Zezner Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hei. Jeg har en server med windows xp. Vil gjerne sette opp en filserver som jeg kan bruke til å legge over dokumenter, bilder osv sånn at de andre datamaskinene på nettverket får tilgang til dette. Men jeg vil gjerne at harddisken på serveren skal komme opp som en harddisk under min datamaskin (koble til nettverkersstasjon), det er sånn vi har det på skolen. Spørsmålet er, hvordan får jeg til det? Kan ikke så mye om sånne server ting, men har veldig lyst til å lære. Takk for alle svar. Mvh. Alsko PS. Har prøvd å installere linux på serveren, men det gikk ikke så bra.. Vet at den beste måten å lære server ting er på linux. PSS. Har prøvd å søke, men vet ikke helt hva jeg skal søke etter.. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Om du går inn på nettverk på din side og velger Server (eller hva du har kalt den) kan du høyreklikke på sharen og velge Map Network drive. Ellers kan du lage en enkel kommandolinje: net use Z: \\server\share (det gjør det samme som over). Om du går inn på nettverk på din side og velger Server (eller hva du har kalt den) kan du høyreklikke på sharen og velge Map Network drive. Ellers kan du lage en enkel kommandolinje: net use Z: \\server\share (det gjør det samme som over). Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Tusen takk, da fikk jeg det til Mvh. Alsko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå