Lantador Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 hva vile du fortalt om? foredraget skal være i ca 10 min.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 historie utvikling forskjeller på nåtidens og før i tidens datamaskiner Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 hva vile du fortalt om? foredraget skal være i ca 10 min.. Digitale datamaskiner? Det var jo en ny vri... Anyway, hvilken aldersgruppe skal dette foredraget vere for? Jeg ville ha tatt litt av datamaskinens historie opp til idag, hva kan man bruke datamaskin til, datamaskin er ikke bare en PC, men ogsaa en maskin som brukes i stor grad i alt som har med elektronik, en bil har datamaskin til a kontrollere gass/luft tilstrommninger, mikrobolge ovnen har en datamaskin. PC saa kan du jo fortelle om alle de flotte voldsspillene som GTA 3, hvor man kan utvoe vold mot fotgjengere (bare tuller), en PC kan jo brukes som et hjelpe verktoy for unger med spraakvansker i skolen, eller som en underholdnings maskin i de tusen hjem. Til slutt saa kan du jo kanskje fortelle hvor du tror datamaskin/PC vil vere om 5-10aar i fremtiden. Det er ikke sikkert du har hort om det, men noen aar tilbake i tiden saa var det snakk om aa bruke nerveceller til aa bygge broer i en datamaskin, slik at signalet kunne gaa raskere(?) See litt rundt paa Google.com finner litt der ogsaa vettu FRankie Singapore Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 det er en eksamens oppgave, og sensor skal liksom ikke kunne noe om pcer. eller veldig minimalt hvertfall.. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 for historiedelen kan du starte her: http://www-ece.rice.edu/~dhj/History/computer.html Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 seriøst? trodde datamaskiner var analoge jeg Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 seriøst? trodde datamaskiner var analoge jeg Vel. den aller første (ENIAC - ca 1945) var faktisk desimal, ikke digital. Var tiltenkt brukt for å regne ut prosjektilbaner, men gjorde mest nytte for seg i forbindelse med utvikling av hydrogenbomben. Den var i bruk til langt inn på 50-tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå