Ebeneser Skrevet 15. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2010 Tenkte jeg måtte dele denne. Unknown ww2 in Color Mye interessante videoklipp her. Jeg vil trekke frem dette hvor Wehrmacht blir eskortert av Amerikanske soldater ut av Italia, dette er en av de store mysteriene med WW2, hvorfor fikk Tyske soldater beholde sin bevæpning? http://www.youtube.com/watch?v=kowbXGifALU Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 15. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2010 Det var litt snålt ja. Jeg vet at mindre tyske avdelinger, ofte militærpoliti ble brukt av de allierte til å holde vakt og opprettholde orden i fredsdagene og fikk dermed beholde våpnene sine. Men at hele denne avdelingen marsjerer med våpen skjønner jeg ikke. Jeg antar det er filmet at de er på vei til en oppsamlingsplass for overgivelse og at avdelingen ennå ikke har offisielt kapitulert. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2010 Noen som hedrer krigens regler, det er i hvert fall sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå