b-real Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Herlig gjensyn med Charlotte! Det er kanskje bare meg... Men hun var virkelig SMOKING HOT i denne episoden! Jau, var hot som fy:) Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Ser det er mange som synes karakterene burde ha stilt seg litt mer spørrende hvorfor Locke er i live igjen. Jeg er uenig. Vi fått plenty med «What are you??» og «You’re the smokemonster??» til nå i dene sesongen. Det som er greia er at UnLocke er en mester på å unnvike spørsmålet. Han svarer i gåter, og jeg tror det er en grunn til dette. Det er jo ikke kun snakk om i dag, men sånn rent generelt i serien. Karakterene er forferdelige dårlige på å spørre og diskutere det som skjer, og aksepterer dessuten altfor lett de kryptiske og sleipe unnamanøvrene fra diverse folk når de først lurer på noe. Lenke til kommentar
ManInBlack Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Nå må vi ikke glemme at vi ser kun en brøkdel av det som skjer på øya, én episode på 40 min kan foregå over flere dager. Tror du ikke at personene på øya snakker i lag på den tida vi ikke ser? De funderer og teoriserer nok mye mer enn det vi får se. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Nå må vi ikke glemme at vi ser kun en brøkdel av det som skjer på øya, én episode på 40 min kan foregå over flere dager. Tror du ikke at personene på øya snakker i lag på den tida vi ikke ser? De funderer og teoriserer nok mye mer enn det vi får se. Det er nok ikke sånn en thriller/action-serie fungerer Den tiden vi ikke ser på TV eksisterer ikke, derfor må produsentene gjøre det mest mulig troverdig mens de er on air. Der er de kanskje litt slappe? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Nå må vi ikke glemme at vi ser kun en brøkdel av det som skjer på øya, én episode på 40 min kan foregå over flere dager. Tror du ikke at personene på øya snakker i lag på den tida vi ikke ser? De funderer og teoriserer nok mye mer enn det vi får se. Det handler vel heller om at det blir mye enklere for fortatterne om karakterene ikke spør, graver og funderer. Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg tenkte jeg kunne si litt om skrivingen min av disse recap/analysesakene. Jeg ser episoden på onsdag kveld (egen stemning ved å se den på kvelden. Ser jeg den på dagen, før lekser og korpsøvelser, blir jeg bare ufokusert) På torsdag har jeg nok å gjøre at jeg ikke får gjort noe særlig. Det jeg gjør da er å se forrige ukes promo, for å se hva de andre ble spoilet over, leser litt på forum, teorier osv, På fredag starter jeg å skrive, rewatcher episoden og skriver Lørdag skriver jeg og forhåpentligvis blir ferdig. Som regel har jeg endt opp med å levere på søndager Søndag vil jeg helst være ferdig med det, så det er retting av grammatikk og levering. Når jeg skriver dette nå er klokka 10:41 på fredag. Jeg sitter på toget opp til Trondheim. Der skal jeg være med på janitsjar-NM hele helga og for å unngå å skrive så lite som jeg gjorde på «Sundown», er jeg her for å skrive på toget. Nå skal jeg rewatche «Recon» her hvor jeg sitter. Og jeg er ikke den eneste som ser på Lost. Jeg ble overlykkelig da jeg gikk rundt i gangene, og så noen se på Lost. Jeg går forbi noen PC- og Mac-skjermer. Noen så på Naruto og jeg tenkte: «Tenk om noen ser på ukas Lost-episode» og så var det noen som så på Lost. Helt fantastisk! Bare de så på «Man of Science, Man of Faith». Smilte bredt, gav dem tommelen opp og sa: «Veldig bra!» før jeg gikk, fordi det var folk som ville forbi meg i gangen. Recon Sesong 6 – Episode 8 Flash-sideways Alt starter på et gjenkjennelig sted. Vi går tilbake til den kjente scenen fra «Confidence Man» der Sawyer skal prøve å lure penger ut av pen kvinne. Vi gikk tilbake til denne scenen i sesong 2 «The Long Con» også . Vi kom nok en gang tilbake til denne scenen, nå med en annen kvinne. Klokka viser oss 8:42 og det er den samme klokka som Desmond hadde i «Flashes before your eyes» og Locke hadde i «The Substitute». Ser ut som forfatterne velger en viss tråd på disse alarmklokkene. Skulle ikke forundre at Frank har også en slik klokke som forhindret han fra å komme på 815. Han rakk jo heller ikke flyet i denne tidslinja heller. Trodde ved første øyekast at det var kona til Harold Perrineau som Sawyer forførte i «Outlaws», men så legger jeg merke til at det er jo ingen ringere enn Gretchen fra Prison Break. Jeg trodde at Sawyer ble busta, noe som hadde vært leit. To av de tre gangene Sawyer har prøvd å lure en kvinne på denne måten har feilet. Jessica var den eneste som bet på tråden, men Cassidy og Ava skjønte det. Uheldigvis for dem er Sawyer med i politiet og sier det magiske ordet: «LaFleur» Jeg elsker hvordan ulike ting i flash-sideways knytter med det som skjer i den originale tidslinjen. Da Sawyer prater med Horace Goodspeed sier han at hans navn er «James LaFleur». Til Miles sier han at han improviserte. Altså, navnet bare kom, på stedet. Hva om det navnet kom takket være flash-sideways. Det lå i underbevisstheten på grunn av at han brukte det i september 2004, bare i en annen tidslinje. Claire sa at barnet er Aaron og visste ikke hvorfor hun sa det. Sawyer har en veldig kul holdning som jeg husker han hadde før i tiden. Nå som han er en strukturert helt som bryr seg om andre har han ikke lenger denne smiskende sjarmøren like sterkt inne i seg. Den har han i denne tidslinjen. Folk har spurt seg hvorfor han lot Kate passere i «LA X». Han så tydelig at hun hadde håndjern. Likevel smiler han bredt slik at smilehullene stikker fram og lar henne gå. Er det nok et tilfelle av original tidslinje som har noe å si for dette. Han hjelper henne fram på grunn av en holdning han hadde til Kate senere i serien. Eller er det fordi han følte at hun kunne passere fordi han så noe spesielt i denne kvinnen. Kate har påvirket livet til Sawyer i begge tidslinjer, så det passer veldig bra. Nok en gang viser Flash-sideways den gode siden av karakteren. Alle har det som regel ganske greit i den andre tidslinjen, men de har fremdeles den delen av livet som er konstant. Locke er i rullestol, selv om det muligens har vært endringer for at han havnet der. Hurley vant millioner i lotto, selv om det var andre ting her også, han har ikke uflaks. Sawyer hadde fremdeles den tragiske hendelsen i livet sitt som barn. Flashsideways viser også hints til tidligere historier fra den sentrerte karakteren. De klare paralllellene med «LaFleur» som jeg nevnte, speilingen av den samme scenen fra «Confidence Man» og speilingen fra «The Long Con». I den ene kjøper jenta det, i sesong 2 blir han avslørt. I «Outlaws» får vi historien om den originale Sawyer og James Ford sin jakt etter han i Australia, som kom fram i denne episoden. Sawyer har også på en forsåvidt lik skjorte som han hadde på i den episoden. «Every Man for Himself» handler mye om Hydra Island, slik som det gjør her. På kontoret sitter Sawyer og prøver å kontakte Anthony Cooper. Det var veldig godt at selv om Sawyer er politimann, så har han hevnen i seg fremdeles. Jeg liker når flash-sideways går i en annen retning enn det vi trodde, men holder fremdeles på mye av den gamle karakteren og motivasjonene på plass. Miles forteller at faren hans, Pierre Chang, jobber på et museum. Pierre Chang så katastrofen i The Swan, men istedenfor å bli igjen på øya og lage ferdig Orientation-filmer, dro han av øya og helt sikkert fikk legehjelp på hånda hans. Nå jobber han på et museum. Miles har en kjæreste allerede. Hah, hvem i all verden kan det være? «Do you want to die alone?» sier Miles til Sawyer, en veldig treffende replikk. Sawyer har alltid vært en loner. Miles nevner at Sawyer har en date og jeg tenker på hvem det kan være. Et fint håp hadde vært Juliet, men det er Charlotte. Jøss. Hadde det ikke vært for at de skapte en unik kjemi så hadde dette vært veldig forced. Hun driver fremdeles med samme emne. Hun har fremdeles lyst til å komme tilbake til øya? Isåfall er det synd om hun finner ut om hva som skjedde med øya til slutt. Uansett ser det ut som freigther four samler seg. Skulle ikke forundre meg om at Daniel Faraday er i kontakt med Charlotte om ikke Eloise kom seg av øya. Hun snoker rundt i skuffen til Sawyer, og jeg skjønner meg på Sawyer for å ha kastet henne ut. Jeg hadde ikke gjort det selv, men hun snoket rundt som den arkeologiske antropologen hun er gjennom hans personlige eiendeler. Er det mulighet for at Miles ikke får et Flash-sideways fordi vi fikk mye av hans historie i denne episoden? Liam Pace! Ååh, fantastisk gjensyn. Lenge siden sist. Det hadde vært fint å se Charlie i denne episoden igjen. Man vet aldri med flash-sideways. Vi har fått gjensyn med veldig mange karakterer i år. Liam spør Sawyer om han vet noe om Charlie, men det er ikke avdelingen hans. Miles blir skikkelig forbannet på Sawyer for å ikke ha fortalt Miles om turen hans til Australia. Når Miles blir sur, så blir han nesten overdrevent forbanna. Akkurat som første gang vi ser han, i «Confirmed Dead», og han er rasende på Jack og Kate. Speilet er tilbake. Episode 8 i denne og forrige sesong er jo begge Sawyer-episoder, men speilet blir knust igjen. Jack knuste speilet i fyrtårnet og da stoppet speilingen av episoder for et par uker. Nå har Sawyer knust speilet, så hvem vet hva som skjer. Elsker bruken av Sawyers «Outlaws»-tema. Det er det stille pianotemaet som alltid kommer i forbindelse med «den originale Sawyer». Det høres mye i «Outlaws» og i den intense scenen mellom Cooper og Sawyer. Kjempeflott at Sawyer ser på det han kaller «Little house». I «Tricia Tanaka is dead» forteller han om «Huset på prærien» som han så på da han var yngre. Jeg selv så på den serien litt. Han kommer tilbake til Charlotte og det virker som han bruker mer av hjertet enn med hodet. Han kom tilbake til Charlotte for å be om unnskyldning. Sawyer er en ordentlig kar, mens originale Sawyer i 2004 lurte Kate med å få et kyss. Sawyer forteller Miles sannheten til slutt. Han har jaktet på den originale Sawyer siden han forlot politiskolen. Plutselig kommer en bil. En person løper ut. Første tanke er Charlie med tanke på den lille introduksjonen hans. Så ser jeg at det er en kvinne. Zoe var den første tanken, med tanke på å knytte sammen FS og øy-historien. Det er Kate. «Son of a bitch» kommer Sawyer med, helt passende, og vi ser at uansett hvor mye vi liker Suliet-forholdet fra i fjor, så dukker Kate opp i livet til Sawyer. ----- «På øya»-delen av dette recapet har jeg nå skrevet på hotellrommet i Trondheim, rett før vi skal på fest for å feire NM-spillinga tidligere i dag. På øya Det var egentlig godt å se at Sawyer var sammen med Locke fram til Claire. Vi så han ikke i cliffhangeren på «Lighthouse», men han var nok rett utenfor. Selv om han var sentral de fire første episodene har han blitt litt borte i det siste. Han gir te til Jin og får meg til å tenke på at det er mange som drikker te for tiden. Dogen ga te til Jack i «What Kate does». Ben og Lockes samtale om te i «The Substitute». Flocke trøster Zach og Emma. Jeg er veldig glad for at de er så mye med i denne sesongen. Viser respekt for sesong 2 som vi refererer altfor lite til. Zach greier aldri å gi slipp på bamsen sin heller. En gal Claire prøver å ta knekken på Kate med en kniv. Sayid bare ser på, slik som Richard og Tom så på Mikhail bli slått ned. Det er trist å se hva som har skjedd med Sayid for tiden. Han er virkelig borte nå. Kate spør om han har det bra og selvfølgelig er svaret nei. Samme svar gir Kate til Locke etter at han skyver vekk Claire. Og apropos Claire. Hun har veldig store humørsvingninger. Først holder hun hånda til Kate, deretter prøver hun å drepe Kate og så gråter hun og gir henne en klem. Flockes samtale med Kate var et høydepunkt i episoden. «My mother was crazy» sier han og jeg lener meg framover mot skjermen for å lytte på hva han har å si. Når han sier at han hadde «growing pains» tror jeg virkelig det ikke var vanlige growing pains. Han snakker om noe forferdelig i hans barndom. Det er også fint med en karakter med mother issues, for det har vi altfor lite av i Lost. Det gjør dette mye skumlere enn om det var et vanskelig forhold mellom sønn og far. Jeg føler episoden var så ekte. Endelig har vi en ekte Hydra-island. Jeg kunne ikke si om det var CGI eller en av de virkelige øyene ved Hawaii. Det så litt for bra ut. The Hydra station! Det var veldig fint å se igjen. Sawyer går igjennom jungelen og vi hører musikken fra sesong 2. Dere husker det flotte øyeblikket der Sayid, Jin og Sun kjører i Desmonds seilbåt og kjører forbi en mystisk fot. Det musikkstrekket hører vi igjen her. Kameraet paner for å avsløre Ajira-flyet. Selv om vi vet at det er der, så var det en kul scene som nesten fungerte som en revelation på samme måte som vi så «The Black Rock» i sesong 1. Ajira-flyet så bra ut! Det likte jeg godt! Mye mer troverdig å ha et ordentlig fly parkert der. Eller var toppdelen CGI? Eller kanskje bakdelen var CGI? Faktisk, når det gjelder de visuelle effektene i denne episoden er jeg usikker på hva som er ekte og uekte. Det er sjeldent det er vanskelig å se. Man ser enten om det er CGI eller ikke hvis man kjenner serien godt nok. Her var det ikke lett. Deretter ser vi en ditch med mange kropper. Spørsmålet er, hvem drepte resten av Ajira-passasjerene. Det er nesten åpenbart at det er gode gamle Smokey. Widmore hadde ikke drept dem på den måten og han hadde nesten ikke tid til å drepe dem uansett. Flocke gjorde det nok rett før han kom tilbake til Richard. Hvorfor ellers kneblet han Richard fast? Var nok at han ikke ville ha Richard med på ryggen på flyturen til Hydra, om det i det hele tatt går an (ser for seg Bastians flytur i «The Neverending story») Zoe ble fort irriterende og jeg forestilte meg at hun kom til å dø. Vi alle husker outrigger-shootouten fra «The Little Prince». Jeg nevnte den også i forrige uke. Det hadde vært kult om de gikk tilbake til denne hendelsen istedenfor å bare si at det var noen Ajira-folk som tok en av båtene og fulgte etter Ilanas team. Det hendte ikke, hun var ikke en fra Ajira-flyet uansett. Widmore har parkert på øya. Han har ikke tatt med et team med Keamy-aktige karer. Her var det en god del nerder med geværer. De setter opp et lite sonic fence som holder monsteret ute (eller inne?) Ubåten ser veldig skremmende ut. Den er mørk med vakter tatt rett fra nazismen. Sawyer går forbi en låst dør. Hva er der inne, masse våpen? Eller er det en hvem. Desmond hadde vært mulig på grunn av at Charles var utenfor sykehuset Desmond var innlagt på sist vi så han. Walt hadde også vært skikkelig kult. Men det er nok noe veldig viktig for denne sesongen og mest sannsynligvis knyttet til monsteret. Siden de tok med sonic fence til øya, så er det nok noe knyttet til det. Er fremdeles usikker på Widmores agenda. Hvilken side hører han med. Det åpenbare hadde vært MIBs side. MIB er ond, Widmore er ond, så det passer fint for oss. Men siden det er tvil rundt MIB og Jacob at det er vanskelig å si. Hvorfor vil Jacob at Widmore skal komme? Er det fordi Jacob er altvitende så dette er noe som må skje. Han ser i fremtiden og selv om Widmore har lumske hensikter, så er han nødvendig for at ting skal skje som det skal skje. Han er en del av progressen Jacob snakket om. Christian Shephard sa til Locke at han må gå til Eloise Hawking. Og skal vi anta at Christian er MIB i en eller annen form så er kanskje Eloise på laget hans og Widmore på Jacobs. Eller kanskje Widmore er på MIBs lag uten å være klar over det. Widmore er den som blir «conned». Så vil jeg også si at cinematografien i denne episoden var veldig god. Flash-sideways og på øya. Claire og Kates klem på slutten var genuin. Og for å toppe det så legger de på Claires tema som vi ikke har hørt på evigheter. Det som heter «Claire-a-culpa». Veldig fin sluttscene som minner meg om utallige scener mellom Kate og Sawyer ved et bål. Skulle nesten tro de skulle ta opp spriten og leke «I Never». Sawyer har nå formet en ny plan. Han lar ting skje på Hydra Island, men å være pilot på flyet. Jeg har aldri sett for meg at Ajira-flyet kommer til å være veien av øya. Tror det er en helt ny vei av veien vi ikke har sett faktisk. Ajira-flyet er bare en del av de falske ideene MIB gir ut. «We're taking the sub» sier Sawyer, som er en helt OK cliffhanger, blir akkompagnert med den kjente Sub-musikken som vi har hørt nesten hver gang ubåt blir nevnt i serien. Og der var jeg ferdig. Dette har vært merkelig å skrive for jeg har skrevet deler av recapet på tog og på hotellrom, mens gjennomlesing har funnet sted hjemme. Alt uten Internett, noe som er veldig interessant. Flere Lost-skribenter binder seg veldig til bruken av Lostpedia og andre nettsteder. Litt paradoksalt at jeg bruker bilder fra Lost-media, men det er fordi jeg ikke tar meg tid til å screencappe de bildene jeg vil ha, endre størrelsen og laste dem opp. De fleste på nettet synes denne episoden var «grei». Er HELT uenig. Dette var kickass. Selv om jeg har skrevet mindre om den, så er den veldig kul. Blant mine favoritter denne sesongen. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Jeg skriver halvparten av disse referatene på jobb mens jeg venter på intallsjoner blir ferdig. Som kan ta veldig lang tid med det utstyret vi har. Følte jeg ikke hadde lyst til å skrive noe denne uka, men prøvde litt alikevel. --------- Recon Mitt recap om Recon Viste litt om episoden fra før, men er vel så og si den siste episoden jeg vet noe særlig om siden jeg slutta å lese spoilere og se promoer. Hvertfall om det jeg husker. Uansett så viste jeg den var Sawyer-sentrert. "Gretchen Morgan" kom tilbake, og ja hun var litt lik Gretchen Morgan. Jack Bender-regisert episode, noe som veldig mange ganger betyr noe bra. Men var denne episoden virkelig bra? Leste også at Rebecca Madder(Charlotte) kom tilbake også denne episoden på Facebook(er "venn" med henne på Facebook, haha). Ikke noe Jack i denne episoden, ikke noe Kate i forrige episode. Liker også at de ikke denne sesongen liksom "presser" inn Jack, Hurley og Kate i mest mulig historier nærmest og har mer historier som virker mer naturlig for karaktern(ala Jack og Hurley i "Lighthouse", og Jack, Hurley med Richard i "Dr.Linus"). Husker jeg elsket episoder i sesong 2-3 hvor f. eks Paulo, Sayid, Nikki, Locke og Desmond gikk etter Eko å støtta på Pearl-stasjonen. Eko og Locke`s tur i "?" som endte med å finne Pearl også. Dette var historier hvor Jack, Kate og Hurley ikke var med på. Tilbake til Hydra-øya Etter forrige uke med badekar-ubåten på slutten, så tenkte jeg litt på at det kunne vært en bedre start på episoden hvis de heller venta med å vise den delen til starten på denne episoden. De trengte ikke å vise Jack, Ben og dem på stranda på slutten av "Dr. Linus". Den episoden slutta nærmest perfekt nok. Det ville også ha hjulpet denne episoden litt. Det er merkelig hvordan vi tror at alle på serien som blir borte en liten periode på serien har automatisk gjort noe spesielt. Selvfølgelig Richard kunne ha vandret rundt øya og mange trodde Sawyer gjorde noe spesielt. Istede hadde han vel bare passet på Jin mens han var "ute". Flocke var creepy i måten han trøstet Zach(ene ungen fra haldelen som er sammen med søstern og Cindy). Minte meg veldig om den virkelige John Locke en del med tanke på hvordan han var før sesong 3, da John Locke begynte å bli nesten ustabil etter å ha møtt "taller-ghost Walt". Som sikkert var MiB men er ikke bekreftet av enten forfatterne eller på serien per dags dato. Hvorfor måtte Cindy stille spørsmålet om hva som skjedde med de som ble igjen i templet? Da Sayid sa det tydelig nok til henne i "Sundown". Igjen fikk vi se et sted vi ikke har sett på lenge. Nå buret og basen på Hydra-øya(fikk se den litt innvendig i sesong 5 og). Til og med kjolen til Alex som Kate brukte i starten av sesong 3. Nesten like huskbart som astma-medisinen til Shannon. Da har vi sett så langt denne sesongen 4 "gamle" steder vi ikke har sett siden de 3 første sesongene med unntak av The Swan. Hvertfall som de jeg kommer på. The Swan(det som var igjen) så vi i "LA X", Black Rock i "Dr.Linus og hulene i "Lighthouse". Området rundt "The Pearl" og heorinflyet neste? Skjebnen til de andre overlevende av Ajira-flighten ble gangske bra avslørt. Det virker veldig som om Widmore sine folk drepte dem. Ilana, Bram og de andre livaktene er en mulighet. Men du skulle nesten tro at det var Flocke som hadde bare dratt til Hydra-øya å drept dem Eko-style før Widmore kom. Tvilte på at de kunne tjene Flocke på noen måte, så han likesågodt fjernet dem av dage. La også merke til likene, de var ikke blitt skutt så jeg tviler på Bram, Ilana og de andre livaktene. Virket mer som de var blitt slått ihjel eller noe annet, som igjen er stilen til røykmonstrert. Nå blir disse den fjerde store gruppen som blir nærmest talt fjernet på serien. Først Dharma, så Others og så de overlevende på Oceanic. I tilegg er Fred Koehler med i Lost. Oz-fans husker han som sønnen til Vernon Schillinger i par episoder av sesong 3(og så igjen i slutten av serien). Ikke bare er han med i denne episoden, men jo han kommer nok til å bli med i flere. Men er sikker på at han vil dø etter et par episoder akkurat som Bram. Sheila Kelly som Zoe var også et bra tilegg. Første jeg tenkte når jeg hørte at hun skulle komme til Lost var at hun var ersatter for Danielle i tilfelle skuespillern ikke kunne komme på Lost i år. Heldigvis kommer vel Danielle tilbake hvis det er bruk for karaktern. Scenen med Widmore ble åpenbart filmet i et studio på Hawaii, tiltross for at de brukte ekte ubåt i filmingen til episoden(som forresten visstnok var et Pearl Harbour-museum på Hawaii). Elsket scenen med Widmore. Det og at vi så Sawyer ble tatt ditt avslørte at Widmore ikke er forsvarsløs mot MiB. Igjen sitter jeg med spørsmålet om hvilken side Widmore er på. Bra uansett at Widmore trolig ikke er på et snik-visit på serien nå. Å vil bli fokusert litt på i de kommende episodene. Hvorfor kunne ikke Claire stukket ned Kate med kniven? Kanskje altfor tidlig slutt for Kate, så skjønner den. Men hater at folk kommer med tomme trussler på serier. Men elsket måten Flocke fiket til Claire, faktisk noe hun trengte. Å Sayid virket veldig avslappet, nesten nedopet. Kanskje zombie-spørsmålet til Hurley er mer mulig nå. Eller så er det et tegn på at MiB kontrollerer Sayid veldig, og det faktisk ikke er fri vilje fra Sayid sin side. Tror veldig lite på at Sayid velger å gjøre så lite for å hjelpe Kate, etter alle de årene. Så det er nok noe annet som tar overhånd litt, som "The Sickness". Det MiB fortalte var veldig viktig informasjon, og er vel noe som vi får sett i form av flashback senere denne sesongen. Føler at flere episoder om hva som skjedde med Richard og Jacob/MiB trengs. Ikke alt puttet i alt, kanskje en episode om Jacob, en om MiB og en selvfølgelig om Richard. Men er virkelig det om moren til MiB sant? Det kan være litt lånt fra Locke muligens på en måte, fordi moren til Locke var gal. Forfatterne kan åpenbart komme på måter for å forklare hvorfor MiB vet det han vet om Locke også. Kanskje Locke er litt i han? Det vi om moren til Locke er det samme, hun ble trossalt sperret inne på galehus. Terry O`Quinn spilte MiB veldig rart i den scenen med Kate. Virket som om han faktisk ikke likte helt å snakke om moren sin, men igjen det kan være et skuespill fra MiB sin side. Og den scenen med Kate virket som om MiB viste om at Kate vil ha Aaron alikevel. Kan godt se for meg at Claire dør før hun møter Aaron, spesielt etter den forvandlingen hun har gjennomgått. Først i denne episoden hun virket "menneskelig". Snill purk, slem purk og Gretchen Morgan Likte twisten med at Sawyer og Miles var etterforskere i politiet litt. Det ville så klart vært dårligere hvis han igjen var en svindler som i orginale tidslinjen. Og det faller i tilegg litt naturlig etter at Sawyer og Miles var nærmest talt partnere i det nærmeste Dharma hadde i form av politi. Bra vi slapp å se Jodi Lyn O’Keefe/Gretchen Morgan resten av episoden. Virkelig en skuespiller jeg ikke takler så godt etter Prison Break. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men alt med henne er nesten cheesy.. Å hvem er kjærsten til Miles? Noen vitkig? Ville vært best hvis Libby kom tilbake at hun ble sammen med Hurley, det er så og si hva alle ønsker hvertfall for det meste. Danielle er litt for gammel og Alex litt for ung. Charlotte var det selvfølgelig ikke. Så da gjenstår bare egentlig få personer som egentlig kan være kjærsten til Miles hvis det er noen vi kjenner. Så kanskje Ana-Lucia siden Miles trossalt er politi i den alternative tidslinjen? Han nevnte også at faren hans jobbet på et museum. Virkelig? Dette er vel noe som kan dukke opp i en episode til en annen, og trenger ikke å bli vist i en Miles episode og. Skulle gjerne hatt en episode sentrert rundt Miles, men jeg tviler på om det kommer til å komme. Kunne jo alterantivt har forsattet med Kate-delen i en Miles episode og. Desverre så klager en del for Juliet ikke var daten til Jim/James/Sawyer, men dette synes jeg var en grei måte å bringe tilbake Charlotte i en måte å for ikke fokusere for mye på henne. Fordi vi har sett Juliet denne sesongen. Og etter at Sawyer spolerte sjansene sine med Charlotte så er nok Juliet neste. I tilegg så er skuespillern som spiller Cassidy(hun som var moren til Clementine, dattern til Sawyer i orginale tidslinjen) gangske opptatt nå, så tviler på at om Kim Dickens kommer tilbake til Lost før serien avsluttes på grunn av "Treme" nye serien hun er med på HBO. Som jeg forresten tror blir kjempebra for drama-elskere. Har liksom alltid sett for meg at Sawyer kommer til å dø en "heltedød" i Lost. Å det jeg faktisk ønsker da er så Sawyer lykkelig i alternative tidslinjen, med Juliet. De er kanskje favorittparet mitt på Lost ved siden av Sun og Jin(ala Sesong 1 og sesong 2). Blomsten Sawyer prøvde å gi til Charlotte fikk meg, og sikkert en del andre til å automatisk tenke på Juliet. Elsker hvordan småting som dette gir så klare minner. Må også si at Rebecca Madder var virkelig i sitt ess i form av hvor sexy hun var i denne episoden. Ikke alle damer trenger å ha skokrem i ansiktet og på kroppen. Hun er garantert et godt eksempel på folk som er pene og litt bleik. Liker hvordan sesong 5 og sesong 6 nå har bygd opp Sawyer og Miles som de nye Hurley og Charlie. Faktisk både i alternative tidslinjen og den orginale. Igjen var Cooper med i historien til denne Sawyer og, men er det virkelig faren til Locke denne gangen og? Bullitt-referanse også i episoden. Samt at Sawyer så på Lille Huset på Prærien, noe Sawyer tidligere har sagt han gjorde som barn. Ga meg en liten latterkrampe det at han så på serien etter at Sawyer har brukt serien til å kommentere andre flere ganger på serien. I tilegg å se Rebecca Madder sin Charlotte for første gang på 19 episoder, fikk vi også se Liam. Han hadde vi heller ikke sett på lenge, sist gang var episode 22 i sesong 3, "Greatest Hits". Det er også lenge siden. Så Lost klarer virkelig å få tilbake både store og små gjesteskuespillere denne sesongen. Det var jo Keamy, Alex, Omar, Frogurt og Arzt også et eksempel på. Skulle nesten tro det at Sawyer var politi kom sånn veldig plutselig, og at forfatterne ikke tenkte på det i "LA X". Eller er det meningen? Sawyer slapp henne vekk med vilje, lurer på hvorfor hvis det er meningen. Vil vi se Sawyer og Miles neste gang i en Kate-episode, eller en Jin og Sun-episode hvis han blir koblet til saken om drapet på Keamy & Co hvis det blir oppdaget av noen. Kanskje Miles faktisk får en egen episode i siste sesongen? Grei slutt på alternative tidlinjen denne uken, men likte historien i "Sundown", "Lighthouse" og "Dr.Linus" mye mer. Konklusjon: Sawyer er ikke akkurat favoritt-karaktern min heller, så en Sawyer-episode synes jeg er litt vanskelig å like i tilegg når karaktern er en karakter jeg ikke har brydd meg så mye om. Likte Jack-episoden denne sesongen så langt også mye bedre enn denne. Selv om jeg elsker "Outlaws" og "The Long Con"-episodene, som begge var Sawyer-episoder i sesong 1 og 2. Igjen viser serien litt nostalgi i form av Hydra-øya. Å Liam og Charlotte i alternative tidlinjen. Igjen bra bruk av gjesteskuespillere. Gleder meg til de kommende episodene. Er virkelig ikke mange episoder igjen av serien nå. Synes denne episoden var veldig midt på, men bedre enn "What Kate Does". Ikke den dårligste episoden noensinne på serien. Men hadde kanskje ikke de største forventningene heller til episoden. Min poengoversikt over episodene denne sesongen: "LA X Part 1 & 2": 8.9/10 "What Kate Does": 6.8/10 "The Substitute": 9.3/10 "Lighthouse": 9.1/10 "Sundown": 9.5/10 "Dr. Linus": 9.8/10 "Recon": 7.0 Endret 22. mars 2010 av Mahavishnu Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Svært interessant teori det der du sa Nevnarion, at Sawyer kanskje hadde blitt annerledes dersom Jacob ikke hadde gitt ham en penn! Men han ble ikke egentlig det. Grunnen til at han ble politi var at han ville drepe fyren som gjorde at foreldrene døde. Så han er like langt. Eller kort. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Svært interessant teori det der du sa Nevnarion, at Sawyer kanskje hadde blitt annerledes dersom Jacob ikke hadde gitt ham en penn! Men han ble ikke egentlig det. Grunnen til at han ble politi var at han ville drepe fyren som gjorde at foreldrene døde. Så han er like langt. Eller kort. Sant, og det viser nok en gang seriens teori om at universet driver med "course correction", og Sawyer var alltid ment å gå rundt med det hatet og lysten til å drepe personen som tok fra ham foreldrene. Forskjellen var at han valgte en annen vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå