Gå til innhold

Vurdering av tilbud fra Komplett.no - ACER Aspire 5732Z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Bra" er et relativt begrep i denne sammenhengen. Maskinen er bra til det thesinner skal bruke den til.. Helt fin til en grei pris. Batteritiden, som jeg anser som viktig i studiesammeheng, tviler jeg riktignok på at er spesielt bra. Husk at du kan vurdere en mindre maskin også, mtp. bruken din.

Men på spørsmålet "..er det bedre maskiner å få til en billigere pris?", kommer det veldig an på. Skal du lage tepper eller softis med maskinen, eller kanskje bruke den som kalkulator?

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Nei, jeg tenkte å bruke den som bokstøtte. Kanskje som hjulvisp og toastjern ved behov. ;)

Fra spøk til alvor; nettsurfing, musikkavspilling (type Winamp), tekstbehandling (type Word) og noen runder med en ti år gammel variant av Championship Manager.

Antar det burde gå greit... :)

Lenke til kommentar

"Bra" er et relativt begrep i denne sammenhengen. Maskinen er bra til det thesinner skal bruke den til.. Helt fin til en grei pris. Batteritiden, som jeg anser som viktig i studiesammeheng, tviler jeg riktignok på at er spesielt bra. Husk at du kan vurdere en mindre maskin også, mtp. bruken din.

Men på spørsmålet "..er det bedre maskiner å få til en billigere pris?", kommer det veldig an på. Skal du lage tepper eller softis med maskinen, eller kanskje bruke den som kalkulator?

Hvor mye mer må jeg betale for bedre batteritid evt? 2.5 timer er jo helt latterlig egentlig...
Lenke til kommentar

@JLa, alt det du nevner burde gå greit. Gammelt CM funker selv uten dedikert skjermkort, men de integrerte greiene til Intel.

@thesinner, synes du at 2,5 timer er latterlig lite? Holde maskinen 2,5 timer med såpass med lysstyrke i skjermen at du ikke irriterer deg ove hvor mørk den er - ja, da blir jeg veldig overrasket. En drøy time på full lysstyrke er det jeg antar at den klarer (de første 6 mnd.). Skal du virkelig ha god batteritid velger du Acers "Timeline"-serie, enten 13,3" eller 15,6". Der er det vel opptil 10 timer batteritid (sikkert 4-5 timer med full guffe). Men det er klart, på en maskin til 4k er det spart inn noen steder - sånn er det bare.

Ellers ville jeg også vært ørlite skeptisk til å velge en hvilkensomhelst Acer-maskin, da de ikke akkurat er kjent for å være kjølinge, stille og feilfrie. Vedlikehold maskinen godt, les en guide om hvordan man får batteriet til å holde lenger og ikke ta PC'en med i senga. Vifter tettes og maskinen dør av varme til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...