Gå til innhold

Ny bærbar PC - 6000kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg planlegger å kjøpe meg en ny bærbar PC med et budsjett på ca. 6000kr. Jeg er veldig usikker på hva jeg får av maskinvare innen budsjettet, hvilke merker jeg bør holde meg unna (med tanke på unødvendig demoprogramvare som f.eks. Acer er kjent for, og HP som har et dårlig rykte ol.) etc. så hjelp til valg av PC, eller anbefalinger av hvilken hardware man bør se etter mottas med takk.

Maskinen vil bli brukt til surfing, litt bilderedigering og lignende. Den vil ikke bli brukt til spilling (har PS3) men jeg vil gjerne at den takler å kjøre en del programmer samtidig uten av den blir veldig treg.

Kriterier foreløpig:

- 15.6" skjerm - her er jeg usikker på oppløsning.

- Blu-ray spiller hadde vært fint, men det er ikke avgjørende (Acer har vel noe slikt)

- HDMI ut, for tilkobling til TV

- Windows 7 Home Premium 64 bit

- 4GB RAM

- God batterikapasitet (den jeg bruker nå takler kanskje 10-15 min)

- Helst 500/640GB HDD

Martin

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen som helst tips?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ENTJ75JO724NC/packard-bell-easynote-tj75-724 dene er ganske god, (vurder og kjøpe den selv) men den har ikke bluray da... men elers er det en knge pc!!!

I følge diskusjonstråden til denne PC-en sliter den med en irriterende, høyfrekvent pipelyd, og flere vurderer å levere den inn igjen. Jeg vil i alle fall vente og se om noen finner en løsning før jeg vurderer denne.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Høyfrekvent pipelyd betyr jo i denne sammenheng hos elkjøp at du benytter deg av 30 dagers returretten ;)

Er det seinere benytter du deg av reklamasjonsretten.

Per dags dato er det ingen andre bærbare som gir deg den ytelsen til 6000 som maskinen fra elkjøp leverer desverre, så da får du velge bort litt ytelse og titte på andre evt :)

Lenke til kommentar

Høyfrekvent pipelyd betyr jo i denne sammenheng hos elkjøp at du benytter deg av 30 dagers returretten ;)

Er det seinere benytter du deg av reklamasjonsretten.

Per dags dato er det ingen andre bærbare som gir deg den ytelsen til 6000 som maskinen fra elkjøp leverer desverre, så da får du velge bort litt ytelse og titte på andre evt :)

Tror jeg skal sitte litt på gjerdet og se om noen i tråden får løst problemet :p

Skal uansett dra innom Elkjøp og se på den. Hvis jeg slipper unna pipingen (hvis den kommer en løsning) blir det nok den jeg kjøper.

Det er jo også noen i tråden som ikke har problemet.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...