sila99 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hei folkens. Prøver for ørtende gang å komme i gang med styrketrening, men møter et problem som sliter veldig på motivasjonen. Jeg har kjent på problemet noen før, men denne gangen er det såpass stort at det tærer skikkelig på motivasjonen. Det slår som regel inn etter 3-5 øvelsen og gjør at jeg ikke orker å fullføre treningen. Jeg blir rett og slett uggen i magen og føler meg småkvalm. Ikke så mye at jeg må løpe til nærmeste toalett, men nok til at jeg må sette meg ned og ta en pause og kan kjenne smaken av det siste jeg har spist. Etter hvert kommer jeg fram til at jeg ikke gidder mer. Dette er veldig synd fordi etter trening, når ubehaget har gitt seg, får jeg en motsatt reaksjon og føler meg veldig bra. Hva kan dette skyldes? Det kan legges til jeg har dårlig kondis og er en notorisk slikkmunn (cola og sjokkis, ja takk), men er velsignet med en forbrenning av en annen verden og er slank i forhold sammenlignet med jevnaldrende og med hva jeg putter i meg, så er ikke overvektig. Legen trodde ikke på meg da jeg målte kolestorolet og alt var tipp topp. I tillegg drikker jeg en del vann under trening, bør jeg begrense vanninntaket? Anyway, hvordan kan jeg løse dette problemet? Er det en kneik som jeg må komme over eller kan det løses med f.eks kosthold? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Kanskje slutte inntak av ekstreme mengder cola og sjokolade til å forbeholde inntaket til helgen.. Lenke til kommentar
sila99 Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Kanskje slutte inntak av ekstreme mengder cola og sjokolade til å forbeholde inntaket til helgen.. Det har jeg som mål av flere grunner, men er DET årsaken til at jeg føler meg kvalm når jeg trener? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Trådstarer her: Dummy-melding for å kunne følge tråden med hovedbrukeren min. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ja, jeg velger å tro at det er hovedårsaken til din kvalme... Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Ok. Har som mål å unngå all cola, sjokolade og sukker de neste to ukene så da får vi se om det gjør noen forskjell. Men hvorfor tror du det er grunnen? Det er ikke slik at jeg propper i meg før trening og jeg blir ikke kvalm av det ellers. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Spiser du før du trener eller trener du tidlig på dagen? Om du trener uten å ha spist et godt måltid på en stund, kan dette være grunnen. Lavt blodsukker og trening går dårlig sammen. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg har erfaring med at hvis jeg spiser for tett på treningen, antageligvis slik at magesekken er rimelig full, øker symptomene. Har også prøvd å la det gå litt mellom måltid og trening, uten at det har spesiel innvirkning. Det er heller ikke hver gang det skjer, men jeg klarer ikke å finne noe sammenheng med når jeg spiser og når jeg opplever problemet. Jeg er B-menneske så det blir sjeldent trening tidlig på dagen, men hvordan er det å løpe rett på trening etter man har stått opp? Er det å anbefale eller ei? Spiser dere frokost først? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Det du beskriver her virker som det samme jeg hadde en liten periode. Jeg passet på at jeg spise før jeg trente, men var dårlig til å time det. Så det endte ofte opp med 3 brødskiver og så rett på trening. Da pleide jeg å bli ganske kvalm da jeg tok visse øvelser. Ved små muskelgrupper gikk det greit, men på f. eks knebøy og nedtrekk begynte jeg å kjenne kvalmen. En kompis av meg tipsa meg da om å spise litt mindre og ikke rett før trening. Jeg kan si med sikkerhet om det var bare spisingen og ikke det at jeg ble sprekere som gjorde det, men jeg opplever det hvertfall ikke nå lenger. Jeg vurderte også muligheten at det kunne ha noe med at jeg aldri trente kondisjon, bare styrke. Siden jeg har endret såpass mange variabler så kan jeg ikke si sikkert hva det var som gjorde utslaget, men du kan jo forsøke de forskjellige tipsene og se om noe hjelper for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå