Gå til innhold

Et par spørsmål ingen kristne kan besvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med foster som dør FØR fødselen? Kommer de også til himmelen? Hva er da poenget med å bli født?

Vet ikke om de lærde strides i dette spørsmålet, men i følge katolikkene forblir vel fosteret i en slags ingenmannsland, kalt limbo, før de kan tre inn i himmelriket... en grusom tanke for noe så uskyldig som et spebarn, men i følge kristen tro er jo alle, selv fostre, befengt med all verdens synd og er derfor noen jævler å anse til de har tatt i mot sykdommen, unnskyld, frelsen... :no:

Vet ikke hvordan protestantene ser på dette med limbo...

Lenke til kommentar

3.

Når du leser åpenbaringen 21 leser du at himmelriket er 2.300 kilometer hver vei.

http://www.biblegateway.com/passage/?search=Revelation%2021&version=LB

Det må være temmelig trangt der nå! :p

Hmm. Trangt sier du? dette er altså en by som er kubeformet. Dvs 230 mil lengde/bredde/høyde. Så "byen ... som steg ned fra himlene" er altså 12167000000000000000 kubikkmeter stor. En hybel på 50 m^2 og takhøyde på 2.4 m er da

125 kubikkmeter stor. Det skulle tilsi at det er plass til 97.336.000 milliarder slike hybler, og selv om man tar vekk halvparten til ganger/veier/alt mulig så er det nok fortsatt ganske god plass i den byen :)

Nå er det selvsagt bare en grov utregning. Jeg tar ikke med at murene er 72 meter tykke. Ei heller har jeg egentlig noen formening om hvor mye plass hvert menneske trenger etter de er døde. Man kunne gått fra kistestørrelse til store palasser. Det oppgis ikke noen tall for hvor mange mennesker som faktisk kommer til himlene, ei heller hvor mange som bor i denne byen i himlene. (jeg er fasinert av flertallsbruken på den nettsiden)

Lenke til kommentar

Hva med foster som dør FØR fødselen? Kommer de også til himmelen? Hva er da poenget med å bli født?

I morsliv formes du til dette livet. I dette livet formes du til etter livet (det endelige livet)

Noen fødes ikke til dette livet. Andre fødes ikke til etter livet (det endelige livet)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

En gud som må teste er ikke allmektig.

Gud tester ingen.

Jeg lurer på hvorfor står det ingenting om dinosaurer i bibelen? Eller om hvordan de ble utryddet? Så vidt jeg vet så står det ingenting om det. For mennesket var jo først på jord, siden gud skapte jorden på 6 dager.

Hvorfor skulle det det ? Bibelen er ikke en bok om arkeologi.

Lenke til kommentar

Poenget med spørsmålet om ufødte barn er..:

De dør før de har muligheten til å tro eller avvise troen på bibelen.

Får de et "get out of ja... hell free" card, eller hva?

Hvorfor får ikke alle dét?

Videre sier du at livet på jorden former deg til etterlivet.

Hvis gud er allmektig, hvorfor er livet på jorden nødvendig for å forberede individet på himmelriket -- når gud kunne skapt oss forberedt?

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det det ? Bibelen er ikke en bok om arkeologi.

Så dinosaurene og menneskene levde i harmoni?

Hvordan kan alle dinosaurene bli utryddet og det er ingen som vet eksakt hvordan det skjedde. Og hvorfor ble ikke menneskeheten utryddet. Dinosaurene kom lenge før "gud" så ergo gud skapte ikke jorden.

Endret av Catoa
Lenke til kommentar

Videre sier du at livet på jorden former deg til etterlivet.

Hvis gud er allmektig, hvorfor er livet på jorden nødvendig for å forberede individet på himmelriket -- når gud kunne skapt oss forberedt?

Blir det samme som å spørre, hvorfor 9 måneders livet i morsliv er nødvendig.

Du er mitt i skapelses prossesen Frostraven.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

IHS, jeg har enda et spørsmål til deg. Du sier at Gud ikke tester noen. Vel, jeg er ateist, så det vil vel si at jeg ikke kommer til himmelen? Hva var da poenget med å skape meg?

Ikke alle blir født. Hensikten med fødtsel er å skape mennesker.

Du er ikke et ferdig menneske i morsliv. Du er heller ikke et ferdig menneske i dette liv. Du er først et ferdig menneske i det neste liv. Hvis du lar deg skapes ferdig, vel å merke.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det da noen som ikke kommer til himmelen?

Fordi de ikke lar seg klargjøre (fødes en gang til)

Reinkarnasjon med andre ord? Så om du bare gjør fæle ting på jorda så får du lov å bli her? Hva med helvete?

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...