Gå til innhold

Hvordan få penger tilbake fra EA Store?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er litt usikker på om jeg har postet i rett katogori, men jeg prøver.

 

Midt i Januar, så bestemmte jeg meg for å kjøpe 2 spill på EA Store til 399kr pr stk. Dette var en "pre-order", som gjør at jeg ikke får spillet før den 5. Mars.

 

Den 25 Februar sendte jeg en support ticket til EA-Support for å kansellerer orderen. Dette gikk veldig greit.

Thank you for contacting EA Games Support.

Thank you for waiting. As per your request I have cancelled the orders.

Var svaret jeg fikk, så jeg tenkte at alt gikk som det skulle.

 

Etter én uke hadde pengene forsatt ikke kommet. Jeg var ikke i noe hastverk så brydde meg ikke noe særlig om det.

Et par dager etterpå der igjen, så tappet EA Store meg for 399kr 2 ganger uten at jeg hadde kjøpt noe som helst der.

16March_Tuesday_7yich.jpg

De skylder meg nå 1600,-

 

Jeg snakket med "Live Support".

Virket som han ikke forsto hva som foregikk her, men han sa iallefall at pengene skulle komme innen 24-48 timer etter kanselleringen.

 

Jeg har altså ikke fått 1 krone tilbake.

 

Det virker ikke som EA Support er til så mye hjelp.

Er det noen andre måter jeg kan få ordnet dette opp på?

 

Tar gjerne imot tips og råd til hvordan jeg kan gå frem herfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ser at eg ikkje er den einaste som har blitt trukket for andre gang på eit spel eg preorder. Eg bestilte for BF:BC2 så avbestilte eg orderen, men samme som deg har ikkje fått penger tilbake og trukket for andre gang.

 

Eg tenkte eg skulle prøve og ringe EA på

 

22 02 80 90, eller prøve live-chat.

 

Avbestilling og retur

 

Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til avbestilling av varen i tiden før varen mottas. Avbestilling innebærer at du slipper å betale kjøpesummen, men du må som hovedregel dekke et eventuelt tap som selger lider pga. avbestillingen. Dere kan avtale et standardisert avbestillingsgebyr som ikke må overskride selgerens faktiske tap.

 

Har du allerede overtatt varen, er utgangspunktet at du ikke kan avbestille. Det betyr altså at du må betale kjøpesummen, selv om du ikke ønsker å beholde varen.

 

Kilde: http://forbrukerportalen.no

 

Du har vertfall dine retigheter med forbrukerkjøpsloven. Siden du har motat avbestiling bekreftelse skal den vere avbestilt. Du skal du ikkje betale for produktet. Det kan vere feil fra EA her, men vertfall da eg skal kontakte dei og sjå om det kan ordnest enkelt og kjapt.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Ahh.

Var godt du også har samme problem.

Ikke oppfatt meg feil, men det er godt at det er flere med samme problem. Da er det stor sjans for at EA ser selv at de har gjort noe galt. Jeg kjøpte 2 kopier av BC2 (til meg og min far), avbestiltle senere, men blei så trukket 2 ganger til.

 

Skal purre litt på EA supporten, sier ifra om jeg finner ut av noe! :new_woot:

 

Edit: Jeg har nå skrevet en lang mail til [email protected] om problemet. Så får håpe Norge har en bedre support-avdeling enn den andre jeg brukte :)

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter litt frem og tilbake med EA så har jeg gitt dem fax nummeret til banken min. Så håper alt skal være ordnet nå :new_woot:

 

Thank you for contacting Electronic Arts.

 

We have sent the release of funds fax to your bank this afternoon. I recommend giving them a few days to process it internally before you see the release from them. The fax we sent is attached to the ticket should you wish to review it. If there's anything else that we can assist you with, please don't hesitate to ask.

 

Mulig du må gjøre noe av det samme Tj-nome

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...