Gå til innhold

Trenger forslag til ny ISP

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å få bedre internett. Internettleverandøren vi har nå er Telenor. Vi

har den dårligste hastigheten på 1,4Mbit/s tror jeg det var. Laster i hvertfall MAX ned på 170Kbite/s uansett hva jeg laster ned om det er fra piratebay eller en eller annen side. Internettet går igjennom telefon linjen tror jeg, så når jeg laster ned på over 140kbite/s ca fungerer ikke telefonen lengre... er det dårlig split eller hva kan jeg gjøre med det? Men spørsmålet mitt er hvilken internettleverandør er best og hvor får jeg mest for pengene? Hvis vi bytter skal jeg også flytte over telefonen. Har tenkt litt på GET (hadde de før også), siden de er litt billige og får en slags rabatt siden vi har tv'en GET også. Men telefonen og internettet pleide å streike flere ganger dager i strekk siden GET ikke klarer å gjøre jobben sin. Har tenkt på å ha en hastighet på rundt 5-7Mbit/s linje. Da vil jeg laste ned på rundt 500kbite/s har jeg funnet ut. Vet ikke om det har noe å si, men bor i Asker og er 3 stk i famen som har pc'en og bruker den til å laste ned film, spill osv. spiller også en del, men pleier å ha så høy ping at jeg blir kicket ut av gamet...

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å få bedre internett. Internettleverandøren vi har nå er Telenor. Vi

har den dårligste hastigheten på 1,4Mbit/s tror jeg det var. Laster i hvertfall MAX ned på 170Kbite/s uansett hva jeg laster ned om det er fra piratebay eller en eller annen side. Internettet går igjennom telefon linjen tror jeg, så når jeg laster ned på over 140kbite/s ca fungerer ikke telefonen lengre... er det dårlig split eller hva kan jeg gjøre med det? Men spørsmålet mitt er hvilken internettleverandør er best og hvor får jeg mest for pengene? Hvis vi bytter skal jeg også flytte over telefonen. Har tenkt litt på GET (hadde de før også), siden de er litt billige og får en slags rabatt siden vi har tv'en GET også. Men telefonen og internettet pleide å streike flere ganger dager i strekk siden GET ikke klarer å gjøre jobben sin. Har tenkt på å ha en hastighet på rundt 5-7Mbit/s linje. Da vil jeg laste ned på rundt 500kbite/s har jeg funnet ut. Vet ikke om det har noe å si, men bor i Asker og er 3 stk i famen som har pc'en og bruker den til å laste ned film, spill osv. spiller også en del, men pleier å ha så høy ping at jeg blir kicket ut av gamet...

Takk for alle svar:)

Priser finner du her Bredbåndspriser

Hvor kjapp linje du kan få over telenettet finner du her Kan jeg få raskere bredbånd?

Angående stabilitet på levert bredbånd så tror jeg det er mange faktorer og tilfeldigheter som spiller inn, dette er ihvertfall min erfaring.

Det hadde kanskje vært greit å spørre naboene dine siden de sitter på den mest nyttige informasjonen for området der du bor.

Det hjelper jo lite å få anbefaling om å gå for f.eks Telenor fra en som bor i Stavanger siden lokale forskjeller i infrastruktur er vidt forskjellige.

Lenke til kommentar

Du kan jo også høre med Telenor om de kan gjøre noe, for dersom hastigheten er under en gitt grense så har de plikt til å fikse den, så fremt ikke avstand til sentral er for stor, men da skulle du i såfall fått beskjed om hva de maks kunne levert.

Lenke til kommentar

Heisann!

Ikke vet jeg noe om avstanden fra hus til sentral. Det du kan gjøre, er å kontakte Telenor kundeservice pr. tlf eller mail. Hør hvor sterk linje de kan levere til deg.

Du kan også ta en titt på kaapaks, for å finne ut linjelangde frem til huset ditt. Med xDSL-linje så er det flott med kabel på gjerne under 1000 meter, for å oppnå optimal hastighet.

"5-7Mbit/s linje. Da vil jeg laste ned på rundt 500kbite/s har jeg funnet ut."

Korrigerer bare litt, du vil oppnå ca 650-875KB/s... Du surrer forresten med bit og byte.

(heter kbit, ikke kbite. Der du skriver kbite mener du KB. Altså Byte)

""men pleier å ha så høy ping at jeg blir kicket ut av gamet... ""

Dette kommer av enten: Du er på en utenlandsk server eller at det lastes ned mens du spiller. HPK (High ping kicker) bruker ikke ligge på mindre enn 120ms.

Lenke til kommentar

Du kan jo også høre med Telenor om de kan gjøre noe, for dersom hastigheten er under en gitt grense så har de plikt til å fikse den, så fremt ikke avstand til sentral er for stor, men da skulle du i såfall fått beskjed om hva de maks kunne levert.

Neppe, ADSL er det ingen leveringsplikt på så de behøver ikke og løfte en finger.

Lenke til kommentar

Ser at jeg formulerte meg litt dårlig der.

Det jeg tenkte var at så lenge du skal kunne få en gitt produkt-klasse, så har Telenor plikt til å rette opp hastigheten dersom du har en hastighet som er lavere enn minstegrensen til produktet. :) F. eks. ADSL Turbo med 12 Mbs. har en minstegrense på 8 Mbs. ligger hastigheten under det så skal Telenor rette opp feilen så lenge linja skal kunne tåle 12 Mbs.

Mente ikke når linja er så lang at de ikke kan levere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...