Gå til innhold

– HD er ikke spennende (Wii)

Anbefalte innlegg

Ærlig talt...

God grafikk gjør spill bedre, hvor mye bedre de blir avhenger av brukeren; men akkurat som godt gameplay, er god grafikk et salgsargument.

Viss jeg måtte velge mellom et dårlig spill med middelmådig/dårlig- grafikk og et dårlig spill med fantastisk grafikk (artwork, modeller, etc), da er det jo helt klart hva jeg velger.

Muramasa the demon blade er jo et godt eksempel her: Spillet ble beskrevet som middelmådigt, forvirrende historie, ok gameplay, etc. Det som imidlertidig fikk anmelderene til å sperre opp øynene var den fantastiske grafikken, detaljene og fantasien som hadde gått inn i omgivelsene.

Spillet kom forøvrig ut til Wii.

Anmelsene kan du finne på spillverket, gamer.no, IGN you name it. Konsensusen er sirka den samme.

HD gjør det enklere for oss spillere å følge med detaljene i omgivelsene våre og bør da for min del en selvfølgelse i neste generasjonskonsoller (tenk på templene LoZ i shiny HD med superb grafikk :love:). jeg er en utforsker i spill som Zelda, og god grafikk kan øke spillets levealder betraktelig.

God grafikk=god artwork, gode modeller, dedikasjon til de små men viktige delene i den visuelle helheten (imo)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er en dokumentert sammenheng mellom hvor bra spill er og hvor bra grafikk de har.

AtW

Hvor? Dette vil jeg gjerne se.

Desverre klarer jeg ikke å finne hovedundersøkelsen jeg tenkte på, der det var et enkelt skytebasert spill med forskjellige sprites der folk bedømte spillets kvalitet, om jeg ikke husker feil, jeg fant en annen litt mer diffus rapport med noen referanser som også handler om emnet http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.124.9439&rep=rep1&type=pdf, men det var ikke den konkrete undersøkelsen jeg opprinnelig tenkte på.

AtW

Det der var jo det tynneste grunnlaget jeg har sett på en undersøkelse, jeg mener grafikk er noe du blir slått av de første timene, men gameplay og spillbarhet er viktigere etter de to-fire første timene se Assassins Creed jeg likte spillet de 5 første timene grafikken var nydelig osv. Etter 5 timer var spillet dårlig i mine øyne hadde noen spurt første gang jeg spilte det hadde jeg gitt det en 5/6 på terningen nå ville gitt det en 3er for svakt gameplay.

NOen av de beste spillene jeg har spilt og har hatt mest morro med er spill som er 5-10 år gamle, da nevner jeg bf2:Pr modden(da jeg lagde en tråd på det var det flere poster som aldri hadde spilt spillet men avslo det pga grafikken de så på skjermbildene som om grafikk tilsier hvor morro et spill er) Zelda OOT, supermario 64 osv. ikke særlig god grafikk som standard idag, men gud for et bra gameplay. Vi kan jo nevne spill som har satset alt på grafikk og blitt rimelig middelmådige: Far cry 2 alt skulle jo være så pent der og Crysis er jo de spillene som til dels har floppet vært middelmådige men utifra undersøkelsen du legger fram (som igjen er et ekstremt tynt grunnlag) burde jo disse være kassasuksesser.

Også som en siste kommentar mange av de kjente spillene MW2 for eksempel spiller på under 720p, men bildene er oppskalert noe som gjør at bildene ikke blir like skarpe som 720 eller 1080p på både xbox og ps3 so no HD there :)

Grafikk er bare noe mange ugivere/utviklere idag gjemmer seg bak for god grafikk er lett å skape et godt spill er vanskeligere krever lengre tid, mer testing lengre tid før spillet kan gis ut lengre tid tar det før man får inntekter osv.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Også som en siste kommentar mange av de kjente spillene MW2 for eksempel spiller på under 720p, men bildene er oppskalert noe som gjør at bildene ikke blir like skarpe som 720 eller 1080p på både xbox og ps3 so no HD there :)

Grafikk er bare noe mange ugivere/utviklere idag gjemmer seg bak for god grafikk er lett å skape et godt spill er vanskeligere krever lengre tid, mer testing lengre tid før spillet kan gis ut lengre tid tar det før man får inntekter osv.

Nintendo bruker jo evigheter på det neste Zelda spillet, siden de skal få det perfekt :new_woot:

Jeg gleder meg noe inni *****

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...