jnax Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Frekke folk i Norske Dell. En M17X laptop Koster 16 990Kr Start Pris i norge. En M17X laptop Koster $1.699 = 9.936kr Start Pris i Usa. Uten Moms(25%) koster M17X 13 592kr i Norge Uten Moms(10%) koster M17X 8 942kr i Usa Så jeg må betale 4650kr for å få norskt tastatur? Det Synes jeg virker veldig rimelig:) Eller hva mener du? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Veldig dårlig reknestykke det der. Husk følgende: - frakt - fortolling(moms) - tilpassing(norsk tastatur, norsk operativsystem og norsk lader) - kundeservice(norsk kundeservice, koster pæng) - forbrukerkjøpsloven Eg mener de ikke svindler, men om du synes du vil spare mye på å kjøpe den rett fra USA så står du fritt til det. Men ikke forvent å ha forbrukerkjøpsloven i ryggen dersom det skulle vise seg å være noe galt med den etter 1 år. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Du betaler ikke 4650 for Norsk tastatur. Moms (eller sales tax som det heter) varierer fra stat til stat i USA. Den er ikke 10%. I New York f.eks. er den ca 8,23%. Vanligvis oppgis priser uten sales tax nettopp fordi den er avhegig av hvor kjøper befinner seg. Skal du sammenligne må du sammenligne riktige priser mot hverandre. Du betaler også for å handle lokalt et de rammevilkår bedrifter i Norge må leve med. Og du sammenligner med en kortvarig lav dollarkurs. Lenke til kommentar
jnax Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 jaja, da fikk jeg hvertfall svar på det:) bare syntes det var litt overdreven pris forskjell. Lenke til kommentar
johan_august Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 kjøpte nettopp M17x med norsk tastatur fra England for 13000 inkl frakt og moms. Det var heller ikke den billigste versjonen. sjekk www.ndc.uk.co de hjelper deg med å komme unna momsen i Norge, hvis man ønsker det! Lenke til kommentar
heliice Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Nå ser det ut som alle maskinene som NDC selger er "refurbished" dvs brukt/åpnet men gjennogått/pusset opp så det skulle vel egentlig bare mangle at de var noen lapper biligere . . . edit : Her er NDC sin definisjon av refurbished : http://www.ndc.co.uk/faq.php#GBP Endret 17. mars 2010 av heliice Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 En brukt maskin bør som regel ligge vesentlig lavere i pris enn et par lapper fra nypris, mener eg da. Lenke til kommentar
johan_august Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 ja, absolutt enig! Men man har muligheten til å skaffe seg en rå maskin til en gunstig pris. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 - kundeservice(norsk kundeservice, koster pæng) de gangene jeg har snakket med kundeservice hos dell så har de sittet i Sverige. Sverige har den laveste minstelønnen i Skandinavia så det er mange som har lagt kundeservicen sin der. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 - kundeservice(norsk kundeservice, koster pæng) de gangene jeg har snakket med kundeservice hos dell så har de sittet i Sverige. Sverige har den laveste minstelønnen i Skandinavia så det er mange som har lagt kundeservicen sin der. Kundeservicen var i Norge før, men det ble flyttet i 2008(?). Servicen sank ihvertfall dramatisk da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå