Erla2k Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hei! Min PS3 tok kvelden for 3 uker siden i dag, og den ble sendt inn samme dag. Jeg fikk da beskjed om at disse "gamle" PS3 modellene ikke fikses lenger så jeg skulle få en helt ny. Har enda ikke hørt noe fra dem, etter 3 uker. Ventetiden er ikke noe stort problem ettersom min romkamerat også har en. Men har jeg noen krav? Altså, jeg gav 4.000,- for min PS3 i des 2007. Har jeg rett til noe av samme verdi? Ser her at den jeg evt. (når den tid kommer) skal få koster 2.595,-. Er det urimelig av meg å kreve en lapp i mellomlegg? Eller vare til samme pris som jeg kjøpte den for? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Du har ikke krav på mer enn et tilsvarende produkt eller bedre enn det du kjøpte, pris er helt urelevant. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg mener du har krav på en maskin med enten samme maskinvare - eller bedre dersom det ikke finnes eldre modeller. Du har nok ikke rett på noe mellomlegg! Lenke til kommentar
iKent Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Du får bare en nyere PS3, siden det er en tilsvarende eller bedre modell vil du ikke ha rett til å kreve noen form for mellomlegg av Elkjøp. Edit: så nå at alle andre hadde svart før meg x) men ja. det de andre sa + det jeg sa. Endret 15. mars 2010 av iKent Lenke til kommentar
Erla2k Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Æsj. Får håpe det kanskje blir 250GB`n da. Men hvordan er det med PC da? hvis laptopen min går i stykker og jeg har skrevet forsikring på den? Får jeg en maskin til samme pris da, eller en som tilsvarer samme ytelsen? Med tanke på at laptoper blir nesten halvert i prisen per år.. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Æsj. Får håpe det kanskje blir 250GB`n da. Men hvordan er det med PC da? hvis laptopen min går i stykker og jeg har skrevet forsikring på den? Får jeg en maskin til samme pris da, eller en som tilsvarer samme ytelsen? Med tanke på at laptoper blir nesten halvert i prisen per år.. Forsatt ytelse, ikke pris. Lenke til kommentar
Erla2k Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Æsj. Får håpe det kanskje blir 250GB`n da. Men hvordan er det med PC da? hvis laptopen min går i stykker og jeg har skrevet forsikring på den? Får jeg en maskin til samme pris da, eller en som tilsvarer samme ytelsen? Med tanke på at laptoper blir nesten halvert i prisen per år.. Forsatt ytelse, ikke pris. selv om jeg betalte 2000 kr ekstra i "idiotforsikring"? og hva er egentlig vitsen med å betale den ekstra forsikringen? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Den dekker for "idioter" som klarer å søle kaffe, brus, øl etc på den osv... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Æsj. Får håpe det kanskje blir 250GB`n da. Men hvordan er det med PC da? hvis laptopen min går i stykker og jeg har skrevet forsikring på den? Får jeg en maskin til samme pris da, eller en som tilsvarer samme ytelsen? Med tanke på at laptoper blir nesten halvert i prisen per år.. Forsatt ytelse, ikke pris. selv om jeg betalte 2000 kr ekstra i "idiotforsikring"? og hva er egentlig vitsen med å betale den ekstra forsikringen? Forsikring er ikke bank - du forsikrer ikke beløpet, men gjenstanden. Tapet ditt er heller ikke pengene, men maskinen, således egenskapene dens. Det er ikke akkurat rakettforskning Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg mener du har krav på en maskin med enten samme maskinvare - eller bedre dersom det ikke finnes eldre modeller. Du har nok ikke rett på noe mellomlegg! Men dersom maskinen er av den gamle typen med PS2 kompatibilitet, eksisterer det ikke en tilsvarende eller bedre en. Og da skulle det vel være greit å be om hele beløpet tilbake? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Ja, kan tilsvarende produkt ikke leveres, så har man krav på heving. Minus bruksfradrag, + renter fra kjøpsdato. Men i dette tilfellet betalte han 3995,- for 2 år siden. Det var altså når den nye 40gb-versjonen uten ps2-kompatibilitet var lansert det . Lenke til kommentar
Erla2k Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Æsj. Får håpe det kanskje blir 250GB`n da. Men hvordan er det med PC da? hvis laptopen min går i stykker og jeg har skrevet forsikring på den? Får jeg en maskin til samme pris da, eller en som tilsvarer samme ytelsen? Med tanke på at laptoper blir nesten halvert i prisen per år.. Forsatt ytelse, ikke pris. selv om jeg betalte 2000 kr ekstra i "idiotforsikring"? og hva er egentlig vitsen med å betale den ekstra forsikringen? Forsikring er ikke bank - du forsikrer ikke beløpet, men gjenstanden. Tapet ditt er heller ikke pengene, men maskinen, således egenskapene dens. Det er ikke akkurat rakettforskning Menne, leverte akkurat inn laptopen som gikk i vasken. Den hadde 1 gb ram, 250gb harddisk og en brukelig prosessor. Fikk tilbake en HP pavillion med 4 gb ram, 500gb harddisk, 1 gb skjermkort. Skulle nesten tro det var som en bank og ikke at jeg forsikret gjenstanden. Tapet var visst maskinen og ikke pengene. Hilsen rakettforskern. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Da var du heldig - eller så visste ikke saksbehandler bedre Lenke til kommentar
Sawhill Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 har intrykk av at Elkjøp/Lefdal praktiserer følgende: Forsikringen dekker i henhold til produktevne fremfor pris, om man ikke får et tilsvarende/bedre prod. til samme pris, altså at du får et dyrere et om du må. Men de går etter pris, der prisen på et produkt med samme evne er relativt lavere. slik at produktet ditt blir bedre. Slik har jeg opfattet det, om det virkelig er sånn, vet jeg ikke Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Husk å krev en PS2 til å spille av PS2 spillene dine også Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Dersom Elkjøp ikke har anledning til å skaffe en vare med samme egenskaper, som en PS3 med bakoverkompatibilitet, heves kjøpet som regel. Trygghetsavtalen (eller idiotforsikring om man vil) fungerer slik at man ved ødelagt produkt vil få et nytt produkt som enten er likt, tilsvarende eller bedre enn det det erstatter. Man skal aldri få noe dårligere. Om man kjøper en maskin til 14.000,- kr nå med TA, og identisk maskin koster 5000,- kr om halvannet år, når du ødelegger PCen, vil du få maskinen til 5000,- kr. Pris betyr ingenting - man har som andre sier - forsikret varen. Det er og veldig kjekt å kjøpe med TA på produkter som har en lader som er utsatt. Tilbehør som følger med til hovedproduktet dekkes ubegrenset antall ganger innen avtaleperioden. Ta f.eks. et kompaktkamera til 2.495,- kr. En trygghetsavtale på det kameraet vil kanskje koste 699,- kr for tre år. Man velger å hoppe over den, for man tenker at "jeg har aldri ødelagt noe før" eller "når kameraet blir ødelagt kjøper jeg heller nytt". Etter to måneder har man klart å ødelegge laderen på ett eller annet vis. Overspenning, væskesøl eller hund/barn er vanlige årsaker til feil. Da kommer man tilbake til butikken og må kjøpe ny lader til kameraet. Det koster 599,- kr for en universallader til kamera, mener jeg. Da er man hundre kroner unna en tre års TA etter bare to måneder. Skal ikke mye til for å se at det fort lønner seg. Det er og veldig nyttig når man ser på spillkonsoller. Spesielt disse som står på høykant. Om PS3en slutter å lese plater etter å ha falt ned fra høykant, er det ikke noe som dekkes av hverken garanti eller reklamasjon. Da står man overfor en kostnad større enn en evt TA ville blitt i utgangspunktet. Bare my two cents om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå