Gunfreak Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Fra skaperen av Take Command serien, kommer det første spillet i den nye serien Scourge of War, basert på kunskaper lært fra Take command serien. Spillet tar for seg det største og mest kjente slaget fra den amerikanske borgerkrigen. Spillet er delt i 2. Det eneste er historiske deler av slaget, Selve slaget varte i 3 dager, og kan igjen deles i div treffinger. Feks. første dagen begynnte med Bufords forsvar mot Heths division. Som vil være en eget slag i spillet osv. på den måten deles disse 3 dagene inn i små og store slag, opp til 50 "senariores" blir å finne, et senario har du kanskje bare 2000 soldater, mens i et annet har du 30 000. jo større senarionene er jo lengre varer dem. Den andre delen av spillet er et sandbox spill, der du kan spille opene slag(inkludert MP) Slagene kan være fra ca. 20 000 soldater til 150 000 soldater. Her har du flere kart å velge mellom som er store og fine, fulle av fordig amerikansk natur, åkere, steinrøyser, skogholdt osv. Du kan spille opp mot 8 spillere online, hver spiller styrer gjerne et eller flere korps, og en spiller er ofte general over hele hæren og gir ordere til andre spillere som utfører dem. Det er MANGE forbedringer fra Take command serien, en del er grafiske men mange mange flere er gameplay, En av de virklig store grafiske forderingen er røyk fra våpen og kanoner og det faktum at spillet nå bruker 1:4 scala på soldatene sine(i de gammle spillene var det 1:10) Det betyr at er regiment på 350 soldater vil ha 87 3d sprites i regimenter, et regiment på 1000 vil ha 250 spries, en brigade vil ha 500-1000 3d sprites, en divsion vil ha 2000, et krops vil ha 5000 og en hær på 90 000 soldater vil ha 22500 3d sprites, dette gjør at slag ser veldig stoe å fine ut. Kartene er enorme, og for å flytte soldater raskt må du bruke veier, du vil se LANGE LANGE rekker med soldater på veiene og stiene mens de marserer mot fienden. En av de større gameplay forderingene er artilleri som nå oppfører seg riktig. Ai'n(som allerde var den beste i noe taktisk spill) har også blitt kraftig forbedret. Flere hundre offiserer og generaler er i spillet, alle med sine sterke og svake sider. Noen generaler er rett og slett bedre enn andre, og du kan stole mer på at de gjør jobben du beordrer dem til å gjøre riktig. Selv om det er mange hundre enheter på kartet behøver du ikke gi ordre til hver enkelt enhet, du gir ordere til enten, brigader som har 2-6 enhter, eller divisioner som har 4-18 enhter, eller korps som har 30 til 70 enhter, gir du ordere til en krops vil korps generalene følge orderen og plasere enhter som han selv mener er best. Men syns du han gjorde en dårlig job kan du da ta å gi en ordere direkte til en brigade eller division i hans korps. Du behøver heller ikke spille general over hele hæren, Viss du vil vite hvordan det var å være en brigade, divisions eller krops general, kan du gjøre det, da får du ordere fra ai'n som er din sjef, kanskje orderen er å angripe finden du har foran deg, kanskje den er å forsvare et skogholdt, eller kanskje du skal prøve å flanke fienden osv. Resten av hæren blir da styrt av AI, så du kontorolerer kanskje bare 3000 soldater, mens ai kontrolerer 30-90 0000 andre soldater i hæren din. Spillet har vært i produksjon i 2 år, og er laget av et team på bare 5 mennesker, som ikke har gjort det full tid, de tjener ikke mye penger, så de må ha helt vanlige 8-16 jobber vedsidenav. Men de første TC spillene var fantastiske og forventer enda mer av Scourge of War - Gettysburg. Å spille dette spillet vil være like bra som å studere slaget i 1 år på skolen. Spillet vil også være veldig mod friendly, TC spillene hadde mange mods, Vi kan innen kort tid forvente mods som gjør at vi får andre hærer å spille med, gameplay mods, lyd/grafiske mods og senere full total conversions der spillet vil vise andre kriger. Folk har allerde started arbeid med en mod om fransk prøysiske krigen, og 7 års krigen. Som dere kan se fra bildene er det ikke akurrat Total war over grafikken, men det er som sagt store store kart og mange mange soldater i slagene samtidig, de har heller ikke mange millioner å bruke på 3d grafikk. Lederen for spillet, samme man som skapte TC serien, sa han skulle prøve å gi ut spillet på bursdagen min som er på fredag, greier han ikke det, garanterer han at vi har spillet før mars er ute. Men resultatet er veldig fint. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Første previewen er ute http://www.tacticularcancer.com/content.php?id=62 Et par ting jeg ikke viste, det er vist ikke noe max mengde spillere i multiplayer, i teorien kan det være like mange spillere i mp spill som det er brigader(altså flere dusin spillere) Man behøver heller ikke spille mot hverandre, man kan spille 10 spillere på lag mot ai'n. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Spillet ser ut til å komme denne helga, Spillet gis ut på samme måte som Mount & blade, du laster ned hele spillet, og får med 2 slag et single et mutli, så viss man kjøper en nøkkel, låser man opp hele spillet Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Demoen er ute http://www.norbsoftware.com/Portal/index.php?option=com_kunena&Itemid=60&func=view&catid=40&id=13075 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå