Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP Server


Anbefalte innlegg

jeg har 1 maskin jeg vil bruke som FTP server der jeg har lagt inn BulletProof FTP Server. jeg har opprettet brukere og delt filer.

 

jeg har en annen maskin i samme nettverk som jeg tester med. denne kommer seg inn på FTP serveren ved hjelp av LeapFTP over nettverket uten noen problemer.

 

men problemet er når jeg skriver inn ip adressen (til internett) til FTP serveren på den andre maskinen, for å teste hvordan det hadde vert over internett. da kommer det bare "Login Failed".

 

noen som vet hva problemet er eller hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du bredbånd delt med NAT? Da må du forwarde port 21(eller den du bruker) til den Pc'en som du skal ha ftp serveren på. Sansynligvis har du også et filter som du må åpne. Selv om begge Pc ene er på samme lan så må du forwarde og åpne for porten i fitleret om du bruker din eksterne IP. Jeg skrev noe greier for noen dager siden her som kanjse kan være til hjelp?

Selv om du ikke har NGT så finner du kansje noe interesangt der i den lit søkte postmann forklaringen?

Lenke til kommentar
men, enkelt forklart:

 

hvordan forwarder jeg port 21?

 

hvordan åpner jeg filteret?

Har du lest forklaringen min? Da vet du teorien, og gjøre det i praksis er litt variabelt avhengig av oppsettet ditt. Hvilken internettleverandør er det du har, bruker du en ruter til å dele internettforbinnelsen din, og i så fall, hvilken?

Lenke til kommentar
men, enkelt forklart:

 

hvordan forwarder jeg port 21?

 

hvordan åpner jeg filteret?

Har du lest forklaringen min? Da vet du teorien, og gjøre det i praksis er litt variabelt avhengig av oppsettet ditt. Hvilken internettleverandør er det du har, bruker du en ruter til å dele internettforbinnelsen din, og i så fall, hvilken?

 

ja. jeg har lest den. skjønte bare en del av det.

min internettleverandør er Mimer.

Jeg har 4 maskiner tilkoblet 1 switch. ADSL modemet (en ZyXel Prestige 650) er også tilkoblet switchen.

Lenke til kommentar

Hvordan du gjør det der er jeg ikke sikker på. Da må du konsultere bruksanvisningen. Om du ikke fikk en god nokk sammen med abnonemanget ditt så last ned manualen til modemet fra produsenten sin side. Jeg sjekket, og det ser ut som at det er en innebygd ruter i modemet til Mimer. Det betyr at det er den bruksanvisningen du er etter. Så når du har funnet den må du finne ut 2 ting, hvordan du legger till en NAT'regel, og hvordan du fikser Filteret. Du burde forresten finne din manual her, jeg vet ikke hvilken av de du har. Står forresten en del på denne siden.

Det viktiste er å prøve å forstå teorien, så klarer du det nesten garantert.

Lenke til kommentar

 

men problemet er når jeg skriver inn ip adressen (til internett) til FTP serveren på den andre maskinen, for å teste hvordan det hadde vert over internett. da kommer det bare "Login Failed".

 

noen som vet hva problemet er eller hva jeg skal gjøre?

 

Ehhh, litt sløv i dag ja.

 

Om det er sånn som du skriver her så kan ikke du bruke din eksterne ip-adresse til å koble til ftp`en via lokalnett.

Skal du få teste om dette virker må du bruke en maskin som ligger utenfor ditt nett, dvs på internett.

Hør med en kompis om han kan prøve å koble seg opp, eller send meg en pm så kan eg prøve(Sitter med Mimer adsl selv)

Lenke til kommentar

nå har jeg som sagt satt opp en FTP server. men jeg får ikke testet den selv, men har fått bekreftet at den funker.

 

men er det slik at viss noen skriver inn ip adressen min (for internett) i IE så kommer det opp en boks der en må skrive inn brukernavn og passord, slik det er på noen ftp sider? eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...