Gå til innhold

Trenger den ultimate distro for et typisk Fluxbox-system.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skammer meg over å ikke ha hatt en Linux-PC på mange måneder! Så da er det på tide å få seg Linux igjen.

Det jeg vil ha er et lett, stabilt og raskt system uten noen form for forhåndsinstallert crap (Ala Sabayon eller Ubuntu). Jeg skal bruke Fluxbox som desktop og Linuxbruket skal hovedsaklig bestå av musikk, Spotify, film, surfing, sneaking (Backtrack-funksjoner), geeking, fapping, dansing, spilling (Whine), beveging av mus, trykking på tastatur, skal ha støtte for skjermbilde og gjerne ha mulighet for harddisk.

Og for guds skyld ikke gi meg Arch, jeg er ikke flink.

Edit: Skal være i dualboot med Win7.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjorde jeg med laptopen min og. :) Men den skjønner jeg godt.

Tbh har jeg et bedre inntrykk av openbox enn fluxbox, selv om mine erfaringer med både linux og *box ikke bør tas som noen rettesnor. Har ikke helt klart å fase over til linux (gaming etc), ei bruker jeg det helt fast.

Lenke til kommentar

Om du er redd for å kludre til harddisken din, kan du jo bare lage linux-partisjonen(e) med en live-distro med gparted på forhånd, og bare velge hvilke partisjoner som skal brukes til hva under arch-installasjonen - da unngår du å røre partisjoner du ikke vil røre.

Skulle mene arch er den utlimate distroen til *box vindushåndtrerere.

Lenke til kommentar

Jeg har en bruker på Suse Studio! :)

Men jeg håpet på en mer professjonell distro, selv om jeg er en amatør. Men nå som jeg ikke turte så ble det likegodt en modifikasjon av noe lett.

Takk NgZ, jeg skal prøve meg litt frem i en virtuell datamaskin. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...