Gå til innhold

Hvis du skulle hatt et foredrag om digitale datamaskiner,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva vile du fortalt om? foredraget skal være i ca 10 min..

Digitale datamaskiner?

Det var jo en ny vri...

Anyway, hvilken aldersgruppe skal dette foredraget vere for?

Jeg ville ha tatt litt av datamaskinens historie opp til idag, hva kan man bruke datamaskin til, datamaskin er ikke bare en PC, men ogsaa en maskin som brukes i stor grad i alt som har med elektronik, en bil har datamaskin til a kontrollere gass/luft tilstrommninger, mikrobolge ovnen har en datamaskin.

PC saa kan du jo fortelle om alle de flotte voldsspillene som GTA 3, hvor man kan utvoe vold mot fotgjengere (bare tuller), en PC kan jo brukes som et hjelpe verktoy for unger med spraakvansker i skolen, eller som en underholdnings maskin i de tusen hjem.

Til slutt saa kan du jo kanskje fortelle hvor du tror datamaskin/PC vil vere om 5-10aar i fremtiden.

Det er ikke sikkert du har hort om det, men noen aar tilbake i tiden saa var det snakk om aa bruke nerveceller til aa bygge broer i en datamaskin, slik at signalet kunne gaa raskere(?)

See litt rundt paa Google.com finner litt der ogsaa vettu :)

FRankie

Singapore

Lenke til kommentar
seriøst? trodde datamaskiner var analoge jeg :roll:

Vel. den aller første (ENIAC - ca 1945) var faktisk desimal, ikke digital. Var tiltenkt brukt for å regne ut prosjektilbaner, men gjorde mest nytte for seg i forbindelse med utvikling av hydrogenbomben. Den var i bruk til langt inn på 50-tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...