nd to that. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Civic er fine biler, må følge med fram over her ;D En kompis har og en cicvic med vtec motor benket til over 200hk, husker ikke helt nøyaktig hvor mye Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Her er litt. Bilde av bilen er ikkje nye. Har ikkje vaska på leeenge. SKal legge til nye bildet når eg får vaska den. Hehe Bilen heiter Lisa. Motorfesteforing og grenrør er i hus. Manglar berre litt oem delar + clutch, så er bilen klar for more power. hehe Endret 19. mars 2010 av tharshan Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Civic, selv om det er en litt råne bil, har gode potensialer. Blir spennende å se hva du gjør videre. Vask burde iallefall være første pri! Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Fin ho Lisa Men bilder i lysere omgivelser, av en renere bil, så skal jeg slutte og mase! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Bilen ber om senk.. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 ... og det fekk den Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Snadder, 160hk i den gocarten der må nå bare ver bra! Gratulerer med bil og lykke til! Honda er tingen, du har skjønt det Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Torsdag blir bilen kjørt opp til Trondheim for overhaling og litt trim Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Då er bilen levert for overhaling. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Dette blir spennende! Dette var overhaling med tanke på oljeforbruket? Du får komme med oppdateringer, vi følger med! Lenke til kommentar
KamelTjuv Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Lite kjekt det der... Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hva er dette? Stempler som har skrapa veggen..? Vet jeg høres helt retard ut akkurat der... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Ser ut som det er det ja. Grunnen er at noen av stempelringene har løsnet tenker jeg..? Enten så borrer du sylinderne større, ellers så må du vel gå til innkjøp av ny blokk... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Er nok noko som har kome gjennom innsuget. Stempelringane var i overraskande god stand. Alternativa nå er å borre blokka og sette inn over som. stempel eller ny blokk/motor. Ventilane på same sylinder er brent. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2010 Då er bilen tilbake med JDM B18c motor med null oljeforbruk. Sommarfelgane er også montert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå