South_Bridge Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Larsey's XNA Drift Game (working title) Tekniske nøkkelord: C#, XNA, XBOX, PC, XML, Visual Studio 2008, design pattern, game design, 2D, sprites Hva/Hvorfor: Med dette prosjektet ønsker jeg å pirke litt borti "fysikk". Jeg sier "fysikk" fordi ordentlig fysikk er sjeldent i spillverden. Det koster for mye ressurser i forhold til hva man får ut, men mange spill gjør en skikkelig god jobb på denne biten. I tillegg er det flere begrensninger med 2D en med 3D Demo/Skjermdumper: Jeg kommer til å legge opp demoer og skjermdumper på websiden min, Larsey.net men kommer også til å poste det meste av bilder her og. Resultat: Jeg håper å klare en liten demo med et bilspill hvor man kan slide/drifte rundt og sanke poeng (noe ala drifting i Need for Speed serien). Grafikken blir ikke den høyeste prioriteten, hjelp ønskes. Kan du lage litt nice grafikk så si bare ifra (pm eller kommentartråden) Kommentarer kan legges til i kommentartråden. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Min første post. Som mitt forrige prosjektså poster jeg et veldig tidlig bilde . Jeg håper på like god respons som på TowerDefence'en Det jeg har gjort til nå er at jeg har et Car objekt som man kan styre rundt. Det er lagt til akselerasjon og man kan rygge Jeg driver å tenker ut hvordan jeg skal "fake" drifting... litt vanskeligere/lettere (kommer ann på hvordan man ser det ) med det 2D bilde som skal flyttes rundt. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg satt og plundra litt med hvordan jeg skal få til selve driftinga... det er flere ulike løsninger og ble da sittende å tweeke litt tall for å se om det ble bra. Tenkte jeg skulle poste en bilde, men jeg ser fort at et bilde fra i går ville se helt likt ut som det første da man ikke har noe referansepunkt. Jeg har jo det når jeg utvikler, for jeg ser både fart og bevegelse... men et bilde blir jo bare et snapshot, så uten effekter og noe å koordinere mot så ser man faktisk ikke forskjell Så jeg søker fremdeles en som ønsker å være med på dette prosjektet, og kanskje fremtidige, og som har skills (bedre en mine iaff) i grafisk tegning (2D). Nå blir det et bilspill i denne omgang, men jeg er åpen for ideer "i neste omgang" . Bare å ta kontakt via PM eller i kommentartråden! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Lite med oppdateringer i det siste, mye å gjøre på jobb i tillegg har teamet blitt utvidet og disse personene er opptatt med skole (jaaa, på denne tiden av året). Så det blir mer action nærmere sommeren. Vi vurderer å gjøre det i 3d i stede, med samme kameravinkel (top down).vi slipper da unna et par ting selv om vi tror at det kan bli et bra produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå