khbergli Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Sønnen min har en fujitsu siemens, ca. 1,5 år gammel. I dag kom han og sa at skjermen hans var svart.. Du kan faktisk se skjerm bildet, men det er ikke opplyst. Klarer å se at musen beveger seg, så alt fungerer på maskinen. Virker som det er bakgrunns belysningen i skjermen som ikke fungerer. Er dette noe som kan fikses? er det selve LCD skjermen som er gåen, eller er det noe i maskinen som har tatt kvelden? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det er nok ikke selve skjermen som er gåen, men kanskje heller baklyset på den. Jeg er ikke kjent med hvor lang garanti tid det er på Fujitsu-Siemens PCer, men det er jo vært å sjekke det. Lenke til kommentar
khbergli Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 går det ann å skifte baklysene da? eller sitter de i LCD skjermen? Hvordan ser de evnt ut? om jeg skal begynne å lete.. Har ikke garanti på skjermen.. Jeg tråkket på skjermen hans engang, rett etter han fikk den.. Var i utlandet, og bare kjøpte en ny LCD skjerm som jeg byttet.. Har fungert supert frem til nå... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Baklyset, hvis det er det som er gåent da, sitter inne bak selve LCD skjermen, men jeg er jo ikke sikker på at det er baklyset som er gåent i dette tilfellet. Glemte å spørre om det er snakk om en stasjonær eller en bærbar, men du finner ut hvordan skifte baklys på en vanlig monitor på denne siden, og for en bærbar er det noe på denne siden. Siste link er for en Dell så jeg vet ikke hvordan det vil være for en Fujitsu. Endret 16. mars 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
khbergli Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Takk for hjelpen så langt.. Det er en bærbar maskin.. Jeg har klart å bytte hele LCD skjermen på denne tidligere, men da var den knust...etter at jeg tråkket på den.. altså ingen tvil om hva som var galt.. Men nå ettersom skjermen "fungerer" på den måten at jeg kan se et bilde.. Men mangler bare lys, er jeg i tvil.. Har egentlig lyst til å bare kjøpe en ny skjerm, ta sjansen på at det er denne.. Men om det er noe inne i selve maskinen så melder jeg pass... Endret 16. mars 2010 av khbergli Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Dette problemet hadde jeg også på min Fujitsu Siemens ca like gammel. Problemet ditt er rett og slett at det er noe inne datamaskinen som sitter løst. Skrudde opp dekslet der hurtigstart/av-påknappen sitter og pirket litt på ledninger og diverse. Da mener jeg FORSIKTIG pirking. tok på dette dekslet igjen og fyrte opp maskinen. Skjermlyset fungerte! Dette er selfølgelig noe man ikke burde gjøre, men kan være verd et forsøk. Garanti/reparasjon/forsikring er et mye bedre valg om dette er en pc som skal brukes en stund til. Ga i hvertfall meg skjermlyset tilbake Lenke til kommentar
khbergli Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Forslaget er testet, uten særlig hell.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå