Gå til innhold

Jeg har fått Nook

Vikdal

Anbefalte innlegg

Jeg har omsider, etter mye venting pga snøkaos på flyplassen i USA, fått meg en Nook. Bestilt fra nettbutikken til B&N for litt over 2 uker siden, via JetCarrier og hit.

Førsteinntrykket er veldig bra :love: Har ikke fått testet den noe særlig enda, men en kamerat som også bestile er veldig fornøyd med sin.

For de som ikke kjenner til den så kjører denne Android i bunn, noe som gir mange muligheter for utvikling av tilleggsprogrammer.

Wohoo!! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt er jeg veldig fornøyd. Fant i går omsider ut hvordan jeg må gå frem for å få kjøpt bøker til den fra B&N. Er litt mas ettersom det kun er beregnet for salg i USA. Det ironiske her er at det var lettere å bestille Nook'en enn å få kjøpt bøker :p Får desverre ikke brukt den innebyggede funksjonen for kjøp av bøker, da du må ha en US ipadresse. Om du får koblet Nook'en til nett via proxy så løser jo dette seg, men foreløpig må jeg handle bøker via PC, men nedlasting til Nook går fint over WiFi.

Batteritiden er veldig bra så langt. Nå har jeg ikke fått lest så mye på den da, men har hatt den med meg til og fra jobb hele uka, og da er det jo en del som gjerne vil se/trykke litt på den. Har bare lada den EN gang, og akkurat nå er det 66% igjen av batteritiden, men så har jo WiFi stått på en del da.

Formatering av bøker osv er veldig fin synes jeg. Har ikke fått testet med PDF'er enda. Det har derimot en kompis og han synes at det burde vært en mellomting mellom XS og S skriftstørrelse. XS viser pdf'er i 1:1 format, mens S visstnok blir litt for stort, så formateringen kan bli litt rar. Har ikke fått utforska nookdevs.com så mye enda, men håper at de kanskje får lagt inn noen flere skriftstørrelser etterhvert :)

Lenke til kommentar

Litt sein tilbakemelding men håper du kan svare på dette og:

Jeg har jo kjøpt noen digitale nedlastninger av bøker i PDF, er det slik at jeg kan overføre disse til Nook'en (tar den hva som helst)? Eller er den eneste måten å fylle den opp å kjøpe med software som ligger på den?

Lenke til kommentar

Du kan fint overføre pdf'er til den. Disse havner i "My Documents" folder og kan åpnes der i fra. Du kan se nederst til høyre på denne siden for støttede formater.

I tillegg er det en fin oversikt på denne wiki siden.

I og med at det ligger Android i bunn på denne leseren så regner jeg nesten med at det vil kunne komme støtte for andre formater etterhvert, spesiellt siden de har klart å åpne opp hele Android plattformen på den og med det har fått Market på den samt mulighet for å utvikle egne applikasjoner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...