Andreas-J Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hei, Er på utkikk etter en ny tv. Kriterier: Størrelse: Ser for meg en 42". Rommet er litt i overkant av 3 meter langt. Prisklasse: 10.000,- Hvis det finnes tv til 5.000,- som er like bra som en til 10.000,- så for all del kom med det. Jeg kommer til å bli sittende litt skrått på tv'n tror jeg. Det er ikke helt bestemt enda, men det er greit å finne en tv med relativt god innsynvinkel. Jeg vil ha mulighet til å koble til PS3, muligens BR spiller etter hvert. Det er digitalt bakkenett i blokka. Har pc med HDMI utgang. Ser for meg at jeg trenger minst 3 HDMI innganger, 4 hadde vært fint. Ellers ser jeg mye sport, action filmer og noe naturprogrammer. Har sett på to alternativer. Panasonic TX-P42G10E Panasonic TX-P42G15E Er åpen for de fleste alternativer. På forhånd, takk! :-) Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 From the top of my head... Philips 42pfl8404 virker som et godt kjøp. Min lenke Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Plasma er overlegent på innsynsvinkel, så TVene du linket til (G10/G15) er gode valg. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Takk for innspill. Hva er den største forskjellen på G10 og G15 ? Hvilken ville du valgt? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Måtte google G15, og den ser ut til å være akkurat samme panel, men TVen er 50% tynnere enn G10 og har en mørkere stripe nederst (den ahem *stygge* sølvgrå stripa som stikker ut nederst på Panasonic-TVene). G15 er også dyrere. Du betaler med andre ord litt mer for et bedre design, men samme bildekvalitet. Når det gjelder hva jeg hadde valgt så hadde jeg sett hardt på en 2010-modell om jeg skulle ha Panasonic, siden 42" G20 er innenfor din prisklasse på 10 000 kroner. Den har bedre bildekvalitet enn G10/G15. Alternativet er forsåvidt en 46" G10 til samme pris, så det er egentlig ikke et lett valg. Jeg mener jo at man bør kjøpe så stor TV som mulig, og jeg ville ha gått for minimum 50" om jeg var i dine sko. Du tror kanskje at det er for stort, men jeg tipper at du kommer til å angre om du kjøper noe mindre. I den størrelsesklassen har man LG 50PS8000 til ca 10 000, og hvis du er villig til å legge 3000 til i potten får du en 50" G10 eller en 50" Samsung P50B850 (som jeg har). Begge er gode TVer! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Du skriver ikke om du har et stereo/surroundanlegg koblet til, så i tilfelle du ikke har det vil jeg anbefale deg å kjøpe en lydplanke (se test her) og eventuelt bruke litt mindre på tv'en for å holde seg innenfor budsjettet. Et annet alternativ er å kjøpe B&W Zeppelin eller Harman Kardon MS100. Selv endte jeg opp med Zeppelin (pga høyest WAF) og totalopplevelsen har blitt en helt annen etterpå. Endret 5. april 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Husk at nye modeller er ute nå "G20": http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=143771 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå