Isild Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Hei. Jeg har hatt problemer med pcen over en stund nå. Tidligere har de ikke dukket opp like ofte men nå begynner det å irritere veldig, pluss at jeg gjerne skulle fått løst problemene innen TG. Problemene: Får error 132/134 i wow av og til, firefox krasjer og en sjelden gang rebotter plutselig pcen min. Er lite med BSOD's. Error 132/134 er etter hva jeg vet relatert til minne feil på pcen og de andre problemene mine tyder vel også på det? Så langt: Jeg har kjørt noen runder med win memory diagnostic tool som sier at det er minneproblemer på pcen. Jeg sitter nå også å "leker" meg med Memtest86+ v4.00. Her får jeg opp det jeg tror er et hav av errors (står 20k+ errors under Errors). Men jeg er lite kjent med programmet så er usikker på hva jeg skal se etter. Det jeg lurer på er hva som kan være problemet, er det rambrikkene? eller kan det være hk'et som sliter. Skulle gjerne funnet ut hvilken HW del det er så jeg kan bytte den ut å teste med andre deler. Ram Crucial DDR2 BallistiX TRACER RED PC6400 HK Asus P5E, X38, Socket-775 På forhånd takk for all hjelp NB: Tenkte det skulle nevnes at jeg har testet rambrikkene både hver for seg og sammen i både win 7 memory diagnostic tool og i Memtest86+. Har også prøvd å sette ram instillingene manualt i bios for å se om det hjalp. Får fremdeles errors i memtest. Endret 15. mars 2010 av Isild Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Det skal ikke være noen feil på Memtest86. Kan prøve en og en minnebrikke for å se om det gjør noen forskjell. Lenke til kommentar
Isild Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Har testet en og en brikke og det ser ikke ut til å utgjøre noen forskjell. Har også kjørt systemet med en brikke av gangen og får de samme feilene da også. Etter at kjapt google søk fant jeg et bilde som ligner mitt http://img95.imageshack.us/i/p10201340qt.jpg/. Under Errors (der det på bildet står 89391) skal det være 0 der? Lenke til kommentar
Isild Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Okey, etter 75 minutter kom antall feil opp i over 100,000. Men er dette garrantert feil på rammen min eller kan det være hk'et etc? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ikke lett å vite. Kjenner ingen annen metode for å finne ut enn å bytte komponenter. Lenke til kommentar
Isild Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Var det jeg også regnet med. Skal prøve å bytte ut rammen så snart så mulig. Satser på at det er det eneste som ikke virker av HW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå