Gavekort Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Hei! Jeg skammer meg over å ikke ha hatt en Linux-PC på mange måneder! Så da er det på tide å få seg Linux igjen. Det jeg vil ha er et lett, stabilt og raskt system uten noen form for forhåndsinstallert crap (Ala Sabayon eller Ubuntu). Jeg skal bruke Fluxbox som desktop og Linuxbruket skal hovedsaklig bestå av musikk, Spotify, film, surfing, sneaking (Backtrack-funksjoner), geeking, fapping, dansing, spilling (Whine), beveging av mus, trykking på tastatur, skal ha støtte for skjermbilde og gjerne ha mulighet for harddisk. Og for guds skyld ikke gi meg Arch, jeg er ikke så flink. Edit: Skal være i dualboot med Win7. Endret 15. mars 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Arch. Spøk til alvor, inntrykket mitt av Arch er at det ikke er så vanskelig å lære seg (hvertfall ikke basics som du skal). Litt tid og masse archlinux.org-wiki går det greit nok. Hvertfall i Vbox. Kan hende live er mye verre, vet ikke helt det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Forrige gang jeg prøvde Arch så korruptet jeg hele harddisken min, så jeg tør ikke å gjøre det med denne. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Det gjorde jeg med laptopen min og. Men den skjønner jeg godt. Tbh har jeg et bedre inntrykk av openbox enn fluxbox, selv om mine erfaringer med både linux og *box ikke bør tas som noen rettesnor. Har ikke helt klart å fase over til linux (gaming etc), ei bruker jeg det helt fast. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Har du noen andre forslag? Gentoo? Debian? Gaming er minimalt, skal kun prøve om det fungerer i Wine. Jeg har tross alt dualboot med Win7. Jeg har prøvd både Fluxbox og Openbox, og Fluxbox falt mer i smak hos meg. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Om Arch er overkill vil jeg ikke tro Gentoo er noe bedre (aarolilja vil nok si seg uenig, men det er så sin sak). Jeg har ikke prøvd Debian, kun Ubuntu, så det vil jeg ikke anbefale. Slackware vet jeg ikke hvor vanskelig er, men jeg vil tro den, Gentoo, Arch eller Vector. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Skal ta en titt på Slackware, Gentoo og Vector. Så skal jeg prøøøve meg på Arch igjen. Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 +1 på Gentoo. Hvis du er villig til å sette av tid til det, men Gentoo har ganske god dokumentasjon for det meste du skulle lure på om installasjon og det meste annet. Gentoo har sin helt egen sjarm. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Personlig bruker jeg en minimal Debian med stumpwm, X og lite annet. Ut av boksen er kanskje ikke Debian spesielt rå på multimedia (grunnet onde patenter og slikt), men det finnes 3. parts pakkebrønner som kan fikse det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg er ikke så veldig flink med Linux (enda forhåpentligvis), derfor prøvde jeg meg på en utgave av Mint og modifiserer den. Men så snart jeg har en PC jeg kan dedikere til Linux så tror jeg det skal bli Arch! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Om du er redd for å kludre til harddisken din, kan du jo bare lage linux-partisjonen(e) med en live-distro med gparted på forhånd, og bare velge hvilke partisjoner som skal brukes til hva under arch-installasjonen - da unngår du å røre partisjoner du ikke vil røre. Skulle mene arch er den utlimate distroen til *box vindushåndtrerere. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Suse-Studio lar deg lage din egen suse-variant, kan være vert å ta en titt på :-) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg har en bruker på Suse Studio! Men jeg håpet på en mer professjonell distro, selv om jeg er en amatør. Men nå som jeg ikke turte så ble det likegodt en modifikasjon av noe lett. Takk NgZ, jeg skal prøve meg litt frem i en virtuell datamaskin. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 dersom du ikke vil ha noe forhåndsinstallert så bruker du Gentoo eller Slackware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå