marama Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Er det noen som vet hvor oljefilteret på mb 230 e ?tror det er en 1986mod, bensin. finner det ikke Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Sitter ikke på oppsiden av blokken da? Tipper det er innsatsfilter? Vet at mercedes ofte bruker den metoden på sine motorer, så se etter en sylinderlignende boks som er en skrue på toppen av lokket på. Skru løs bolten og dra av lokket. Så vips skal filteret ligge der Endret 15. mars 2010 av Effectiv Lenke til kommentar
marama Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 takker for svar.. skal se etter en gang til Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Om du står foran bilen så er det på høyre side bak luftfilteret. edit : altså med hodet MOT kjøreretningen. Endret 16. mars 2010 av Hachon Lenke til kommentar
marama Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Takker så mye Hachon fant det bak filteret ja. har vel brukt ett par timer under bilen uten å funnet det men synes det lå veldig rart til i forhold til andre biler jeg har skiftet på. men jeg kan vel ikke fylle det nye med olje før jeg setter det på? da det står med åpningen nedovervendt? eller er det noen triks for å gjøre dette? fyller nå på motorrens og bytter filter og olje. tar av luftfilteret, for en ny sjekk av avgass. er sånn att den lå på grensen til å ikke bli godkjent når jeg sjekket i går. kanskje noen har ett tips for å få ned avgassen så den kommer seg igjennom en eu-kontroll. blir vel bilopphuggeriet neste vist ikke jeg får ned avgassen med de små tiltakene jeg skal gjøre nå. gidder ikke å koste på mange tusen når jeg ikke vet hva som er problemet.. men takk så mye for hjelpen med oljefilteret, får ihvertfall byttet det nå Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Kjør på motorrens og bytt olje og filter som du sier du skal gjøre. Deretter kjører du den litt hardt noen dager for å få blåst ut det som er av dritt hvis den er daukjørt. Hvis du har mulighet for det så bør du fylle på en skvett E85 litt før du skal ta kontrollen, erfaringsmessig vil dette senke utslippene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå