Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ingen ekspert, men mest sannsynlig må nok panelet i skjermen byttes. Avhengig av hvor dyr laptopen er, vil jeg tippe panelet koster 1000-2000 kroner, pluss arbeid. Du kan jo ta med deg laptopen til butikken, eller ringe hvis det er en nettbutikk, og forklare problemet og forhåpentligvis få et prisoverlag.

Lenke til kommentar

Mulig det bare er plasten som slipper igjennom lys fra baksiden.

Prøv å hold ett eller annet lystett over brennmerke og se om det blir bedre, hvis ikkemå du ha nytt panel og det koster nok mer en 2000 er jeg redd for.

Hvis det skulle hjelpe å holde for bak er det en del billigre å repare.

MVH

Håvard Karlsen

Lenke til kommentar

Mange som selger paneler på ebay tilbyr ofte "universal-guider".

Google kan også liste opp mange guider.

Sikkert youtube også.....

Ved å sjekke ut dette kan han finne ut om han føler seg trygg på å bytte selv.

Endret av Makky
Lenke til kommentar

Mange som selger paneler på ebay tilbyr ofte "universal-guider".

Google kan også liste opp mange guider.

Sikkert youtube også.....

kan være jeg er litt gammeldags nå men laste ned servicemanualen fra hp sin hjemmeside er enklere samt har korrekte infoen.

Lenke til kommentar

Bytte skjerm kan bli en veldig dyr afære, 7000kr skulle de totalt ha for å bytte skjerm på min 2520p. 5000kr for skjermen og 2000kr for jobben. Men man kan jo være heldigere enn det=)

Mulig jeg tar feil, men 2520p er vel en tablet-PC fra HP, og skjermen inneholder både webcam, mic og et overlegg som reagerer på pekepennen. Når i tillegg HP kun leverer skjermer som "hele pakka" til sine servicepartnere blir det fort en dyr affære.

Dell derimot leverer LCD panelene løst og er mye mer servicevennlige for hvermannsen. Usikker på de andre leverandørene da det er disse to jeg skrur mest på.

Skjermpanelet til HP maskiner får man kjøpt løst fra 3. partsleverandører eller som nevnt på ebay, og kan være en løsning om du ikke er redd for å skru selv (eller kjenner noen som kan gjøre det). Her er det vel hensiktsmessig å prøve å kjøpe bakdekselet også.

Lenke til kommentar

Bytte skjerm kan bli en veldig dyr afære, 7000kr skulle de totalt ha for å bytte skjerm på min 2520p. 5000kr for skjermen og 2000kr for jobben. Men man kan jo være heldigere enn det=)

Hmm, det høres litt i meste laget ut. Kan ikke tenke meg at det koster så mye å skifte på en helt vanlig data.

Håper ihvertfall du tar feil. :ermm:

Lenke til kommentar

Hmm, det høres litt i meste laget ut. Kan ikke tenke meg at det koster så mye å skifte på en helt vanlig data.

Håper ihvertfall du tar feil. :ermm:

Nei det stemmer nok ganske passe med hva blodsugerne pleier å ta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...