Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flørting på skolen?

Gjest christian

Anbefalte innlegg

Gjest christian

Hei...! Gutt, 20.

Det begynner å tære på meg at jeg er så ufattelig sjenert, og ikke har tæl nok til å gjøre noe mer ut av en hyggelig dialog. Jeg har hatt noen bra kjæresteforhold, men felles for disse forholdene er at de har sin spire i fest eller tilsvarende, og ting er gjerne litt lettere under slike omstendigheter. Men når det kommer til skolen, så er jeg udugelig. Om det stemmer, kan man vel prøve å drøfte ut ifra dette:

Forrige uke satt jeg og jobbet sent på skolen. Da jeg skulle ut et lite ærend fra rommet jeg satt og jobbet på, satt det tre jenter og jobbet i gangen utenfor. Jeg møtte tilfeldigvis blikket til en av de som satt der, og hun smilte intenst (jeg falt mentalt sett pladask på flekken) til meg. Jeg gjengjeldte smilet (noe vagt, riktignok) og gikk videre. Jeg ante ikke hvem hun var, men ble i godt humør uten å tenke over det særlig der og da. Da jeg kom tilbake, mistet jeg munn og mæle da den andre jenta hun jobbet med sa "hei!" (greit, hvordan skal jeg tolke dette datt det inn i hodet mitt på et nanosekund). Jeg stoppet opp, hilste og slo av en prat. Har ikke noen problemer med dialogen. Fikk dem til å le. Men så signaliserte jeg at jeg måtte videre til skolearbeidet, og gikk etter noen minutter, rett og slett fordi hjernen min er programmert til å tro at det ikke er noe å hente her.

Så gikk det noen dager, og det begynte å gnage. Jeg synes igrunn den jenta var veldig hyggelig å snakke med...pluss at hun var søt:). Og ved nærmere ettertanke har jeg vel fått 3 smil av samme kaliber fra henne. Senest idag. Men jeg - negativ og sjenert som jeg er...tør jo ikke ta kontakt med henne engang....

SÅ JEG SPØR.... hva var dette? My mind says ikke en dritt, men det er fordi jeg er pessimistisk i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe som heter "don't crap where you eat", synes det er en fin leveregel. Men hvis du allikevel vurderer det, så bør du ta i betraktning om hun har mange venner, har hun mange felles bekjente med deg? vil hun si det videre? vil de hun sier det videre til igjen ta det videre?

Lenke til kommentar

Tror du har tatt det ordtaket litt for seriøst. Du mener at hvis du møter en interessant person på feks jobben og dere kommer veldig godt overens osv, skal du la være å se om det kan være noe mer der, og istedet ignorere henne helt?

Det ordtaket vil jeg si passer bedre hvis du driver aktivt "game" og går for ONS og ffriends, noe jeg ikke tror er tilfellet til trådstarter.

"Vil hun si det videre?" at trådstarter har prøvd seg på henne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...