sun4evah Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hei, jeg skal lage avis artikkel på skolen som vi skal levere inn om noen dager. Alt jeg har tenkt på å skrive har allerede blitt skrevet om?? Har dere noe som dere vet ikke har blitt skrevet om og er et bra tema?? Plizz, send meg svar så fort som mulig.. Hilsen en stressa elev!! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Begynn med å rette på orddelingsfeil. Lenke til kommentar
sun4evah Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Vel, jeg skrev i farta, du så vel at det sto: Hilsen en stressa elev? Uansett, kan noen hjelpe eller ikke? Gi meg et BRA TEMA!!!!!!!!!!!! Vel, jeg trenger ikke sånn hjelp, jeg skrev jo i farta. du så vel hilsingen: Hilsen en STRESSA elev?? Uansett, kan noen gi meg hjelpen jeg trenger?? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Dette er kanskje ikke svaret du ønsker, men når du skriver en avisartikkel så kan du skrive omtrendt hva du vil. Bare les litt i VG eller Dagbladet så skjønner du hva jeg mener. Det beste du gjør er å skrive om noe du vet mye om, og føler deg trygg på. Da unngår du motsigelser, uklarheter og åpenbare faktafeil (som har en tendens til å opptre i våre største aviser). Når det er sagt, så er omtrendt alle tema allerede "brukt" i aviser. Dog er det ingen ting i veien for å gi en sak dekkning, selv om den har fått dekning i en annen avis. Dette skjer stadig i norske aviser. Endret 16. mars 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
sun4evah Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 44 000 mennesker dør av sult hver dag Hver dag mister 44 000 mennesker livet på grunn av sult eller sult – relaterte saker. Dette er omtrent 26 500 mer mennesker enn det finnes i Fredrikstad. Hvert andre sekund dør et menneske av sult eller sult – relaterte årsaker. Grunnen en undernæring. Hos spedbarn er det enorme tap og enorme lidelser på grunn av at moren ikke fikk nok næring eller mat under svangerskapet. Grunnen til dette er fattigdom. Men er det fattigdom eller er det rett og slett dårlig fordeling verden over? Egentlig kan vi ha overskudd på 10 % av mat dersom mat ikke blir kastet og jevnt fordelt over verden. Hvorfor kan ikke da verden bli kvitt sult? FN regnet ut at det ville koste oss 24 milliarder å halvere sult over verden. Dette ville da kreve 48 milliarder å bli kvitt sult i det hele tatt. Hvorfor tar vi ikke sjansen da? Er det fordi vi som mennesker er for gjerrige til å redde et uskyldig barn fra å dø av sult? Altså ville det jo bli overskudd for oss alle. Det ville faktisk bli overskudd på 120 milliarder gjennom mindre helseutgifter samt økt produktivitet. Så hvorfor er dette fortsatt et problem? Mange mener det vil danne seg borgerkriger og kriger land i mellom. Og der kan de kanskje være et poeng, men det vil jo ikke skade ved å prøve, eller gjør det? I verden finnes det 842 millioner mennesker som er kronisk underernærte. Detter er så mye som 210 ganger så mye som Norges befolkning. Er det rettferdig at vi i Norge kan kaste mat når vi vil når det finnes barn der ute som håper på et lite stykke brød, om ikke det, en dråpe rent vann? Det er det sult betyr. Barn som dramatisk leter etter mat i søppeldynger, voksne som ikke vet verken om barnet deres vil leve til morgengry eller ikke. Dette er hva sult betyr. Sult dannes av dårlige værforhold blant annet, som fører til dårlig avling, som da fører til fattigdom. Med dette mener jeg da spesielt Sahara. Det er nesten ulevelig å bo der, men fortsatt er mennesker fanget der, og den eneste veien ut er å flykte. Mange dør, mange blir skadd. Alt på grunn mangel på mat. __ Dette er det jeg har komemt med så langt.. Er det bra??? Må vite det før i dag.. Fristen er til i morgen:: Burde jeg begynne på nytt?? SVAR PLIZZ =S=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå