Gå til innhold

Et par spørsmål ingen kristne kan besvare

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det da noen som ikke kommer til himmelen?

Fordi de ikke lar seg klargjøre (fødes en gang til)

Reinkarnasjon med andre ord? Så om du bare gjør fæle ting på jorda så får du lov å bli her? Hva med helvete?

Både himmel og helvete er her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er feil, i dødsprossesen til IHS kommer han til å sikle som st.bernhardshund etter det herlige som er i ferd med å skje, oppstandelsen opp til guds klamme hånd. Det han ikke kommer til å oppleve er det å faktisk være dø, da det ikke er mulig. Når du kaster inn håndkleet så slutter hjernen (sjela for dere kristne) å fungere og det blir akkurat sånn du hadde det før du ble født.

Jeg er veldig glad jeg slipper å tenke på hva som skjer når jeg dør, og heller konsentrere meg om å leve livet her på jorda slik jeg føler er riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er hvertfall helt sikkert IHS, og det er at du kommer til å

få en skikkelig nedtur når du dør.

Jesus Kristus > Den som tror på meg, skal leve om han enn dør. Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø

Det er vel vanskligere for noen å akseptere døden enn andre. Sånne mennesker vil tro på hva som helst for å slippe den tanken.

De lurer bare seg selv.

Lenke til kommentar

Hva er det som er så utrolig skremmende med døden egentlig? Du kjenner jo ingenting fra FØR du ble født og det er ingenting som tyder på at vi kommer til å føle noe når vi er døde heller, så hvorfor er kristne og andre religiøse så fantastisk redd for døden? At vi dør er jo nok et bevis på at evolusjon stemmer, for uten død hadde vi ikke utvilket oss, da hadde vi stått stille, så dette er jo måten vi utvikler arten på. Vi er altså ikke den endelige "siste versjonen", eller guds sluttprodukt på noen måte, hadde vi vært det var det ikke nødvendig for oss å parre oss for så å dø, da kunne vi tråkket rundt her i en evighet... uten utvikling, en utvikling vi VET har funnet sted. Evolusjon er ikke noe å diskutere engang, det blir som å forsøke å fornekte at det finnes saltvann...

Men kanskje det ikke ligger i frykt for å dø i det hele tatt, eller at frykten for døden bare er en av faktorene for å tro på en eller annen gud som lover evig liv. Jeg enser også at de fleste kristne som tror de skal til himmelen også er stormannsgale, de tror de er mer verdt enn alt annet liv (til tross for at vi vet at ALT levende på denne planeten har samme opphav et eller annet sted bakover i tid) og derfor ønsker de at de må være verdt noe mer, da døden for dem virker meningsløs, kald og tom. Og siden de finner realiteten så hard og "meningsløs" tyr de til eventyr fortellinger som overbeviser dem at de ikke skal dø... :no: På tide å snøre igjen sekken og se realitetene i øynene kanskje? Vi vet nok i dag til at vi glatt kan avfeie evig liv som tull og tøys og fantasi feber, det er bare, som jeg sa, og se på artens utvikling så faller evig liv på sin egen dumhet, for ga den kristne gud individer av arten vår for 65 millioner år siden evig liv også, da vi snek oss rundt som små muse lignende skapninger ute av stand til å konkurere med dinosaurusene, som besto av langt mer fremgangsrike arter som vi selv i dag ville hatt problemer med å konkurere med. Fikk de evig liv også? Men dette faktum hopper de fleste religiøse bukk over. De tror på evolusjon, å ja, men bare til et visst punkt, da slår de på skylappene og vil ikke tenke lenger, for da passer plutselig ikke doktrinene med fakta. (Jeg mistenker også en del kristne som sier de "tror" på evolusjon for å si det for ikke å fremstå som idioter... Noen har ikke noe i mot å kaste fakta og viten ut av vinduet og fremstå som personifiseringen av en ignorant idiot der de bokstav for bokstav tolker bibelen til fulle, men de fleste kristne gjør ikke det...)

For meg betyr "evig liv" kun at jeg har overført mine gener til mine barn og på den måten vært med på å forme arten jeg tilhører. Jeg vet, og aksepterer fullt ut, at det er den eneste måten jeg kan "leve evig" på og aksepterer at jeg ikke vet hva som vil skje med mine barn, barnebarn, barn av barnebarn osv i fremtiden, for det har jeg ingen kontroll over. Men jeg har ikke noen behov, eller noe ønske om, å "leve" evig. (Og ihvertfall ikke som en sånn zombie tilværelse som kristne fremstiller evig liv i himmelen, der du må eksistere, ikke leve, som guds viljeløse tilbeder i en konstant lykkerus... Hva i all verden ser de i det?)

Jesus "sa" så mye rart og jeg finner det utrolig at voksne folk i dag klarer å få seg til å tro på alle de historiene om denne fyren, for det vitner om en elendig kildekritisk sans... Den samme fyren sa også, i følge bibelen, at de som sto og hørte ham tale ikke skulle smake døden før kristendommens nydelige hovedmål, den deilige dommedagen, kom seilende... Men som så altfor ofte velger de å tolke det som ikke passer med viten og kunnskap og la det som enda til nød kan passere stå utolket... og jeg lurer på hvorfor.. ;)

Lenke til kommentar

En ting er hvertfall helt sikkert IHS, og det er at du kommer til å

få en skikkelig nedtur når du dør.

Jesus Kristus > Den som tror på meg, skal leve om han enn dør. Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø

Det er vel vanskligere for noen å akseptere døden enn andre. Sånne mennesker vil tro på hva som helst for å slippe den tanken.

De lurer bare seg selv.

Den som lever får se.

Lenke til kommentar

1: Hvorfor blir mennesker født på jorden, for så å bli overført til himmelen?

2: Hvorfor blir ikke menneskene født rett inn i himmelen?

3: Hvor mange mennesker kan himmelen motta? Tenker på dagens mange milliarder mennesker, kontra hvor få det fantes da religion ble oppfunnet.

4: Hvorfor kan vi ikke se hva som foregår i den religiøse himmel? (en himmel som ble forklart med religion før vi gikk vitenskapelig til verks og utforsket verdensrommet)

1 og 2: Opprinnelig var vi i "paradis" i Edenss hage helt til menneskene gjorde opprør mot Gud for å heller følge sine onde veier. Dermed ble paradis ødelagt helt til Gud skal gjennopprette alt igjen og utslette alt det onde.

3: Ubegrenset

4: Fordi himmelen kanskje er i en annen dimensjon.

Lenke til kommentar

1: Hvorfor blir mennesker født på jorden, for så å bli overført til himmelen?

2: Hvorfor blir ikke menneskene født rett inn i himmelen?

3: Hvor mange mennesker kan himmelen motta? Tenker på dagens mange milliarder mennesker, kontra hvor få det fantes da religion ble oppfunnet.

4: Hvorfor kan vi ikke se hva som foregår i den religiøse himmel? (en himmel som ble forklart med religion før vi gikk vitenskapelig til verks og utforsket verdensrommet)

Fordi det er helt idiotisk og tatt ut av fantasien

Lenke til kommentar

1 og 2: Opprinnelig var vi i "paradis" i Edenss hage helt til menneskene gjorde opprør mot Gud for å heller følge sine onde veier. Dermed ble paradis ødelagt helt til Gud skal gjennopprette alt igjen og utslette alt det onde.

Hvor kommer da de andre menneskene inn, som barna til adam og eva fikk barn med?

Og hvorfor står det "skapt i vårt bilde" i skapelses beretningen når dere åpenbart har forkastet at det er flere guder det er snakk om?

3: Ubegrenset

4: Fordi himmelen kanskje er i en annen dimensjon.

3.Hvorfor mener DU det er ubegrenset når målene står i bibelen, klart og tydelig? Hvorfor vrir og vrenger dere på dette så fort noe ikke passer i bibelen? Ligner i så måte litt på jehovas vitner, som har satt en øverste grense på 48 000 eller noe slikt som kommer inn i den ordentlige himmelen mens resten må leve i en slags semi himmel... som de fant på når medlams tallet ble mer enn 48 000... :roll: Hvis målene på himmelen står der så må det jo være slik da, dette er jo guds ord husker du eller gjelder guds ord bare på det som passer dere? Det samme gjelder jo for PI, som i følge bibelen er 3,0, men dette er også et mål dere forsøker å vri dere unna fordi dere vet at PI er 3,14....

Og sist men ikke minst, hvorfor klarer dere ikke å svare "jeg vet ikke" når dere egentlig ikke vet det?

4. Hva får deg til å tro at himmelen er en annen dimensjon? Vet du i det hele tatt hva himmelen er? Nei, du gjør ikke det, men dere lever og ånder av å fortelle hverandre påstander og løgner og har holdt på med det så lenge at "himmelrike fortellinger" har blitt "sannhet" for dere, og dere glemmer helt at dette bare er påstander!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...