Cubus Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 PS3 klarer ikke å lese plater, får heller ikke ut den nyinnkjøpte musikkdvd`n som står i maskina... Finner ikke kvitteringa. Ringte Gamestop, de sa at det kunne komme på opptil 1800 kr å fikse maskina (uten kvittering), men at de kunne kjøpe den defekt for 500 kr. Whattodooo? Noen som har fått den reparert? Er 60 gig versjonen jeg har... Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 PS3 klarer ikke å lese plater, får heller ikke ut den nyinnkjøpte musikkdvd`n som står i maskina... Finner ikke kvitteringa. Ringte Gamestop, de sa at det kunne komme på opptil 1800 kr å fikse maskina (uten kvittering), men at de kunne kjøpe den defekt for 500 kr. Whattodooo? Noen som har fått den reparert? Er 60 gig versjonen jeg har... Butikken skal vel også ha en kopi av kvitteringen? Lenke til kommentar
Bister Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg mener også at butikken, skal ha en kopi av kvitteringen i systemene sine, du får gå/sende mail til de/der du kjøpte den og høre om de har det Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 De hadde ingen oversikt over det iflg telefonsamtale...dessverre:P Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hvor lenge siden er det du kjøpte den? Betalte du med kort, kan du ta ut en kontoutskrift fra banken og gni den oppi fjeset til de som jobber der hvis de er så vanskelige. Da skal det gå fint Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 eller fikse den selv, står masse om det på nettet, og videoer på youtube Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 eller fikse den selv, står masse om det på nettet, og videoer på youtube Hvor lenge siden er det du kjøpte den? Betalte du med kort, kan du ta ut en kontoutskrift fra banken og gni den oppi fjeset til de som jobber der hvis de er så vanskelige. Da skal det gå fint Usikker på når jeg kjøpte den, men tror det er snart to år siden. Ja, jeg må få tatt ut en kontoutskrift... Satser på at de IKKE klarer å reparere den :!: Reparere den selv? Ha ha ha MORSOMT! TROR jeg kjøper en NY istedet... Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hvilken butikk kjøpte du den i? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hallo? betal 1800kr som er en dråpe i havet og få den fikset. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Bare for å få litt klarhet i enkelte ting før trådstarter dra til butikken å dummer seg ut. Butikken er ikke pålagt å ha en kopi av kviteringen. Selvsagt har enkelte kjeder/butikker dette tilbudet, men det er ikke et krav. Har de den ikke, så har de den ikke. Så enkelt er det. Videre, en kontoutskrift forteller ikke hva du har kjøpt. Den forteller hvor mye du brukte på en bestemt dato (og kanskje klokkeslett) og hvor du gjorde det. Det er enkelt og greit en oversikt over transaksjoner. Den forteller ikke hvilken vare/tjeneste du kjøpte. Selvsagt kan du være heldig, men ta det ikke som en selvfølge. Når det gjelder dilemmaet med å selge PS3 til 500,- eller bruke 1800,- på rep. så kan det være verdt å tenke på at du får en ny 120 GB slim til ca. 2500 (på nettet). Om den maskinen du har (60 GB) har bakoverkompablitet og det er viktig for deg, så er jo helt klart rep. det du bør gå for. Ellers så kan det jo nevnes at du heller ikke får støtte for linux på en slim. Edit: Du må selvfølgelig ta en backup også, eller så risikerer du å miste data. Endret 17. mars 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 En kontoutskrift som vis er at man har kjøpt en vare fra en Gameshop til 2599 eller 2999, så er det rimelig sannsynlig at det er en PS3. Man taper iallefall ingenting på å prøve. http://www.teknofil.no/wip4/kvittering-mindre-viktig/d.epl?id=36353 Sett inn lenke er blittt ubrukelig. test Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Hallo? betal 1800kr som er en dråpe i havet og få den fikset. Vet ikke med deg, men for mitt vedkommende er i alle fall 1800,- en god del mer enn én dråpe i havet. Forøvrig tør jeg påstå dette gjelder for majoriteten av befolkningen også. Endret 17. mars 2010 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Bare for å få litt klarhet i enkelte ting før trådstarter dra til butikken å dummer seg ut. Butikken er ikke pålagt å ha en kopi av kviteringen. Selvsagt har enkelte kjeder/butikker dette tilbudet, men det er ikke et krav. Har de den ikke, så har de den ikke. Så enkelt er det. Videre, en kontoutskrift forteller ikke hva du har kjøpt. Den forteller hvor mye du brukte på en bestemt dato (og kanskje klokkeslett) og hvor du gjorde det. Det er enkelt og greit en oversikt over transaksjoner. Den forteller ikke hvilken vare/tjeneste du kjøpte. Selvsagt kan du være heldig, men ta det ikke som en selvfølge. Når det gjelder dilemmaet med å selge PS3 til 500,- eller bruke 1800,- på rep. så kan det være verdt å tenke på at du får en ny 120 GB slim til ca. 2500 (på nettet). Om den maskinen du har (60 GB) har bakoverkompablitet og det er viktig for deg, så er jo helt klart rep. det du bør gå for. Ellers så kan det jo nevnes at du heller ikke får støtte for linux på en slim. Edit: Du må selvfølgelig ta en backup også, eller så risikerer du å miste data. Du virker som en borger som kan dine saker. Derfor kommer jeg med følgende problemstilling: Sent i mars 2007 funderte jeg lenge på å kjøpe meg denne konsollen med imitert pianolakkering og USB, Heretter kalt PS3. Om jeg ikke er langt langt ute på viddene, mener jeg det var en flott vårdag jeg spaserte ned mot sentrum av hovedstaden i vårt flotte og utstrakte land. Jeg hadde egentlig ikke peilet meg ut noen bestemt kjøpmann jeg skulle benytte meg av, men jeg har jo frekventert Platekompaniet mye før denne dag. De ansatte der er veldig flinke og usedvanlig likt kledd. De har hver sin T-skjorte med logo på. De har også jeans, ofte svarte, men jeg har bemerket meg at avvik er hyppig. Dette vil jeg påstå er at de mektig herrer som sitter og dikterer, ikke vil gå med på å betale for en helhetlig drakt. Men nok om det og tilbake til min agenda. Jeg gikk så bort til en av disse nette små pikene og spurte følgende: "Har dere Playstation 3, eller er dere utsolgt?". Det var faktisk en god del varehus som hadde solgt ut alle sine eksemplarer av denne ypperlig underholdnings-maskinen. Hun kom så med et ganske konsist og informativt svar: "Nei, vi har tre igjen". Da kjente jeg en gledesfølelse. Jeg spaserte lett de få skrittene bort til spillene. Som du kanskje husker, var det ikke mangge spill og velge mellom på den tiden. Mitt nøye og planlagte valg gikk i favør av Motor Storm. Jeg spaserte de få skrittene tilbake til piken, og sa følgende: "En Playstation 3, takk". Hun gikk så bort til hyllen og måtte benytte seg av en stige, du husker kanskje at jeg bemerket i forrige avsnitt piken som liten, siden underholdnings-maskinen var plassert på toppen av reolen. Dette kan da ikke være særlig gjennomtenkt - gikk gjennom tankene mine. Tenk hvis hun skulle være så uheldig å miste underholdnings-maskinen fra toppen, eller hva verre er, kanskje snuble og falle ned på gulvet. Det kunne fort endt i en skade. Det ville vært trist. Det scenarioet skjedde hediligvis ikke Hun kom så med underholdnings-maskinen bort til den kassen jeg sto ved. Hun peilet laseren mot esken med et etterfølgende pip. samme prosedyre gjentok hun på spillet, men det var først etter hun hadde hentet en annet som seg hør og bør var forseglet. Jeg betalte så kontant, det beløpet det kostet. Det er først her det blir veldig interessant. Hun spurte ikke om personalia eller lignende. Hun ga meg vekslepengene mine, en vanlig kvittering, smilte søtt og sa "ha det bra". Det som egentlig er det største problemet, er at den kvitteringen er borte. Jeg har lett og lett, høyt og lavt. Søkk borte er den. Rart, veldig rart. Jeg har vel egentlig innsett at det er umulig å få en kopi av den. Hvis jeg kontakter butikken, så vet ikke de om kommer med fanteri/usannheter eller ondskapsfull løgn. Er det noe håp i denne fortvilte situasjonen? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Hehe. Morsom historie. Men her kan du nok få problemer ja. Du kan bli nektet garanti/reklamasjon hvis du ikke kan bevise når maskina er kjøpt. Du kan evt ringe nordikfilm kundeservice å høre om de har register på hvor gamle maskiner er ved hjelp av serienr. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg kjøpte en brukt PS3 som jeg sendte inn via expert. Jeg sa at jeg ikke hadde kvitteringen og jeg tvang dem til å sende den på service for jeg visste at garantien gjaldt enda. Etter det ble det en del telefoner til Nordisk Film og da ordnet alt deg. Jeg hadde 60Gb og endte opp med en flunkende ny 80Gb. Verdt det? Absolutt siden jeg betalte 1500 for 60Gb versjonen. Du kan vel ta en sjekk med nordisk film og høre om de kan sjekke når maskinen er produsert? Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Takk for at dere at dere pekte ut retningen. Jeg kontaktet Nordisk Film, de sa jeg måtte henvende meg til butikken. Har ikke fått tatt kontakt med sjefen der ennå... Løsning: Kjøpte en 360...konverterte til "fienden" :!: Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Selger du den defekte 60gb da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå