Gå til innhold

Er det mulig for meg å ta yrkesrettet utdanning?

shuffles

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 23 år gammel og har gått 3 år på allmenn, men har ikke gyldig vitnemål (leverte blank eksamen pga personlige grunner)

har vært i militæret og jobbet siden skoleslutt. Situasjonen nå er at jeg har tenkt mye på utdanning, og er blitt interresert i å komme inn på elektrofag.

Idag ringte jeg inntakskontoret, men der sa de: hvis jeg har gått allmenn kan jeg ikke begynne på yrkesrettet utdanning. jeg kunne kanskje prøve å ta voksenopplæring, men det er 25 årsgrense på det. Har ikke veldig lyst til å vente 2 år. (vil legge til at jeg ikke fikk forklart meg ordentlig, personen i tlf var langt ifra serviceorientert, og uinterressert i å hjelpe noen.)

Vet noen om det er en bakvei inn eller om det finnes private aktører som tilbyr elektrofag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inntakskontoret har ikke gjort jobben sin. Du kan ta yrkesrettet utdanning, men du havner sist i køen. Du har ikke krav på skoleplass. Det betyr i praksis at du søker som om snittet ditt fra ungdomsskolen skulle vært på 2 (altså bestått, men ikke bedre).

Lenke til kommentar

sier bare enn ting. SØK. de inkompitente folkene som sitter der, er 99% av de ubruklige! der er bare å søke på mange forskjellige skoler, det er nada problem. ring opptaks kontoret og få brukernavn og passord. så er det bare å ta seg ut. tror du ikke de jævlene tok i fra meg enn reservert fagskole plass som eg fikk reservert for eg MÅTTE inn i forsvaret, eg ringte 2 ganger og sendte 3 brev,fikk bekreftelse på at alt va greit og eg hadde skoleplass til høsten, når jeg var dimitert fikk jeg brev om siden jeg ikke hadde møtt opp på skolen så hadde jeg mistet plassen min. tungvint land! men fight on brother! det er altid håp. ;)

Lenke til kommentar

Jeg går nå vg1 elektro, og jeg kom inn uten rett til videregående utdanning. Bare å kjøre på, men det er nok best å søke på bygda når du stiller uten rett.

Sløste som deg vekk retten min på allmennfag, og det er faktisk mitt livs desidert største bommert. Det positive er at du kan få en svært behagelig timeplan hvis du søker fritak i de fagene du har tatt fra før på et høyere nivå (allmennfag).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...