snowbot Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 hei, jeg har en laptop som ikke vil fungere. får følgene feilmelding under formatering: Setup did not find any hard disk drives installed in your computer. Make sure any hard disk drives are powered on and properly connencted to your computer, and that any disk-related hardware configuration is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diagnostic or setup program. Setup cannot continue. To quit setup, press F3 er det noe som har peiling på hva feilen kan være, og eventuelt åssen jeg kan fikse den? er den eneste pcen jeg har som er ganske grei og bruke i mitt nettstudie, så blir litt kjipt om den skal gå dukken nå. takker for alle svar på forhånd! Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Om det er XP du forsøker å installere og disken er satt opp som AHCI er det ikke støtte for dette. Enten må du installere med F6 (lese inn driverdiskett) eller gå inn i BIOS og sette disken i kopatibilt eller legacy modus. Det er lettere å hjelpe om du sier hva du installerer og er litt mer spesifikk med PC'en du har problemer med. En typebetegnelse er nok. Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 beskrivelse av pc: bios verion: 1.25 kbc version: 1.18 cpu: genuine intel® CPU T2400 prossesor: intel centrino® + core manufacturer: fujitsu siemens produck name: amilo Xi 1546 var ikke helt sikker på hva du ville ha, men hjelper dette hadde det vært fint, jeg skal installere win xp pro på pcen, prøvde det du sa ang F6 men fikk bare samme beskjed da også. det med og endre i bios på fujitsu er ikke jeg helt kjent med, så fant ikke det du sa jeg skulle endre til der. men det er jo litt merkelig hvis dette har endret seg da det orginalt også er xp på den, eller? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 De aller fleste større leverandørene leverer XP på recovery partisjon eller på CD'er og de har selv lagt inn støtte for diskkontrollerne på maskinen. Om du forsøker med en plain, vanilla XP cd har den ikke støtte for AHCI og enten må du sette AHCI til AV, Legacy eller Compatible via BIOS oppsettet (du finner det nok under bootconfiguration eller integrated peripherals) eller lage en diskett med de nødvendige drivere og trykke på F6 under første del av installasjonsprosessen og du blir da bedt om å sette inn driverdisketten litt senere. Det siste er vel litt vanskelig for du har vel ikke diskettstasjon på maskinen. Den siste måten er å "slipstreame" XP pluss SP3 pluss drivere på en ny CD. Det kan du gjøre med NLite, http://www.nliteos.com. Husk å bruke Nlite under XP, på Vista eller Win7 kan du få problemer med lisensnøkkelen. Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 oki, men da skal jeg ta en titt på dette, så takker jeg så mye for hjelpen så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå