kristine88 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg har en database med flyavganger, hoteller, reisemål etc, og skal lage en bestillingsfunksjon for dette. Jeg har laget selve bestillingssiden med listebokser som henter innhold fra databasen med PHP. Men under bestillingsskjemaet skal det komme opp hva man har valgt. F.eks. hotellnavn, sted, avreisetidspunkt etc. Dette skal gjøres med ajax og skal oppdateres hver gang det gjøres et nytt valg. Men hvordan kan jeg få til dette? Lenke til kommentar
kristine88 Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 http://is.hive.no/krilarsen/innlevering%202%20web109b/reisebestilling.php Spry og sånn ble borte når jeg flyttet det dit, men funksjonaliteten skal jo være der fortsatt Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) window.onload = function() { var inputs = document.getElementsByTagName("select"), values = []; for( i = 0; i < inputs.length; i++ ) { inputs[i].addEventListener("change", updateInfo, false); } } function updateInfo() { values = []; for( j = 0; j < inputs.length; j++ ) { values.push( inputs[j].value ); } console.log(values); } Her er måten du kan hente ut verdien fra select og legge dem inn i en array som blir oppdatert for hver gang en av selectene endrer verdi. Nå må du finne ut hvordan du kan bruke disse verdiene i html'n din selv Fungerer ikke i IE, det får du også finne ut selv Endret 16. mars 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå