AmundB Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Her kommer et *for dummies* spørsmål :oops: Kan noen forklare meg forskjellen på ASP og ASP.NET? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 asp.net krever at .net framework er innstalert på den maskinen hvor webserveren ligger. Hvis du har windows 2003 server følger .net framework med 'default', hvis ikke må du innslatere dette 'ekstra'. (Det innslateres samtidig med visual studio .net så hvis du sitter på en maskin med dette innstallert og har webserveren på samme maskin går dette greit). videre kan du lage asp.net ved hjelp av de fleste .net-språkene (vb.net, c#.net er vel de mest brukte såvidt jeg vet). asp 3.0 lages 'default' ved hjelp av vbscript som er en 'lettutgave' av visual basic .net. og kan kjøres på windows 2000 server/windows 2003 server. hvis du ikke har lært deg noen av disse vil jeg anbefale den å lære deg asp.net. da du kan bruke vb.net/c#.net til dette vil jeg påstå du kan lage krafigere aplikasjoner i asp.net. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå