Gå til innhold

Har fått varsel om planlagt innkalling i Brig, N/SBBN i hæren

Louigi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei... Hvordan går det med kreftene når man jobber hardt om dagen og sover minimalt om natta da? Eller er det sånn man blir vant med, så det går bedre etter hvert?

Det er tungt, men som nevnt tidligere: millioner av norske mannfolk har klart det før deg.

Lenke til kommentar

var i militæret på heggelia leir i sbbn for et par tre år siden. Husker det var mye kjipt og en god del slit, men er glad for at jeg gjennomførte! man lærer utrolig mye om seg selv. minnene jeg sitter igjen med etter militæret er stort sett veldig positive. Man blir en utrolig sammensveisa gjeng når man må gå gjennom en del kjipe ting. maten er nydelig der! :D

om du er litt mindre sprek enn resten har ikke dette noe å si, da dette i første omgang vil bli tatt hensyn til, og etter en stund blir man såpass sprek at det ikke lenger trengs å ta hensyn til ;)

MEN: pass på at du ikke er den som hver gang er for sen til oppstilling, ikke har barbert deg, lurer deg unna kjedelige oppgaver osv. Da blir man fort litt uglesett av medsoldatene :) spesielt hvis de må ta armhevinger hele tiden mens du løper inn å barberer deg, evt. henter det du glemte på rommet :p

Lenke til kommentar

Nei, ikke noe er som å starte dagen med litt kollektiv stra...*kremt*...fysisk fostring :w00t:

Rekrutten er hard og det er mye hat (som man ser tilbake på med glede senere), mens det blir roligere etter dette. Med unntak av på øvelse, så får man nok søvn hvis man selv tar ansvar for å få det ;)

Jeg kjenner ingen som har gjennomført førstegangstjenesten i nyere tid som ikke synes det generelt var en bra opplevelse. Jeg kjenner derimot en masse dimmere og folk som har nektet som angrer stort.

Lenke til kommentar

SBBN er overhode ikke ille. Er i tele 1 KP B. Maten her i Heggelia skal visstnok ikke være så verst i forhold til f.eks Rena. Ikke at jeg har prøvd det selv, men BS påstår det. Dagene er som oftest fra 07.30 til rundt halv 4. Men under rekrutten så var vi heldige om vi fikk fritid i det hele tatt i ukedagene. Befalet i KP B er meget godt. Dog så vil jeg anbefale å velge tele eller radio hvis man vil ha en litt mer spennende tjeneste enn å bare stå vakt på kommandoplassen. Selv ville jeg ha valgt tele grunnet at det er en mer spennende tjeneste enn radio (Spiller ihvertfall å bruke all dagen til å rigge opp og rive ned Tjøstheimer eller hvordan det skrives)

Siden du kommer inn i KP B vil få delta på CR. Noe som for enkelte i troppen var en meget spennende øvelse (Fanget 8 stk svenske jegere som hadde prøvd å ta ut et radiorele)

Det mest negative som jeg kommer på er vell at vi rett og slett har få sambandsøvelser.I løpet at min tjenestetid får jeg vel bare delta på fire stykker. Selv om det kan være muligheter for å få delta på småe øvelser hvor vi f.eks må støtte Art med MTK.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

søkte på mitt problem på google og fant denne tråden. håper det er greit at jeg spør et lite spørsmål her.

Jeg fikk nettopp et brev fra "utvalgt" som sier at jeg nå er utvalgt til å bli en del av BRIG N/ SBBN. på den står det at det ikke er en innkalling,

Det har seg slik at jeg fikk en innkalling for noen måneder siden og sendte tilbake en lapp ang. utsettelse. Det jeg lurer på er: hvor kan jeg finne ut om min utsettelse er godkjent eller ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...