Gå til innhold

Skyldeling når jeg stod stille

dvadja

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp snakket med IF og konklusjonen deres ser ut til at det blir 50/50 skylddeling og jeg er derfor meget amper nå fordi jeg mener at det var alt hennes feil.

For å beskrive situasjonen litt:

Det var dårlig føre og snø, derfor kjørte jeg sent - ca 10km/t eller mindre.

Jeg kjørte i ei gate som svinger ned mot min venstre og det er ikke plass til 2 på dette strekket. Da jeg nærmet meg svingen så jeg hun som hadde stor fart for å prøve å komme opp bakken, da bremset jeg og stod stille men hun klarte ikke bremse og føk derfor inn i bilen min noe som gjorde at det kom skade som ble taksert til 22 000.

Altså, jeg klarte å stoppe på ca 1m, men hun hadde for stor fart til å stoppe, hvem sin skyld er dette? Legger til ett bilde om det hjelper.

post-141172-1268672116,6172_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så. Du hadde stoppet og sto stille for å berolige trafikkbildet, hun kjører inn i deg og DU får halv skyld? Bullshit! Ikke gi deg på denne - utifra forklaringen din var dette på ingen måte din skyld.

Lenke til kommentar

Så. Du hadde stoppet og sto stille for å berolige trafikkbildet, hun kjører inn i deg og DU får halv skyld? Bullshit! Ikke gi deg på denne - utifra forklaringen din var dette på ingen måte din skyld.

Stemmer, jeg kom sakte rundt svingen fordi jeg ikke hadde klart nok oversikt - men fikk stoppet og stod stille idet hun traff meg. Har dere noen lov å henvise til da jeg gjerne vil ha det svart på hvitt om muligheten er der.

Lenke til kommentar

Vel.. du kan vel egentlig henvise til samtlige paragrafer i vegtrafikkloven (Lovdata-lenke) - kanskje spesielt §3. Berta som kjørte inn i deg brøt denne paragrafen, det gjorde ikke du. (Hun var ikke aktpågivende og varsom nok, du ble unødig hindret og forstyrret).

Lenke til kommentar

Hun som krasjet i meg sa hun hadde IF men var ikke sikker engang da hun signerte papirene. Så jeg kan ikke si det med sikkerhet, men tipper IF så sin sjangse til å spare penger her.

Endret av dvadja
Lenke til kommentar

Slik som DU har framstilt saken så kan ikke det bli skylddeling.

Kan du legge ut skademeldingen med sladdet personlig informasjon?

Har du krysset av at begge var i fart i kollisjonsøyeblikket?

Og hva er begrunnelsen for at det skal bli 50/50?

(den neste som tyter om at samme forsikringsselskap = automagisk skylddeling vil bli sporet opp og få tildelt rettmessig deng)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...