Gå til innhold

Pcen slår seg av plutslig

Gjest Slettet+9812734879

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812734879

Har en bærbar pc som er snart 2 år gammel, er en 17" acer extensa 7620. Av og til så slår den seg bare av. har ingen anelse hva som er galt, har i lader og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812734879

kan det være at den blir veldig vam og skrur seg av av den grunn? I så fall kunne det jo være at det var mye støv i den :)

En annen ide kunne jo være å formatere den (nå vet jeg ikke om du har gjort det i det siste..)

jepp den er litt varm

Lenke til kommentar

Hvis den blir så varm at du nesten "brenner" deg når du tar under er det lurt å få den renset for støv :thumbup:

Og minner om at formatering er effektivt, både fordi det gjør pc-en raskere og tilfelle du har virus e.l. som forårsaker avslutningen:D

Lenke til kommentar

Skal du gjøre dette selv:

- Sørg for at verken lader eller batteri står i, gjerne trykk på startknappen en gang når dette er gjort for å være sikker på at all strøm er ute av systemet.

- Åpne. Som regel et par skruer under, så løsner tastaturet og "innvollene" åpenbarer seg ;) . Mine skruer er merket med bilde av et tastatur, men nå har jeg hp. Når du skal rense for støv regner jeg med at dette skal gå greit uten at du er borti noe inni pcen, for ellers måtte du passet på statisk elektrisitet.

- Rensingern: Det mest effektive er å kjøpe luft på boks hos f. eks. clas ohlson, rein luft som trenger inn i kriker og kroker og fjerner støv effektivt. Støvsuger bør du være forsiktig med, ikke være borti noe og helst bruk plast-ende. Kan ofte hjelpe en del å blåse gjennom der vifta sitter.

- Anbefaler luft på boks, da er du sikker på å ikke ødelegge noe :) (NB: les bak på boksen før bruk!!)

Hvis du ikke vil ta sjansen på dette, kan du levere den inn og få det gjort. Men siden innlevering gjerne tar tid vil jeg anbefale å formatere. Hvis du ikke har peil på hvordan dette gjøres og dermed uansett må levere den inn, får du bare gjøre det og fortelle hva som er problemet, og la dem fikse resten.

Høres sikker komplisert ut dette her, ser at jeg skriver litt rotete :blush: Men hvis det er noe inne på pc-en hjelper det ofte å renske opp lit og slette gamle programmer og dritt:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...