Gå til innhold

Temp på AMD XP 1900+ 1,6GHz

KnutIvars

Anbefalte innlegg

Jeg får med min Global Win FOP38 ca 40-43 grader når jeg bruker PC'en vanlig. Uten Artic Silver... original goop. Den bråka så mye at jeg vil bytte den ut med en Termal take vifte (Beholder kjøleribba). Da lå den på ca 51-52 grader ved normal bruk... har enda ikke testa maks da jeg er redd for at pc'en skal brenne opp og eksplodere .... :smile:

Hva kan "maks" temp hos en XP 1900 1,6GHz være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan bare si hva jeg har opplevd med min XP1600+@2000+. Med volten på ca 1.9, så vil tempen på CPU være ca 20 grader over tempen inni kassa. Dvs. med rundt 31 grader, så ligger CPU på 51 ved maks belastning. Dette er med en SK6 kjøleribbe med medium Pabst-vifte.

Lenke til kommentar

sånn som jeg har forstått deg...så skal AMD prosessorer tåle opptil 90 grader før dem brenner opp...

65-70 er vel grensen for hvor høyt du kan ha temp før maskinen blir ustabil,har en 1466@1575 som kjører på 56 full load uten problemer...

dette skyldes et hakk på kjøleribba men nok om det,amd lager mye OG tåler mye varme

mvh John

Lenke til kommentar

1. Bare glem eksplosjon, svidd lukt eller lignende.

En prosessor som har vert for varm vil bare være "dø".

2. En 0,18 prosessor tåler opp mot 90g.

3. Konklusjon. Drit i temperatur så lenge den kjører stabilt. Hvis du overklokker kjøper man ikke GlobalWin CAK-II38(med 120mm Delta Black) fordi den støyer som et jet fly. Derfor skal jeg om en ukes tid gå over til vannkjøling. 50 g idle er ikke ille, før jeg skaffet T-birden verdig kjøling lå den på 80 max temp/59 idle. Med CAK-II38+AS2 ligger den på 27g idle/ 45 Max temp.

- Simon Iden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...